Orion – Moto Racing Group je po devíti letech účastí v dálkových rallye známou značkou zvanou motoristickými fanoušky “blue army”. Postupem času a sbíráním zkušeností se piloti českého týmu stávají stálicemi mezi motorkářskou světovou elitou. Martin Michek po 10. místě na Dakaru 2021 zvítězil ve Světovém poháru Baja. Milan Engel pojede poprvé v kategorii bez mechanika, kde bude patřit mezi favority celého závodu. Novinkou týmu je pak účast v kategorii Classic s posádkou Martin Čábela/ Olga Lounová, pro které bude Dakar 2022 premiérovou rallye.
Všichni jmenovaní se představili novinářům, fotografům i kameramanům v sídle Autoklubu ČR v Praze 8. prosince 2021.
Martin Michek, reprezentant a ambasador Autoklubu ČR, se za dva roky v českém týmu zvládl dostat mezi nejlepší závodníky dálkové rallye. V lednu 2021 se mu povedlo probojovat mezi nejlepších 10 Dakaru a v průběhu roku získal titul ve Světovém poháru Baja. Motokrosovou sezónu musel bohužel kvůli zdravotním problémům předčasně ukončit a tak se poslední měsíce mohl soustředit pouze na dálkový závod.
Jak říkám...
“Letošní rok byl v rallye a baje úspěšný. Na Dakaru se mi dařilo držet tempo s nejlepšími a formu jsem si pak přenesl do baji, kde jsme vyhráli titul. Teď mám ale v hlavě jen přípravu na Dakar 2022, kde budeme chtít obhájit skvělý výsledek v top10. Můj cíl je překonat sám sebe,” řekl Martin Michek, který naznačil, že ho ještě spolu s Milanem Engelem bude čekat týdenní soustředění v Dubaji.
“Ano, ještě před Vánoci poletíme do Dubaje, kde si těsně před Dakarem osvěžíme duny a hluboké písky. Je to ten nejlepší možný trénink,” dodal Michek.
O nejvyšší pozice bude mezi necelou čtyřicítkou závodníků v kategorii bez jakékoli asistence bojovat matador, Milan Engel. Závodník, který se v posledních třech letech umístil v celkovém hodnocení Dakaru mezi nejlepšími 20. motorkáři, zažije novou zkušenost. A budou to právě zkušenosti, které by měl po letech sbírání zúročit.
Jak říkám...
“Je to nová výzva. Těším se na ní. Vždy jsem si chtěl tuto kategorii vyzkoušet a myslím, že je teď ten správný čas. Dohodli jsme se tak s týmem už někdy na začátku léta. Budu se snažit být rychlý, ale zároveň opatrný. Vše si musím opravit sám, takže bych nerad hned ze začátku závodu rozbil motorku a musel někdy do noci opravovat. Tým mi tedy bude spíš jen takovou psychickou podporou,” řekl Milan Engel.
U nového asistenčního kamionu, který si tým připravil jako jednu z hlavních novinek, tak bude stát jen žluté číslo 10 Martina Michka.
Martin Michek, Milan Engel a Ervín Krajčovič
Jak říkám...
“Po sedmi Dakarech bude velice zvláštní mít Milana Engela mimo náš tým, naše zázemí. Máme ale ten pocit, že je teď v nejlepším věku se do této výzvy pustit. Milan zná KTM 450 RR, které máme zbrusu nové, jako málokdo ve startovním poli. S jeho rychlostí a navigační zkušeností bude určitě patřit mezi nejlepší jezdce své kategorie a věřím, že nebude daleko ani od jeho výsledků z předchozích let. Martin Michek dostal žlutý podklad elitního závodníka. Nejprve tomu tak nebylo, ale pak jsme začali řešit, proč. Nakonec jsme od organizátorů dostali za pravdu, takže spolu s nízkým startovním číslem bude hned od úvodních kilometrů v obležení těch nejlepších. Musí se vyvarovat větších chyb a pak věřím, že s nimi bude držet krok a dokáže být opět mezi nejlepšími,” popsal situaci manager týmu Orion – Moto Racing Group, Ervín Krajčovič.
Do bojů se vydá přes 1000 závodníků a jedno z nejpočetnějších zastoupení již tradičně patří České republice. Navíc se úplně poprvé Dakar rallye řadí mezi závody MS.
Jak říkám...
„Závěr roku je v motorsportu vždy okořeněn plány na sezónu nadcházející. Velký zájem však panuje i o divácky oblíbenou Rallye Dakar, která se uskuteční hned v lednu, a navíc se jede v letošním roce poprvé se statutem mistrovství světa v dálkových soutěžích FIA i FIM. Těší mě, že ve startovní listině najdeme znovu velké množství českých závodníků a závodnic v mnoha kategoriích. V minulém ročníku přesvědčil svými výkony motorkář Martin Michek, když vyrovnal výsledek Stanislava Zlocha z roku 1998. Ambasador Autoklubu České republiky a naší komunikační značky Czech Motorsport, ukázal, že patří do špičky jezdců dálkových soutěží a dokáže konkurovat továrním stájím. I přes to, že je Dakar nevyzpytatelný, věřím, že jeho výsledek bude minimálně stejně povedený jako ten předchozí. Přeji všem českým zástupcům mnoho úspěchů a co nejlepší výsledky, fanouškům pak, ať si Dakar opět co nejvíce užijí, a to i prostřednictvím Czech Motorsport,“ okomentoval blížící se závod prezident Autoklubu ČR Jan Šťovíček.
