„Jde o příležitost, jak prezentovat Českou republiku nejen jako zemi s velkou kulturní a historickou tradicí, ale i místo, kde lze zažít ojedinělý sportovní zážitek. Fanoušci budou mít možnost kromě návštěvy hokejových klání poznat i obě pořadatelská města, tedy Prahu a Ostravu,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.
Hokejové mistrovství světa konané v Praze v roce 2004 navštívilo 552 000 návštěvníků, cílem pro letošní rok je dosáhnout 600 000 návštěvníků, v poměru zhruba 50 % zahraničních návštěvníků a 50 % českých turistů cestujících v rámci regionů.
MS v hokeji – propagace na zahraničních trzích
Agentura CzechTourism podpořila konání Mistrovství světa pomocí marketingu a PR na zahraničních trzích. Sérii PR článků spojených s konáním akce doplnily online marketingové aktivity. Digitální kampaně byly zaměřené na trhy se silným potenciálem pro příjezd do ČR v souvislosti s konáním hokejového mistrovství – Rusko, USA, Lotyšsko, Skandinávii, Německo a Francii.
Na ruském trhu probíhala kromě online kampaně zaměřené na sociální sítě i printová reklama v časopise Banzay, prezentace akce na veletrzích v Moskvě a Jekatěrinburgu či společná reklamní prezentace s ČSA, která mířila na novináře a tour operátory z měst s přímým leteckým spojením do ČR a zároveň bohatou hokejovou tradicí (Jekatěrinburg, Tjumeň).
Turisté z USA se s kampaní zaměřenou na české mistrovství mohli setkat nejen v tisku a na sociálních sítích, ale i např. v rámci NY Times Travel Show. Zahraniční zastoupení v Lotyšsku připravilo nad rámec online kampaně spolupráci s cestovními kancelářemi (mimo jiné s CK TravelArt, oficiálním lotyšským prodejcem), ve střelbě na branku mohlo soutěžit i 30 000 návštěvníků lotyšského veletrhu Balttour v Rize, francouzského veletrhu Strasbourg, i dánského Ferie for Alle.
Pobídku k návštěvě České republiky dostali skrze zahraniční zastoupení i finští čtenáři nejčtenějšího hokejového magazínu Jääkiekkolehti či členové Německého hokejového svazu, významní němečtí novináři navíc mistrovství navštíví i přímo v době jeho konání.
„Marketingové aktivity na zahraničních trzích, které v souvislosti s MS v hokeji probíhaly od počátku roku 2015, přinesly své ovoce v podobě mnoha mediálních výstupů. Českou republiku v souvislosti s konáním této významné sportovní akce mělo možnost poznat přes milion čtenářů finského magazínu Ikkunapaikka, 700 000 návštěvníků zahraničních veletrhů, na kterých jsme akci propagovali, i desetitisíce fanoušků na internetu, které naše kampaň přivedla na webové stránky prezentující mistrovství světa a Českou republiku,“ dodává generální ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.
Institut turismu CzechTourism: výdaje turistů porostou
Kromě příhraničních trhů (Rakousko, Německo, Slovensko) budou největší část turistů směřujících do České republiky za hokejovým šampionátem představovat turisté ze severských zemí, Ruska, USA a Kanady. „Výlety do regionů v okolí Prahy a Ostravy budou atraktivní pro oficiální hosty mistrovství, zástupce světových sportovních klubů, partnery akce a samozřejmě i zahraniční novináře, které do České republiky v souvislosti s konáním akce přijedou, ale i pro některé z běžných návštěvníků. Očekáváme, že výdaje turistů během samotného pobytu budou vyšší než obvykle, zvedne je cena za vstupné, vyšší cena za ubytování a zřejmě i vyšší útrata v restauracích,“ doplňuje ředitel Institutu turismu agentury CzechTourism Jan Herget.
Švédové dobyli Prahu, i když až v prodloužení ... Hrál se ovšem skvělý hokej s deseti brankami
Německý turista v České republice průměrně utratí necelých 1 900 korun na osobu a den, turisté ze severských zemí kolem 3 500 korun, ruský až 4 000 korun, turisté z USA přes 4 600 korun za osobu a den.
„Televizní vysílání bude šířeno do více než 100 zemí světa, předpokládaná sledovanost přenosů je přes 650 milionů diváků. Ti všichni získají nejen hokejový zážitek, ale i rozšířené povědomí o České republice a v ideálním případě i impuls k její návštěvě,“ uvedl Marek Mráz, ředitel Strategie a marketingu CzechTourism.
(ps, Prvnizpravy.cz a Sportovnilisty.cz, Foto: Petr Skála)