Posádka týmu Promet Excalibur Tomáš Tomeček a Ladislav Lála skončila první lednovou středu v osmé etapě maratónské soutěže Aftrica Eco Race na páté pozici ve společné konkurenci automobilů a kamionů a druhá mezi nákladními vozy. Nejlepšího výsledku v současném původním "Dakaru" dosáhli Češi v píscích a horách Sahary kolem mauretánského města Ataru.
Trojnásobný defekt
V průběžné klasifikaci zatím patří dobrodruhům na ryzí tatře čtvrté místo mezi kamiony. Více než tři hodiny z pětihodinového manka nabral Tomeček na Nový rok ve čtvrté etapě z Assy do Remz El Quebiru kvůli trojnásobnému defektu pneumatiky.
V polovině více než 400 km dlouhé rychlostní zkoušky spotřebovala tatra týmu Promet Excalibur obě náhradní „gumy“ na obě přední kola. Obutí pravého zadního kola bouchlo dvanáct kilometrů před čtvrtým kontrolním stanovištěm.
„Posádka dál pokračovala po třech kolech. Ve snaze odlehčit pravou stranu auta se navigátor Ladislav Lála postavil do otevřených levých dveří vedle Tomáše Tomečka. Po zhruba deseti kilometrech se stal zázrak, když je míjela rychlá asistence a našim použitelnou pneumatiku půjčila,“ informoval čtenáře webu ÚAMK z novinářského doprovodu Vojtěch Morávek mladší.
Boj o přežití Tomeček s Lálou s nadlidským nasazením 1. ledna zvládli a do cíle v senegalském Dakaru jim teď zbývají již jen poslední čtyři dny.
Obdiv prezidenta
„Opravdu neskutečný adrenalin a odolnost nejen Tomečka s Lálou, ale také mechaniků a lidí, kteří pořád ještě s tatrou jedou. Je třeba si uvědomit, že od druhé etapy závodí česká posádka bez doprovodného kamionu. Neopravitelnou poruchu motoru, pokud je mi známo, způsobilo prasklé hlavní ložisko na klikové hřídeli a prasklá motorová vana. Kromě čtvrté etapy, kdy se kluci propadli hluboko dozadu, dojíždějí za bezkonkurenčními kamazy pokaždé třetí a ztrátu na nejbližší konkurenty mažou. Navíc teď byli mezi kamioňáky dokonce druzí. Moc naší posádce fandím. Jak pracovitého Tomáše Tomečka znám, nevzdá se a do Dakaru dorazí,“ sleduje dění na africkém kontinentu prezident ÚAMK Oldřich Vaníček.
Hlasy posádky
V neděli 3. ledna 2016 byl po páté etapě den volna a v něm Tomáš Tomeček poznamenal: "Chtěl bych především poděkovat všem, kdo nám pomohli, za to, že jsme vůbec dojeli až do Dakhly. Nechci na nikoho zapomenout, ale opravdu hodně pro nás udělali ředitel soutěže Jean Louis Schlesser, maďarský závodník Miklos Kovacs, tým Kamaz stejně jako Slovakia Rally Team Jana Zaťka a Martina Benka. Solidarita je pro tento závod typická. Auto zatím naštěstí drží. Situace s rozbitým asistenčním kamionem je samozřejmě hodně nepříjemná, ale snažíme se dělat maximum.“
Jeho navigátor Ladislav Lála navázal: „První polovina závodu byla z našeho pohledu poněkud dramatičtější, ale díky všem účastníkům jsme až tady a navzdory absenci asistenčního kamionu jedeme dál.“
Trojnásobný defekt
V průběžné klasifikaci zatím patří dobrodruhům na ryzí tatře čtvrté místo mezi kamiony. Více než tři hodiny z pětihodinového manka nabral Tomeček na Nový rok ve čtvrté etapě z Assy do Remz El Quebiru kvůli trojnásobnému defektu pneumatiky.
V polovině více než 400 km dlouhé rychlostní zkoušky spotřebovala tatra týmu Promet Excalibur obě náhradní „gumy“ na obě přední kola. Obutí pravého zadního kola bouchlo dvanáct kilometrů před čtvrtým kontrolním stanovištěm.
„Posádka dál pokračovala po třech kolech. Ve snaze odlehčit pravou stranu auta se navigátor Ladislav Lála postavil do otevřených levých dveří vedle Tomáše Tomečka. Po zhruba deseti kilometrech se stal zázrak, když je míjela rychlá asistence a našim použitelnou pneumatiku půjčila,“ informoval čtenáře webu ÚAMK z novinářského doprovodu Vojtěch Morávek mladší.
Boj o přežití Tomeček s Lálou s nadlidským nasazením 1. ledna zvládli a do cíle v senegalském Dakaru jim teď zbývají již jen poslední čtyři dny.
Obdiv prezidenta
„Opravdu neskutečný adrenalin a odolnost nejen Tomečka s Lálou, ale také mechaniků a lidí, kteří pořád ještě s tatrou jedou. Je třeba si uvědomit, že od druhé etapy závodí česká posádka bez doprovodného kamionu. Neopravitelnou poruchu motoru, pokud je mi známo, způsobilo prasklé hlavní ložisko na klikové hřídeli a prasklá motorová vana. Kromě čtvrté etapy, kdy se kluci propadli hluboko dozadu, dojíždějí za bezkonkurenčními kamazy pokaždé třetí a ztrátu na nejbližší konkurenty mažou. Navíc teď byli mezi kamioňáky dokonce druzí. Moc naší posádce fandím. Jak pracovitého Tomáše Tomečka znám, nevzdá se a do Dakaru dorazí,“ sleduje dění na africkém kontinentu prezident ÚAMK Oldřich Vaníček.
Hlasy posádky
V neděli 3. ledna 2016 byl po páté etapě den volna a v něm Tomáš Tomeček poznamenal: "Chtěl bych především poděkovat všem, kdo nám pomohli, za to, že jsme vůbec dojeli až do Dakhly. Nechci na nikoho zapomenout, ale opravdu hodně pro nás udělali ředitel soutěže Jean Louis Schlesser, maďarský závodník Miklos Kovacs, tým Kamaz stejně jako Slovakia Rally Team Jana Zaťka a Martina Benka. Solidarita je pro tento závod typická. Auto zatím naštěstí drží. Situace s rozbitým asistenčním kamionem je samozřejmě hodně nepříjemná, ale snažíme se dělat maximum.“
Jeho navigátor Ladislav Lála navázal: „První polovina závodu byla z našeho pohledu poněkud dramatičtější, ale díky všem účastníkům jsme až tady a navzdory absenci asistenčního kamionu jedeme dál.“
(ps, ÚAMK, SportovniListy.cz, foto: www.tomastomecek.cz)