Do Argentiny přivezl Martin Kolomý, pilot kamionu Tatra z českého týmu Tatra Buggyra Racing klobásek 372 kusů!
Nejtěžší motoristická soutěž se ještě pořádně nerozjela. Nejprve na Dakarské rallye havarovala čínská pilotka, která zranila čtyři diváky, start první etapy zase překazil liják. O to více času má Martin Kolomý, pilot kamionu Tatra z českého týmu Tatra Buggyra Racing, na svůj speciální kufr. V něm si totiž poctivě hlídá 372 kusů moravských klobásek. „Ten rozhodně nemůže chybět,“ říká Kolomý, který je už pošesté na Dakarské rallye.
Například Karel Loprais, legendární český pilot, řešil některá diplomatická jednání v depu prostřednictvím slivovice. Martin Kolomý má obdobnou strategii – v nesnázích nabízí vyhlášené klobásky! „Ty se dají totiž směnit nebo z nich udělat platidla. Třeba vyměnit za náhradního dílo, které se nedá určit penězi. Už se mi to někdy stalo, když jsem měl technické problémy,“ dodává Kolomý, distributor domácích klobásek. „Všichni mi je chválí, prý jsou lepší než argentinský steak,“ směje se.
Piloti F1 mají na stravu své odborníky, přesně jim doporučí, co mají před závodem sníst. To v Dakarské rallye je situace jiná – piloti jedí pořadatelskou stravu v otevřených kantýnách po dojezdu do cíle. Leckdy dostávají jídla z prášku. I když Kolomý dodržuje výživový program, který mu připravují v Nutrendu, domácí klobásku nic nenahradí. „Dodává mi sílu, hlavně je to věc, která se nezkazí v horku,“ vysvětluje Kolomý, který je mezi piloty známý jako Mr. Three Wheel.
Kolomý totiž dokáže jet se svým 8,5 tunovým kamionem po třech kolech. Předvedl to v minulém ročníku, něco podobného ukázal také v letošním roce při závodě v Maďarsku, kdy i s totálně zničenou přední pneumatikou dokázal po deseti kilometrech uhájit celkové vítězství v kategorii kamionů. „Okolí mi to furt připomíná. Jednou jsem dokonce dostal i tříkolku. Ale kdyby nastal stejný problém, udělal bych něco takového znovu. Neznám slovo nejde,“ tvrdí Kolomý.
Nejtěžší motoristická soutěž se ještě pořádně nerozjela. Nejprve na Dakarské rallye havarovala čínská pilotka, která zranila čtyři diváky, start první etapy zase překazil liják. O to více času má Martin Kolomý, pilot kamionu Tatra z českého týmu Tatra Buggyra Racing, na svůj speciální kufr. V něm si totiž poctivě hlídá 372 kusů moravských klobásek. „Ten rozhodně nemůže chybět,“ říká Kolomý, který je už pošesté na Dakarské rallye.
Například Karel Loprais, legendární český pilot, řešil některá diplomatická jednání v depu prostřednictvím slivovice. Martin Kolomý má obdobnou strategii – v nesnázích nabízí vyhlášené klobásky! „Ty se dají totiž směnit nebo z nich udělat platidla. Třeba vyměnit za náhradního dílo, které se nedá určit penězi. Už se mi to někdy stalo, když jsem měl technické problémy,“ dodává Kolomý, distributor domácích klobásek. „Všichni mi je chválí, prý jsou lepší než argentinský steak,“ směje se.
Piloti F1 mají na stravu své odborníky, přesně jim doporučí, co mají před závodem sníst. To v Dakarské rallye je situace jiná – piloti jedí pořadatelskou stravu v otevřených kantýnách po dojezdu do cíle. Leckdy dostávají jídla z prášku. I když Kolomý dodržuje výživový program, který mu připravují v Nutrendu, domácí klobásku nic nenahradí. „Dodává mi sílu, hlavně je to věc, která se nezkazí v horku,“ vysvětluje Kolomý, který je mezi piloty známý jako Mr. Three Wheel.
Kolomý totiž dokáže jet se svým 8,5 tunovým kamionem po třech kolech. Předvedl to v minulém ročníku, něco podobného ukázal také v letošním roce při závodě v Maďarsku, kdy i s totálně zničenou přední pneumatikou dokázal po deseti kilometrech uhájit celkové vítězství v kategorii kamionů. „Okolí mi to furt připomíná. Jednou jsem dokonce dostal i tříkolku. Ale kdyby nastal stejný problém, udělal bych něco takového znovu. Neznám slovo nejde,“ tvrdí Kolomý.
(ps, SportovniListy.cz, foto: Buggyra.com)