Poslední letošní podnik MotoGP ve Valencii znamenal také poslední závod v kategorii Moto3 pro Filipa Salače. A bylo to loučení ve velkém stylu. Takřka po celý závod se český reprezentant a člen ACCR Czech Talent Teamu Autoklubu České republiky držel mezi nejlepšími jezdci a bojoval o pódiové umístění. Nakonec z toho bylo čtvrté místo, druhý nejlepší výsledek jeho kariéry v mistrovství světa silničních motocyklů.
Už start z druhé řady se Salačovi povedl, jezdil v čelní skupince, ve čtvrtém kole dokonce krátce vedl. Dobrému výsledku nezabránila ani penalizace za překročení traťových limitů, kdy musel zajet do tzv. long lapu, delší zatáčky. Filip se tak sice propadl na dvanácté místo, ale i tak udržel kontakt s vedoucí skupinou jezdců. Postupně se probojoval až na konečné čtvrté místo v cíli. Po druhém místě v květnové Velké ceně Francie je to pro českého reprezentanta druhý nejlepší výsledek nejen této sezóny, ale i jeho dosavadní kariéry v mistrovství světa. Ziskem třinácti bodů v posledním závodě sezóny se v konečném pořadí kategorie Moto3 posunul o příčku výš na šestnácté místo. Celkově letos Salač vyjel 71 bodů.
Jak říkám...
„Byl to pro nás skvělý den. Vůbec poprvé se mi ráno ve warm upu dařilo tak, že jsem si říkal, ok, dneska to půjde, bude to můj den. Povedl se mi start do závodu, kroužil jsem v první trojce, nikam jsem nespěchal. Pak jsem se trochu propadl, předjeli mě agresivnější jezdci. Tak jsem jel taky agresivněji, proto jsem párkrát přejel track limit, ale bylo to v souboji. Úplně nechápu, proč jsem dostal penalizaci, svou vinou jsem track line přejel jen dvakrát. Nemyslel jsem si, že po long lapu ještě stihnu dojet první skupinku a bojovat v ní, ale povedlo se, nakonec z toho je čtvrté místo. Zhodnotil bych, že je to nejlepší závod kariéry, bedna v Le Mans byla za mokra, ne za úplně ideálních technických podmínek. Moc mě těší, jak to dopadlo, i když od pódia chyběl kousek, stačilo by ještě jedno kol. Myslím, že rozloučení s lehkou kategorií Moto3 proběhlo správně, tak jak mělo. Nebyla to pro mě jednoduchá sezóna, dobré momenty se střídaly s těmi špatnými, chci strašně moc poděkovat všem, kteří mě podporovali,“ řekl k dnešnímu závodu Filip Salač.
„Valencie Filipovi sedí, v tomhle závodě ukázal, na co má a kam patří, a to je boj o pódium. Určitě měl na to, aby podobné výsledky zajížděl v celé druhé polovině letošní sezóny na KTM. Teď se to konečně povedlo. Myslím, že je to důstojné rozloučení s kategorií Moto3. Příští rok budeme držet Filipovi palce v Moto2, určitě mu sedne víc než mototrojka, která je pro něj už moc malá,“ okomentoval Jan Šťovíček, prezident Autoklubu ČR.
Devatenáctiletý Filip Salač přestupuje v nadcházející sezoně do silnější kubatury Moto2 a bude tak již pouze jediný krok od královské MotoGP. Smlouvu podepsal v září s italským týmem Gresini Racing.
Valencie (Španělsko) 14. listopadu 2021
Velká cena Valencie, závěrečný závod MS silničních motocyklů
Moto3: 1. Artigas (Šp./Honda) 38:30,302, 2. García (Šp./GASGAS) -0,043, 3. Masiá (Šp./KTM) -0,232, 4. Salač (ČR/KTM) -0,443, 5. Öncü (Tur./KTM) -0,540, 6. Nepa (It./KTM) -1,156.
