Jak se stalo, že jízdu Miroslava Formana sledovaly stamilióny televizních diváků


Automobilový závodník  šestapadesátiletý Miroslav Forman  z Úval sice před lety se závoděním skončil, ale nedávno zažil neuvěřitelný návrat.

"Dostal jsem tuhle  nabídku, abych jel za nemocného Davida Vršeckého závod tahačů v Číně. Během asi  tří  hodin jsem se musel rozhodnout a když jsem  tu výzvu přijal,  to teprve nastaly dostihy kolem vystavení  víza a zvládnutí   dalších  organizační starosti. Do Číny jsem nakonec odcestoval a tam usedl do trucku, který jsem vůbec neznal. Nakonec závod pro mne nedopadl vůbec špatně.   Skončil jsem dvakrát čtvrtý a s týmem třetí. Nu a pro velký úspěch za pár dnů  letím do Číny znovu," pochlubil se Forman senior.

"Trucky jsou v Číně velmi populární. Autodrom byl plný diváků a  přenos v televizi  ze závodů sledovalo podle organizátorů sto miliónů diváků," dodal   pro Sportovnilisty.cz  Miroslav Forman zajímavý osobní zážitek.

Zatímco Forman senior sedí za volantem  ve značné výšce, jeho syn Jiří   poprvé usedne o prvním zářijovém víkendu  v závodě European Superkart Series v Brně   za volant superkartu, který je naopak hodně nízko umístěný.

Pro představu z okapotované motokáry totiž vidíte dráhu asi tak z výšky, který prostor před sebou  vidí středně velký  pes. 


A vy jste kdo? Adam Kout, mistr Evropy CIK/FIA Superkart


"Na mně není takový tlak jako na Adama Kouta, i když to bude moje premiéra v této kategorii a já nerad prohrávám," naznačil Forman junior, že by zkušenějšího kolegu mimochodem mistra Evropy Adama Kouta chtěl v Brně  pořádně prohnat. Superkarty jsou totiž považovány za malé formule, které jsou hodně rychlé a navíc nezávodí na motokárových tratích, ale na klasických autodromech.


(ps, Sportovnilisty.cz, Foto: Petr Skála)