Pokud je Kaláb získá 12. a 13. září 2015 při finálových kláních na Slovakiaringu v Bratislavě, což by se nepodařilo jen totálním krachem techniky nebo neúčastí jezdce, nemusí se ohlížet na výsledky konkurentů.
V Alpe Adria šampionátu loňský titul 36letý borec zřejmě již neobhájí, ale druhé místo v průběžné klasifikaci zatím drží s náskokem 27 bodů na Poláka Zielinskiho. Na Maďara Chrobaka nyní ztrácí 34 bodů.
Zdařilá oprava motoru
Po závodě v Mostě trápil nejlepšího Čecha kategorie Supersport technický stav motoru jeho stroje Triumph Daytona 675R.
"Museli jsme znovu provést detailní kontrolu motoru, protože v Mostě po předchozí repasi vydržel jen s obrovským štěstím. Závada se našla a na brzdě motorka ukazovala normální hodnoty," ulevilo se Igorovi.
Přehřátý jezdec i stroj
Ne tak už z tropických veder, která v těchto dnech na kontinentu panují a jinak tomu nebylo ani na severovýchodním okraji Budapešti.
"Těch třicet sedm stupňů bylo strašných. V sobotu se motorka přehřívala a přestávala mít dostatečný výkon a hrozně brzdila motorem. Sundali jsme proto ochrannou mřížku chladiče a přenastavili i zapalování. Úprava se osvědčila a pomohlo i to, že v neděli maďarští pořadatelé závod zkrátili o dvě kola," vysvětlil Kaláb.
Pátek - volné tréninky
V pátek nastoupil Kaláb na Hungaroringu jen do tří volných tréninků.
"Jeden odpolední jsem v největším vedru vynechal. Postupně jsme dolaďovali převod, podvozek a jeho geometrii. Po roce jsem si znovu najížděl okruh a technika fungovala normálně."
Sobota – oficiální trénink a kvalifikace
V ranním oficiálním tréninku dosáhl Igor nejrychlejšího času ze všech.
"Zkoušeli jsme jednu tvrdší novou gumu jako variantu pro závod. V kvalifikaci jsem pak nasadil měkčí gumu, jestli i ta vydrží závod. Byla ok, zajel jsem pátý čas ve druhém kole. To mně stačilo. Dál už jsem neměl volné kolo a ani jsme nepoužili kvalifikační pneumatiku.“"
Sobota - první závod
Kaláb odstartoval v pořádku, jenže na dlouhé rovince před první zatáčkou se před něj soupeři dostali.
"Ještě teď mně vrtá hlavou, proč se to stalo. Stejné se totiž zopakovalo i v neděli. Naštěstí jsem oba dny ztrátu dohnal na brzdy,“ zmínil Igor. Na domácí půdě byli nejrychlejší Maďaři Chrobak a Nemeth, záhy odjeli všem. Ve skupině za nimi bojoval Igor Kaláb.
"Napřed naši skupinku vedl Zielinski, ale současně ji dost brzdil. Z páté pozice jsem zaútočil a na celkově třetím místě jsem zůstal až do cíle." Výsledek současně znamenal pro Kalába prvenství v mistrovství ČR.
Neděle – druhý závod
Sobotní start se opakoval i o den později. Oba Maďaři zase odskočili, toho využil největší konkurent Kalába Zieliski, který se s nimi vyvezl.
"Já jsem se musel opět prokousávat pořadím až ze sedmé pozice, a pak mně trvalo tři kola než jsem se dostal před Michala Chalupu na čtvrté místo. Polák už měl náskok, který sice nezvyšoval, ale ani mně se ho nedařilo snižovat," dodal jezde týmu MBSN Triumph Igor Kaláb. Čtvrtá příčka znamenala současně druhé prvenství v domácím šampionátu.