![[ title]](https://www.sportovnilisty.cz/img/_antialias__antialias_8457693b-db97-4a79-8b4e-3fb2758cf531_76dd875ec9508d867b94bc7d4ae9dfd6_571baab37bf027f11ad9f09323e56cc1.jpg)
Spojení stájí Styllex Motorsport a Gekon Racing přivedlo Martina Kočiho v sezoně 2014 k bronzové příčce v JWRC a na tento úspěch budou chtít oba subjekty navázat i letos. Prioritou Martina Kočiho, kterého bude nadále navigovat zlínský spolujezdec Lukáš Kostka, bude juniorský šampionát, který obsahuje šest závodů (Portugalsko, Polsko, Finsko, Německo, Francie a Wales), a dále WRC3.
Košický tým vstoupil do sezony už na slavné Rallye Monte Carlo, kde startuje svou pouť v seriálu WRC3. Ten je určen pro „dvoukolky“ specifikace R3 nebo R2. Na první závod je přihlášeno devět týmů, v čele s kvalitním Norem Veibym či továrním jezdcem Peugeotu Berfou.
Koči s Kostkou startují na 84. Rallye Monte Carlo se startovním číslem 65. Soutěž probíhá ve dnech 20. – 24. ledna 2016 s cílem v Monte Carlu. Posádky během závodu absolvují téměř 1500 kilometrů, se šestnácti rychlostními zkouškami o celkové délce 377,59 km (25,36 %). V harmonogramu opět nechybí kultovní úseky před Col de Turini, slavný Sisteron či dva průjezdy testu Lardier et Valence – Faye, jenž bude s délkou 51,55 km nejdelší zkouškou soutěže a důkladně prověří schopnosti a souhru posádek.
„Na slavné Monte jsme se připravovali velmi důkladně, Martin absolvoval 16. ledna v okolí francouzského města Mézilhac i krátký test, kde si osahal fungování ´déestrojky´ na zasněžených tratích. Letošní ročník bude vzhledem k podmínkám nesmírně náročný, ale od Monte nic jiného čekat ani nelze,“ řekl před startem šéf Gekon Racingu Tomáš Pletka.
„Po testu máme z auta dobrý pocit a na start tohoto slavného závodu se moc těšíme. Monte Carlo pro nás bude velkou výzvou a zároveň vstupem do nové sezony, ve které chceme bojovat o nejvyšší příčky ve WRC3 a JWRC. Po seznamovacích jízdách to vypadá, že nás čeká klasické Monte se sněhem, ledem a i suchým asfaltem. Odhaduji, že v současné době je trať pokryta sněhem tak z třiceti procent, povrch zkoušek je kolem Gapu i nad Monte Carlem podobný. Výsledek bude určitě záviset na správné volbě pneumatik,“ komentuje start na nejstarším světovém podniku Martin Koči.
„Samozřejmě mám velkou radost z opětovné spolupráce s týmem Styllex Motorsport a doufám, že snad nebude vadit, když prozradím, že se tandem Koči – Kostka objeví během sezony i na čtyřech českých a dvou slovenských závodech,“ doplňuje Pletka.