SportovníListy.cz byly na místě děje...
"Podařilo se nám pro novou sezonu prodloužit spolupráci zhruba s devadesáti procenty našich partnerů a navíc přivést do našeho klubu další významné společnosti, jako je KIKA Nábytek nebo právě Mastercard," pochlubil se Petr Bříza, předseda představenstva a majitel HC Sparta Praha.
V roce 2016 ve stejný čas Sparta slavnostně oznámila uzavření dlouhodobé spolupráce se společností BILLA ČR. Aktuálně tedy začíná druhá sezona kooperace těchto dvou významných obchodních značek.
"Velmi nás těší, že jsme generálním partnerem sportovního klubu s tak úžasnou tradicí, historií, fanouškovskou základnou a přístupem, který Sparta má směrem k podpoře mládeže. Sparťanská tradice ve výchově mladých hokejistů je dlouholetá a má skvělé výsledky. Mnoho Sparťanů reprezentuje naši zemi nejen v národním týmu, ale také v proslulých klubem po světě. Výsledky roční spolupráce hodnotíme velmi pozitivně a věříme, že se hráčům A-týmu i dorostencům bude dařit skvěle i v nadcházející sezóně," řekl Jaroslaw Szczypka, generální ředitel BILLA ČR.
V pondělí 4. září 2017 jen několik desítek minut před oficiální tiskovou konferencí ke startu extraligové sezony definitivně stvrdila Sparta podpisem smlouvy spolupráci s další významnou nadnárodní společností, jíž je Mastercard.
"Vítám mezi námi dalšího člena naší sparťanské rodiny. Společnost Mastercard se zařazuje do skupiny Hlavní partneři. Jednání o spolupráci probíhala velmi dlouho a jsme moc rádi, že si tak významná korporátní společnost celosvětového významu vybrala v hokejovém sektoru právě Spartu," pochvaluje si Petr Bříza.
"Pro společnost Mastercard je velkou poctou být partnerem tak významného evropského sportovního klubu s obrovskou tradicí, jako je HC Sparta Praha. A Mastercard v rámci společného partnerství připravuje pro držitele svých karet zážitky k nezaplacení, jako třeba možnost setkat se s oblíbenými hráči nebo zúčastnit se tréninku. Také bychom rádi rozšířili akceptaci karet a digitálních plateb v prostředí sportu a na stadionech," říká Miroslav Lukeš, CEO společnosti Mastercard.
Péče o stávající partnery a získávání nových jsou naprosto zásadními aktivitami pro fungování klubu.
"Sparta má u partnerů kredit za to, jak se jako klub prezentujeme a jak fungujeme i ve vztahu vůči nim. A jsem moc rád, že s námi partneři zůstávají a navíc přicházejí i noví. Díky tomu nám ke kompletnímu zajištění rozpočtu na tuto sezonu chybí už jen malý díl," tvrdí Petr Bříza.
Rozpočet klubu pro aktuální sezonu je přibližně 115 milionů korun
"Jedná se o podobné číslo jako v minulých letech a zahrnuje kompletní zajištění sezony jak A-týmu, tak mládeže, managementu, produkce, marketingu a další obchodní a administrativní činnosti. Sparta se stará i o Tipsport arenu, kterou však z tohoto rozpočtu oddělujeme, nicméně nemalé náklady na její provoz rovněž musíme pokrývat."
Sparta má aktuálně zhruba 120 partnerů, kteří pokrývají největší část klubového rozpočtu. Finanční prostředky od nich jsou v porovnání se zisky z prodeje permanentek a jednorázových vstupenek na utkání v O2 areně v poměru čtyři ku jedné, přičemž počet sezonních karet je už zhruba 15 let prakticky stejný.
"Je to něco kolem 1 600 individuálních permanentek. K tomu máme dalších zhruba 1 400 karet, které si objednávají firmy, rodiče nebo jsou součástí našich obchodních vztahů. Základní kmen permanentek je okolo tří tisíc," vypočítává sparťanský předseda představenstva a majitel.
"Tady cítím, že máme společně s fanoušky velké rezervy. Náš cíl je, aby Sparta měla v budoucnu alespoň pět tisíc permanentkářů. Vím, že to je běh na dlouhou trať, ale je to zásadní pro rozjezd každé sezony a stabilitu klubu."
I přes prakticky konstantní počet prodaných permanentek se v posledních letech zvyšuje průměrná domácí návštěvnost na sparťanských zápasech. Za poslední dva roky narostlo toto číslo skoro o dva tisíce. V základní části minulé sezony byl domácí průměr 8 032 diváků na zápas, což je rekordní počin v novodobých dějinách klubu a také nejvyšší číslo ze všech týmů Tipsport extraligy v minulé sezoně.
"I tohle číslo ale chceme nadále zvyšovat. Bereme to jako další velkou výzvu a naším cílem je dostat se v budoucnu na hranici deseti tisíc," řekl sparťanský šéf. Pomoci by k tomu měla i nová prodejní aplikace do mobilu vyvinutá ve spolupráci se společností Ticketportal, díky níž si lze pořídit lístek na zápas za pouhou minutu, i tři stěžejní projekty pro zvýšení návštěvnosti, jimiž jsou Sparta pražským firmám, Sparta středním školám a Vyrůstej se Spartou.
První jmenovaný projekt je úplnou novinkou.
"Nabízeli jsme přes léto zvýhodněné permanentky a chceme spolupracovat s většími pražskými firmami na bázi zaměstnaneckých benefitů. Pražský dopravní podnik má kolem 11 tisíc zaměstnanců a i další firmy, které zajišťují pražskou infrastrukturu, zaměstnávají tisíce lidí. Sparta i tyto firmy patří společně k Praze."
Další projekty se věnují středoškolákům, které Sparta oslovuje již třetím rokem, a k začátku sezony by mělo být podepsáno už třicet memorand. "Chceme ukázat studentům atmosféru sportu, propojit je s naším fanklubem a získat v nich budoucí skalní fanoušky," popisuje Bříza. Začátky většiny nedělních utkání v 15 hodin pak v souvislosti s prostředí O2 areny a spolupráci se sousední Galerií Harfa nabízejí ideální možnost návštěvy zápas a doprovodného programu pro rodiny s dětmi.
"I nadále samozřejmě pokračujeme v našich dlouhodobých projektech, jako jsou Sparťanská krev, Sparta vzdává hold a další. To jsou akce, bez nichž už bychom si my ani naši fanoušci nedokázali sezonu představit. Nicméně tři zmíněné projekty jsou pro nás momentálně klíčové, cílí na všechny věkové vrstvy, které chceme mít ve větším množství v O2 areně," má jasno Bříza.
Už řadu sezon se klub hlásí k heslu „jsmeSparta“ a v tomto ročníku na něj opět bude kladen důraz. V rámci tohoto sloganu pak má jediný extraligový klub v Praze tři hesla, která vystihují klubovou filosofii směrem k fanouškům i partnerům, jsou jimi: "Z generace na generaci“, „DNA Sparta“ a „Sparta není jen hokej, ale životní styl“.
"Když vnímáte absenci veřejných peněz do rozpočtu profesionálního klubu, tak logicky vychází, že Sparta bude tak siná, jak silnou bude mít podporu od partnerů a fanoušků," řekl na závěr Petr Bříza.