Konečné pořadí MS (po 18 závodech): 1. Acosta (Šp./KTM) 259 b., 2. Foggia (It./Honda) 216, 3. García 188, 4. Masiá 171, 5. Fenati (It./Husqvarna) 160, 6. Antonelli (It./KTM) 152, ...16. Salač 71.
Už start z druhé řady se Salačovi povedl, jezdil v čelní skupince, ve čtvrtém kole dokonce krátce vedl. Dobrému výsledku nezabránila ani penalizace za překročení traťových limitů, kdy musel zajet do tzv. long lapu, delší zatáčky. Filip se tak sice propadl na dvanácté místo, ale i tak udržel kontakt s vedoucí skupinou jezdců. Postupně se probojoval až na konečné čtvrté místo v cíli. Po druhém místě v květnové Velké ceně Francie je to pro českého reprezentanta druhý nejlepší výsledek nejen této sezóny, ale i jeho dosavadní kariéry v mistrovství světa. Ziskem třinácti bodů v posledním závodě sezóny se v konečném pořadí kategorie Moto3 posunul o příčku výš na šestnácté místo. Celkově letos Salač vyjel 71 bodů.
Jak říkám...
„Byl to pro nás skvělý den. Vůbec poprvé se mi ráno ve warm upu dařilo tak, že jsem si říkal, ok, dneska to půjde, bude to můj den. Povedl se mi start do závodu, kroužil jsem v první trojce, nikam jsem nespěchal. Pak jsem se trochu propadl, předjeli mě agresivnější jezdci. Tak jsem jel taky agresivněji, proto jsem párkrát přejel track limit, ale bylo to v souboji. Úplně nechápu, proč jsem dostal penalizaci, svou vinou jsem track line přejel jen dvakrát. Nemyslel jsem si, že po long lapu ještě stihnu dojet první skupinku a bojovat v ní, ale povedlo se, nakonec z toho je čtvrté místo. Zhodnotil bych, že je to nejlepší závod kariéry, bedna v Le Mans byla za mokra, ne za úplně ideálních technických podmínek. Moc mě těší, jak to dopadlo, i když od pódia chyběl kousek, stačilo by ještě jedno kol. Myslím, že rozloučení s lehkou kategorií Moto3 proběhlo správně, tak jak mělo. Nebyla to pro mě jednoduchá sezóna, dobré momenty se střídaly s těmi špatnými, chci strašně moc poděkovat všem, kteří mě podporovali,“ řekl k dnešnímu závodu Filip Salač.
„Valencie Filipovi sedí, v tomhle závodě ukázal, na co má a kam patří, a to je boj o pódium. Určitě měl na to, aby podobné výsledky zajížděl v celé druhé polovině letošní sezóny na KTM. Teď se to konečně povedlo. Myslím, že je to důstojné rozloučení s kategorií Moto3. Příští rok budeme držet Filipovi palce v Moto2, určitě mu sedne víc než mototrojka, která je pro něj už moc malá,“ okomentoval Jan Šťovíček, prezident Autoklubu ČR.
Devatenáctiletý Filip Salač přestupuje v nadcházející sezoně do silnější kubatury Moto2 a bude tak již pouze jediný krok od královské MotoGP. Smlouvu podepsal v září s italským týmem Gresini Racing.
Valencie (Španělsko) 14. listopadu 2021
Velká cena Valencie, závěrečný závod MS silničních motocyklů
Moto3: 1. Artigas (Šp./Honda) 38:30,302, 2. García (Šp./GASGAS) -0,043, 3. Masiá (Šp./KTM) -0,232, 4. Salač (ČR/KTM) -0,443, 5. Öncü (Tur./KTM) -0,540, 6. Nepa (It./KTM) -1,156.
Konečné pořadí MS (po 18 závodech): 1. Acosta (Šp./KTM) 259 b., 2. Foggia (It./Honda) 216, 3. García 188, 4. Masiá 171, 5. Fenati (It./Husqvarna) 160, 6. Antonelli (It./KTM) 152, ...16. Salač 71.
(Bohumil Pácl, Autoklub ČR, SportovníListy.cz, foto: Autoklub ČR)