Pavel Hladík: Problémem je i malá kultivovanost sportovního prostředí

V pondělí 25. dubna 2016 pořádá ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová Národní sportovní konferenci. Celodenní program konference je rozdělen do tří hlavních tematických bloků, kterými jsou Sportování dětí a mládeže, Financování sportu a Legislativa v oblasti sportu.

V prvním bloku zaměřeném na SPORTOVÁNÍ DĚTÍ A MLÁDEŽE V ČR vystoupí s příspěvkem „Systematickou cestou s mládeží ve skromných podmínkách Vysočiny k titulu mistra ČR“ Pavel Hladík, sportovní ředitel klubu házené TJ Sokol Nové Veselí, asistent trenéra reprezentace U18.

SportovníListy.cz požádaly Pavla Hladíka, aby se podělil se svými názory i stanovisky a odpověděl na otázky, které se této problematiky i Národní sportovní konference týkají.

SL: Vítáte pořádání letošní Národní sportovní konference, kterou plánuje MŠMT pravidelně opakovat?
Jednoznačně vítám tento počin MŠMT a věřím, že přispěje k zlepšení podmínek pro sportovní činnost v ČR. Zvláště důležité je, že se nejedná o jednorázovou záležitost, ale že MŠMT plánuje pořádání těchto setkání i v příštích letech.

SL: Čemu se budete věnovat při svém vystoupení na konferenci?
Ve svém příspěvku se chci věnovat koncepci práce s mládeží v podmínkách malého klubu na Vysočině. Jeho cesty na vrchol a možnosti setrvání a dalšího rozvoje klubu.

SL: Jaký problém sportovního prostředí v ČR vnímáte v současnosti jako nejpalčivější?
Problémů, se kterými se naše sportovní prostředí potýká je celá řada a těžko určit, který z nich je nejpalčivější. Mě v tuto chvíli napadají tři zásadní, které spolu úzce souvisí. První je malá kultivovanost sportovního prostředí, to se týká všech aktérů od hráčů přes realizační týmy, rozhodčí, diváky (především rodiče) po funkcionáře, především v mládežnických soutěžích. Druhým problémem je nízký kredit sportu a tělovýchovy ve společnosti. Třetím pak velká podfinancovanost sportu, která souvisí s tím, že v naší zemi na rozdíl od některých našich sousedů (Polsko, Maďarsko, Německo) není sport vnímán jako součást vzdělávacího procesu.

(kp,sportovnilisty.cz, foto: arch.)