Silniční motocyklový závodník Igor Kaláb vyhrál v sobotu 24. září 2016 na Slovakiaringu v Bratislavě předposlední díl letošního šampionátu FIM Europe Alpe Adria i mistrovství ČR v kategorii Supersport. Tento výsledek zajistil jezdci ÚAMK Revena Brno po roční přestávce druhý nejprestižnější titul po mistrovství světa v této třídě.
S předstihem vybojovanou středoevropskou jistotu chtěl Igor následný den rozšířit o celkové prvenství také v domácím šampionátu. Obhajoba loňského vítězství v MČR mu však zůstala zapovězena. Poslední závodní den roku 2016 Kaláb z první pozice havaroval, a tak zůstal stříbrný za Chalupou.
A jak prožíval tři závodní dny samotný jezdec?
Pátek 23. září 2016: trénink
"Začátek byl s problémy. Hned v prvním tréninku po výjezdu na dráhu motorka netočila víc jak 6000 otáček. Tušil jsem, že to bude čidlo kliky." Jakmile se problém čidla klikové hřídele vyřešil, objevil se další, bylo nutné ho zcela nahradit. „Vyměnili jsme ho a já stihl poslední trénink pozdě odpoledne.“
Sobotní kvalifikace
Pro kvalifikační jízdu se rozhodli pro měkčí pneumatiky. "Motorka jela neskutečně a já zajel neskutečný čas, můj osobní rekord, možná i tratě pro naši třídu, přinejmenším to někdo říkal. Ostatně fakta jsou zřejmá, druhý jezdec na startu byl pomalejší o 0,96s !"
Sobota 24. září 2016: závod
Začátek prvního závodu se podařil: „Dobrý start, od první zatáčky jsem byl ve vedení, ale na konci prvního kola byl závod pro pád přerušen. Druhý start, závod zkrátili pouze na 6 kol. V první zatáčce jsem byl na 2. místě, hned pak jsem šel do vedení, a v cíli měl náskok 3,8 sekundy. Takže po prvním závodě jsem měl náskok 29 bodů a věděl jsem, že už nemůžu být v neděli předstižen."
Neděle 25. září 2016: závod
"Mám bohužel trochu jinou přední gumu, než používám celou sezonu, tu "moji" už neměli! Kvůli tomu jsme trochu měnili nastavení podvozku. Start ok, ve vedení jsem od první zatáčky, jenže přední guma se od druhého kola nechová úplně jistě, přesto mám náskok 3 sekundy. Snad ve čtvrtém nebo pátém kole to přišlo. Poslední zatáčka, žlutá vlajka, bohužel v nájezdu jsem trochu delší, nevím moc proč, možná ta přední guma…Jsem trochu mimo stopu a najíždím na nějaký flek, po kterém jdu k zemi. Kdyby tam nebyl, tak bych to zvládl! Jednu motorku ještě ani neodklidili, pak přiletím já, ale než odejdu po svých, přiletí další motorka a následuje totéž, pád. Takže dost divný! No nic, mám aspoň 1 bod za nejrychlejší kolo závodu. Hlavně ale: Ještě, že vyšla ta sobota..."
S předstihem vybojovanou středoevropskou jistotu chtěl Igor následný den rozšířit o celkové prvenství také v domácím šampionátu. Obhajoba loňského vítězství v MČR mu však zůstala zapovězena. Poslední závodní den roku 2016 Kaláb z první pozice havaroval, a tak zůstal stříbrný za Chalupou.
A jak prožíval tři závodní dny samotný jezdec?
Pátek 23. září 2016: trénink
"Začátek byl s problémy. Hned v prvním tréninku po výjezdu na dráhu motorka netočila víc jak 6000 otáček. Tušil jsem, že to bude čidlo kliky." Jakmile se problém čidla klikové hřídele vyřešil, objevil se další, bylo nutné ho zcela nahradit. „Vyměnili jsme ho a já stihl poslední trénink pozdě odpoledne.“
Sobotní kvalifikace
Pro kvalifikační jízdu se rozhodli pro měkčí pneumatiky. "Motorka jela neskutečně a já zajel neskutečný čas, můj osobní rekord, možná i tratě pro naši třídu, přinejmenším to někdo říkal. Ostatně fakta jsou zřejmá, druhý jezdec na startu byl pomalejší o 0,96s !"
Sobota 24. září 2016: závod
Začátek prvního závodu se podařil: „Dobrý start, od první zatáčky jsem byl ve vedení, ale na konci prvního kola byl závod pro pád přerušen. Druhý start, závod zkrátili pouze na 6 kol. V první zatáčce jsem byl na 2. místě, hned pak jsem šel do vedení, a v cíli měl náskok 3,8 sekundy. Takže po prvním závodě jsem měl náskok 29 bodů a věděl jsem, že už nemůžu být v neděli předstižen."
Neděle 25. září 2016: závod
"Mám bohužel trochu jinou přední gumu, než používám celou sezonu, tu "moji" už neměli! Kvůli tomu jsme trochu měnili nastavení podvozku. Start ok, ve vedení jsem od první zatáčky, jenže přední guma se od druhého kola nechová úplně jistě, přesto mám náskok 3 sekundy. Snad ve čtvrtém nebo pátém kole to přišlo. Poslední zatáčka, žlutá vlajka, bohužel v nájezdu jsem trochu delší, nevím moc proč, možná ta přední guma…Jsem trochu mimo stopu a najíždím na nějaký flek, po kterém jdu k zemi. Kdyby tam nebyl, tak bych to zvládl! Jednu motorku ještě ani neodklidili, pak přiletím já, ale než odejdu po svých, přiletí další motorka a následuje totéž, pád. Takže dost divný! No nic, mám aspoň 1 bod za nejrychlejší kolo závodu. Hlavně ale: Ještě, že vyšla ta sobota..."
(ps, ÚAMK, SportovníListy.cz. foto: Archív jezdce)