Všichni jmenovaní se představili novinářům, fotografům i kameramanům v sídle Autoklubu ČR v Praze 8. prosince 2021.
Martin Michek, reprezentant a ambasador Autoklubu ČR, se za dva roky v českém týmu zvládl dostat mezi nejlepší závodníky dálkové rallye. V lednu 2021 se mu povedlo probojovat mezi nejlepších 10 Dakaru a v průběhu roku získal titul ve Světovém poháru Baja. Motokrosovou sezónu musel bohužel kvůli zdravotním problémům předčasně ukončit a tak se poslední měsíce mohl soustředit pouze na dálkový závod.
Jak říkám...
“Letošní rok byl v rallye a baje úspěšný. Na Dakaru se mi dařilo držet tempo s nejlepšími a formu jsem si pak přenesl do baji, kde jsme vyhráli titul. Teď mám ale v hlavě jen přípravu na Dakar 2022, kde budeme chtít obhájit skvělý výsledek v top10. Můj cíl je překonat sám sebe,” řekl Martin Michek, který naznačil, že ho ještě spolu s Milanem Engelem bude čekat týdenní soustředění v Dubaji.
“Ano, ještě před Vánoci poletíme do Dubaje, kde si těsně před Dakarem osvěžíme duny a hluboké písky. Je to ten nejlepší možný trénink,” dodal Michek.
O nejvyšší pozice bude mezi necelou čtyřicítkou závodníků v kategorii bez jakékoli asistence bojovat matador, Milan Engel. Závodník, který se v posledních třech letech umístil v celkovém hodnocení Dakaru mezi nejlepšími 20. motorkáři, zažije novou zkušenost. A budou to právě zkušenosti, které by měl po letech sbírání zúročit.
Jak říkám...
“Je to nová výzva. Těším se na ní. Vždy jsem si chtěl tuto kategorii vyzkoušet a myslím, že je teď ten správný čas. Dohodli jsme se tak s týmem už někdy na začátku léta. Budu se snažit být rychlý, ale zároveň opatrný. Vše si musím opravit sám, takže bych nerad hned ze začátku závodu rozbil motorku a musel někdy do noci opravovat. Tým mi tedy bude spíš jen takovou psychickou podporou,” řekl Milan Engel.
U nového asistenčního kamionu, který si tým připravil jako jednu z hlavních novinek, tak bude stát jen žluté číslo 10 Martina Michka.
Martin Michek, Milan Engel a Ervín Krajčovič
Jak říkám...
“Po sedmi Dakarech bude velice zvláštní mít Milana Engela mimo náš tým, naše zázemí. Máme ale ten pocit, že je teď v nejlepším věku se do této výzvy pustit. Milan zná KTM 450 RR, které máme zbrusu nové, jako málokdo ve startovním poli. S jeho rychlostí a navigační zkušeností bude určitě patřit mezi nejlepší jezdce své kategorie a věřím, že nebude daleko ani od jeho výsledků z předchozích let. Martin Michek dostal žlutý podklad elitního závodníka. Nejprve tomu tak nebylo, ale pak jsme začali řešit, proč. Nakonec jsme od organizátorů dostali za pravdu, takže spolu s nízkým startovním číslem bude hned od úvodních kilometrů v obležení těch nejlepších. Musí se vyvarovat větších chyb a pak věřím, že s nimi bude držet krok a dokáže být opět mezi nejlepšími,” popsal situaci manager týmu Orion – Moto Racing Group, Ervín Krajčovič.
Do bojů se vydá přes 1000 závodníků a jedno z nejpočetnějších zastoupení již tradičně patří České republice. Navíc se úplně poprvé Dakar rallye řadí mezi závody MS.
Jak říkám...
„Závěr roku je v motorsportu vždy okořeněn plány na sezónu nadcházející. Velký zájem však panuje i o divácky oblíbenou Rallye Dakar, která se uskuteční hned v lednu, a navíc se jede v letošním roce poprvé se statutem mistrovství světa v dálkových soutěžích FIA i FIM. Těší mě, že ve startovní listině najdeme znovu velké množství českých závodníků a závodnic v mnoha kategoriích. V minulém ročníku přesvědčil svými výkony motorkář Martin Michek, když vyrovnal výsledek Stanislava Zlocha z roku 1998. Ambasador Autoklubu České republiky a naší komunikační značky Czech Motorsport, ukázal, že patří do špičky jezdců dálkových soutěží a dokáže konkurovat továrním stájím. I přes to, že je Dakar nevyzpytatelný, věřím, že jeho výsledek bude minimálně stejně povedený jako ten předchozí. Přeji všem českým zástupcům mnoho úspěchů a co nejlepší výsledky, fanouškům pak, ať si Dakar opět co nejvíce užijí, a to i prostřednictvím Czech Motorsport,“ okomentoval blížící se závod prezident Autoklubu ČR Jan Šťovíček.
(Petr Skála podle tiskové zprávy Autoklubu ČR, SportovniListy.cz, foto: Petr Skála)