Jeseníky nabízejí širokou škálu turistických cílů a sportovních aktivit
Jeseníky coby turistickou destinaci budou nově společně rozvíjet
Moravskoslezský a Olomoucký kraj, ve kterých se rozkládá. Zástupci obou
organizací destinačního managementu v Praze ve středu 30. června 2021
podepsali memorandum o partnerství a představili projekt Společné
Jeseníky. Cílem do dalších let je především zkvalitňování služeb, než
zvyšování počtu turistů.
SportovníListy.cz byly na místě děje...
Jeseníky jsou oblíbený výletní cíl a to v takové míře, že na
některých místech před covidovou krizí už návštěvnost narážela na
limity. I proto je záměrem spolupráce lákat veřejnost i na méně známé
trasy. Kraje chtějí obnovovat a propojovat značení, rozšiřovat
cyklotrasy, opravovat turistické mapy, zajišťovat údržbu tratí pro
běžecké lyžování. Loni dokonce uskutečnily projekt na zavedení
nabíjecích stanic na elektrokola, což představovalo investici 1,2
milionu pro každý kraj.
Snaha o společnou prezentaci Jeseníků začala podle předsedy Euroregionu Praděd Milana Ráce už před deseti lety. Podpis memoranda o partnerství je podle něj příslibem navázání dlouhodobé spolupráce mezi oběma organizacemi destinačního managementu.
Kvůli pandemii koronaviru Jeseníky jako turistická destinace loni ztratila na tržbách asi dvě miliardy korun. Novinkou, která by měla pomoct marketingovým aktivitám oblasti je logo a logomanuál Jeseníků. Nový vizuální styl se promítne do informačních materiálů i do suvenýrů a dalších předmětů.
Do Jeseníků podle předsedy správní rady organizace Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu Adama Kalouse přijíždí nejvíce turistů z tuzemska. Jsou podle něj spádovými horami především pro Jihomoravský kraj a Moravskoslezský kraj, kde se ale o cestovatele "přetahují" s Beskydami. Ze zahraničních turistů jsou nejvýznamnější Poláci.
"Jsem rád, že můžeme společně poskytnout návštěvníkům i místním
ucelenou a širokou nabídku služeb, doporučení a informací o tom, co u
nás mohou prožít. Spojením aktivit a propagace budeme využívat společné
energie, personálních a finančních zdrojů a vytvoříme velmi efektivní
synergie obou dvou destinačních managementů," řekl Adam Kalous.
(Petr Skála, SportovníListy.cz, foto: Petr Skála)