Olomoucký kraj a Moravskoslezský kraj spojují síly pro rozvoj cestovního ruchu v Jeseníkách. Propagaci má vylepšit i nové logo, které bylo představeno v Praze na Hlavním nádraží ve zdejším Prezidentském salonku. Proč to? Do Jeseníků se totiž můžete dostat i z metropole právě vlakem.
Jeseníky nabízejí širokou škálu turistických cílů a sportovních aktivit
Jeseníky coby turistickou destinaci budou nově společně rozvíjet
Moravskoslezský a Olomoucký kraj, ve kterých se rozkládá. Zástupci obou
organizací destinačního managementu v Praze ve středu 30. června 2021
podepsali memorandum o partnerství a představili projekt Společné
Jeseníky. Cílem do dalších let je především zkvalitňování služeb, než
zvyšování počtu turistů.
SportovníListy.cz byly na místě děje...
Jeseníky jsou oblíbený výletní cíl a to v takové míře, že na
některých místech před covidovou krizí už návštěvnost narážela na
limity. I proto je záměrem spolupráce lákat veřejnost i na méně známé
trasy. Kraje chtějí obnovovat a propojovat značení, rozšiřovat
cyklotrasy, opravovat turistické mapy, zajišťovat údržbu tratí pro
běžecké lyžování. Loni dokonce uskutečnily projekt na zavedení
nabíjecích stanic na elektrokola, což představovalo investici 1,2
milionu pro každý kraj.
Snaha o společnou prezentaci Jeseníků
začala podle předsedy Euroregionu Praděd Milana Ráce už před deseti
lety. Podpis memoranda o partnerství je podle něj příslibem navázání
dlouhodobé spolupráce mezi oběma organizacemi destinačního managementu.
"Jsem rád, že se toto spojení povedlo. Jeseníky
samozřejmě nejsou jediné hory, které tu máme. Jinde se však zatím
taková konkrétní spolupráce zatím nepodařila. Turistu totiž nezajímá,
jestli je na straně jednoho nebo druhého kraje. Zajímá ho, aby skibus
jezdil bez ohledu, jestli je v té nebo oné vesničce, aby turistická
karta, kterou má turista pro slevy, platila na celém území," řekl
ředitel agentury CzechTourism
Jan Herget.Kvůli pandemii
koronaviru Jeseníky jako turistická destinace loni ztratila na tržbách
asi dvě miliardy korun. Novinkou, která by měla pomoct marketingovým
aktivitám oblasti je logo a logomanuál Jeseníků. Nový vizuální styl se
promítne do informačních materiálů i do suvenýrů a dalších předmětů.
Do Jeseníků podle předsedy správní rady organizace Jeseníky –
Sdružení cestovního ruchu Adama Kalouse přijíždí nejvíce turistů z
tuzemska. Jsou podle něj spádovými horami především pro Jihomoravský
kraj a Moravskoslezský kraj, kde se ale o cestovatele "přetahují" s
Beskydami. Ze zahraničních turistů jsou nejvýznamnější Poláci.
"Jsem rád, že můžeme společně poskytnout návštěvníkům i místním
ucelenou a širokou nabídku služeb, doporučení a informací o tom, co u
nás mohou prožít. Spojením aktivit a propagace budeme využívat společné
energie, personálních a finančních zdrojů a vytvoříme velmi efektivní
synergie obou dvou destinačních managementů," řekl Adam Kalous.
(Petr Skála, SportovníListy.cz, foto: Petr Skála)