Volkswagen je připraven na Rallye Monte Carlo s osvědčenými mistrovskými soutěžními vozy Polo R WRC a třemi posádkami. Během šestidenních testovacích jízd před branami Gapu ve francouzské části Přímořských Alp absolvovali Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) a Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N) přibližně 1000 testovacích kilometrů.
Středem pozornosti byly práce na nastavení vozu Polo R WRC a testy pneumatik. World Rally Car z Wolfsburgu, poměrem vítězství k absolvovaným soutěžím nejúspěšnější vůz v historii mistrovství světa v rallye, vstoupí do čtvrté sezony startem v Rallye Monte Carlo, která se koná ve dnech 21. až 24 ledna 2016.
Nutno dodat, že Volkswagen získal od roku 2013 všech devět dosažitelných titulů mistra světa a 34 z 39 možných vítězství v soutěžích. Tři posádky týmu Volkswagen obsadily navíc v letech 2014 a 2015 první tři místa v hodnocení mistrovství světa.
„Rallye Monte Carlo je z mnoha důvodů skutečnou legendou,“ říká ředitel Volkswagen Motorsport Jost Capito. „Kvůli trvalým změnám povětrnostních podmínek od ledu, přes sníh a déšť, až po sucho, je tím, co Monako beztak symbolizuje: hazardní hrou. Navíc je první soutěží v kalendáři mistrovství světa a všichni jezdci, spolujezdci a výrobci startují s nulovým bodovým kontem. Každý chce dosáhnout co nejlepšího vstupu do nové sezony, a získat tak náskok do následujících soutěží. Testovací jízdy mají proto velký význam, aby bylo možné se náležitě připravit na těžký úkol. Potřetí v řadě jsme pronásledovanými a proti nám budou stát soupeři, kteří jsou na tom lépe než dosud: Hyundai představil nový vůz, M Sport Ford posílil svou sestavu jezdců a spolujezdců. Do sezony proto vstoupíme s patřičně zbystřenými smysly. A díky testovacím jízdám také s dostatkem zkušeností pro ‚Monte‘.“
Příprava na nevypočitatelnou „Monte“ – testy před branami Gapu
Led a sníh na jedné straně, mrznoucí mrholení a mrznoucí déšť, nebo holý, suchý asfalt – to je škála podmínek na Rallye Monte Carlo, které jsou všechno možné, jen ne vypočitatelné. Navzdory chybějícímu sněhu měly proto testovací jízdy, které se konaly mimo jiné na úbočích Col de Perty nedaleko obce Laborel, cenu zlata. Díky nim se mohl tým alespoň zčásti připravit na očekávané povětrnostní podmínky. Trojice posádek testovala varianty nastavení vozu Polo R WRC přibližně 70 kilometrů před branami Gapu, kudy bude projíždět Rallye Monte Carlo, která se koná ve dnech 21. až 24. ledna 2016. Zároveň byly zkoušeny různé kombinace soutěžních pneumatik Michelin.
Třikrát dva testovací dny pro Ogiera, Latvalu a Mikkelsena a jejich spolujezdce
Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen, muži číslo jedna, dva a tři v mistrovství světa v letech 2014 a 2015, měli každý k dispozici dva testovací dny. V sezoně 2016 bude spolujezdcem Sébastiena Ogiera jako obvykle Julien Ingrassia, Jari-Matti Latvala se bude spoléhat na pokyny Miikky Anttily a Anders Jæger oslaví na „Monte“ svou soutěžní premiéru ve vozu Polo R WRC vedle Andrease Mikkelsena. Po zkušebních jízdách pro Rallye Švédsko, které se uskutečnily koncem listopadu 2015, to byl pro Jægera druhý start v rámci testování.
Středem pozornosti byly práce na nastavení vozu Polo R WRC a testy pneumatik. World Rally Car z Wolfsburgu, poměrem vítězství k absolvovaným soutěžím nejúspěšnější vůz v historii mistrovství světa v rallye, vstoupí do čtvrté sezony startem v Rallye Monte Carlo, která se koná ve dnech 21. až 24 ledna 2016.
Nutno dodat, že Volkswagen získal od roku 2013 všech devět dosažitelných titulů mistra světa a 34 z 39 možných vítězství v soutěžích. Tři posádky týmu Volkswagen obsadily navíc v letech 2014 a 2015 první tři místa v hodnocení mistrovství světa.
„Rallye Monte Carlo je z mnoha důvodů skutečnou legendou,“ říká ředitel Volkswagen Motorsport Jost Capito. „Kvůli trvalým změnám povětrnostních podmínek od ledu, přes sníh a déšť, až po sucho, je tím, co Monako beztak symbolizuje: hazardní hrou. Navíc je první soutěží v kalendáři mistrovství světa a všichni jezdci, spolujezdci a výrobci startují s nulovým bodovým kontem. Každý chce dosáhnout co nejlepšího vstupu do nové sezony, a získat tak náskok do následujících soutěží. Testovací jízdy mají proto velký význam, aby bylo možné se náležitě připravit na těžký úkol. Potřetí v řadě jsme pronásledovanými a proti nám budou stát soupeři, kteří jsou na tom lépe než dosud: Hyundai představil nový vůz, M Sport Ford posílil svou sestavu jezdců a spolujezdců. Do sezony proto vstoupíme s patřičně zbystřenými smysly. A díky testovacím jízdám také s dostatkem zkušeností pro ‚Monte‘.“
Příprava na nevypočitatelnou „Monte“ – testy před branami Gapu
Led a sníh na jedné straně, mrznoucí mrholení a mrznoucí déšť, nebo holý, suchý asfalt – to je škála podmínek na Rallye Monte Carlo, které jsou všechno možné, jen ne vypočitatelné. Navzdory chybějícímu sněhu měly proto testovací jízdy, které se konaly mimo jiné na úbočích Col de Perty nedaleko obce Laborel, cenu zlata. Díky nim se mohl tým alespoň zčásti připravit na očekávané povětrnostní podmínky. Trojice posádek testovala varianty nastavení vozu Polo R WRC přibližně 70 kilometrů před branami Gapu, kudy bude projíždět Rallye Monte Carlo, která se koná ve dnech 21. až 24. ledna 2016. Zároveň byly zkoušeny různé kombinace soutěžních pneumatik Michelin.
Třikrát dva testovací dny pro Ogiera, Latvalu a Mikkelsena a jejich spolujezdce
Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen, muži číslo jedna, dva a tři v mistrovství světa v letech 2014 a 2015, měli každý k dispozici dva testovací dny. V sezoně 2016 bude spolujezdcem Sébastiena Ogiera jako obvykle Julien Ingrassia, Jari-Matti Latvala se bude spoléhat na pokyny Miikky Anttily a Anders Jæger oslaví na „Monte“ svou soutěžní premiéru ve vozu Polo R WRC vedle Andrease Mikkelsena. Po zkušebních jízdách pro Rallye Švédsko, které se uskutečnily koncem listopadu 2015, to byl pro Jægera druhý start v rámci testování.
(ps, SportovniListy.cz, foto: volkswagen-motorsport