Úplně spokojený však Filip Salač s průběhem víkendu nebyl. Celou dobu bojoval se ztrátou přilnavosti na zadním kole a obával se toho i před závodem.
Jak říkám ...
„Věděl jsem, že ve druhé polovině závodu budu pravděpodobně ztrácet grip zadní pneumatiky. Proto jsem chtěl tahat hned od začátku, žádná jízda na jistotu,“ měl už před startem jasno jednadvacetiletý jezdec.
Přerušení závodu a jeho zkrácení na 14 kol bylo pro Filipa velkou výhodou, navíc měl na startovním roštu před sebou volné místo, protože „poleman“ Sam Lowes spadl hned v prvním kole závodu. Druhý start vyšel našemu jezdci lépe a držel se těsně za Acostou na čtvrté pozici. Acosta pak překonal Lopeze, ale v šesté zatáčce čtvrtého kola ukončil jeho snahu pád. Filip dokázal Lopeze předjet a stahoval i vedoucího Arbolina. Na Itala to už sice nedalo, ale druhé místo v cíli je fantastický výsledek v extra nabité kategorii Moto2.
Jak říkám ...
Filip Salač si druhým místem připsal 20 bodů a s celkovými šedesáti se vrátil na čtvrté místo průběžného pořadí.
Motorismus
Velká cena Francie, závod MS silničních motocyklů
Moto2: 1. Arbolino (Itálie/Kalex) 22:34,233, 2. Salač (Česko/Kalex) -0,620, 3. López (Španělsko/Boscoscuro) -1,537, 4. Vietti (Itálie/Kalex) -2,193, 5. Dixon (Velká Britanuie/Kalex) -3,041, 6. Čantra (Thajsko/Kalex) -4,175
Průběžné pořadí (po 5 z 20 závodů): 1. Arbolino 99, 2. Acosta (Španělsko./Kalex) 74, 3. López 61, 4. Salač 60, 5. Canet (Španělsko/Kalex) 52, 6. Dixon 47.
Líbil se vám článek? Máte k němu nějakou připomínku nebo zajímá vás diskuse k němu? Více na facebookovém profilu webu SportovníListy.cz zde.
(Petr Skála podle zprávy Jana Koudelky na autoklub.cz pro SportovniListy.cz Foto: profil Filipa Salače a týmu Gresini Racing)