Michal Matějovský si čekání na závěrečný podnik Evropského poháru cestovních vozů (ETCC) zpestří nevšedním zážitkem. O prvním říjnovém víkendu se v Číně zúčastní dalšího dílu tamního šampionátu tahačů!
Český reprezentant se vydal do Říše středu z titulu své pozice testovacího a rezervního pilota roudnické Buggyry. Nahradí Adama Lacka, který ve stejných dnech bude bojovat o body v mistrovství Evropy.
"Do kabiny závodního trucku se vracím po dvou letech. Rád pomůžu týmu a chápu to jako mimořádně zajímavou výzvu,“ svěřil se Michal Matějovský.
Nečeká ho však rozhodně lehká práce. Pojede s vozem místní provenience, zřejmě s poněkud kuriózní „šestikolkou“, která v předchozích kláních už řádně potrápila Adama Lacka.
"No, nebude to jednoduché. Teď si ani nevzpomenu, kdy jsem naposledy řídil auto se třemi nápravami. Při nějaké delší cestě nebo dokonce na okruhu určitě ne. Ale nepřipouštím si, že bych to nezvládl," prohlásil odhodlaně.
Hlavu si nedělá ani s aklimatizací: "Na místo dorazím v pátek ráno a za volant si sednu až v sobotu. Trochu se prospím a bude to dobré. Určitě nebudu zkoušet nějaké pilulky a podobné „zaručené“ recepty."
Závody se konají na autodromu Goldenport Park Circuit, ležícím asi deset kilometrů severně od Pekingu. Jeho krátká, jen 2,4 kilometru měřící dráha hostila v minulosti mistrovství světa cestovních i GT vozů. Přesto zůstává velkou neznámou.
"Nevím o tom, že by byla dostupná na nějakém simulátoru. Takže příprava spočívala hlavně ve studiu záznamů z tratě, pořízených onboard kamerami. Zbytek musím dohnat během tréninků," vysvětlil Matějovský, který na to naštěstí nebude sám. Spolu s ním budou totiž české barvy hájit také Miroslav Forman, Martin Kolomý a Jaroslav Valtr.
Pokud zbude před odletem domů alespoň chvilka času, chtěl by se závodník z Hradce Králové projít po čínském hlavním městě, které nikdy předtím nenavštívil. Myšlenkami však v té době už bude určitě v italské Perguse, kde ve dnech 10. a 11. října 2015 vyvrcholí letošní ročník ETCC.
(ps, Sportovnilisty.cz, Foto: Archív Michala Matějovského)
Český reprezentant se vydal do Říše středu z titulu své pozice testovacího a rezervního pilota roudnické Buggyry. Nahradí Adama Lacka, který ve stejných dnech bude bojovat o body v mistrovství Evropy.
"Do kabiny závodního trucku se vracím po dvou letech. Rád pomůžu týmu a chápu to jako mimořádně zajímavou výzvu,“ svěřil se Michal Matějovský.
Nečeká ho však rozhodně lehká práce. Pojede s vozem místní provenience, zřejmě s poněkud kuriózní „šestikolkou“, která v předchozích kláních už řádně potrápila Adama Lacka.
"No, nebude to jednoduché. Teď si ani nevzpomenu, kdy jsem naposledy řídil auto se třemi nápravami. Při nějaké delší cestě nebo dokonce na okruhu určitě ne. Ale nepřipouštím si, že bych to nezvládl," prohlásil odhodlaně.
Hlavu si nedělá ani s aklimatizací: "Na místo dorazím v pátek ráno a za volant si sednu až v sobotu. Trochu se prospím a bude to dobré. Určitě nebudu zkoušet nějaké pilulky a podobné „zaručené“ recepty."
Závody se konají na autodromu Goldenport Park Circuit, ležícím asi deset kilometrů severně od Pekingu. Jeho krátká, jen 2,4 kilometru měřící dráha hostila v minulosti mistrovství světa cestovních i GT vozů. Přesto zůstává velkou neznámou.
"Nevím o tom, že by byla dostupná na nějakém simulátoru. Takže příprava spočívala hlavně ve studiu záznamů z tratě, pořízených onboard kamerami. Zbytek musím dohnat během tréninků," vysvětlil Matějovský, který na to naštěstí nebude sám. Spolu s ním budou totiž české barvy hájit také Miroslav Forman, Martin Kolomý a Jaroslav Valtr.
Pokud zbude před odletem domů alespoň chvilka času, chtěl by se závodník z Hradce Králové projít po čínském hlavním městě, které nikdy předtím nenavštívil. Myšlenkami však v té době už bude určitě v italské Perguse, kde ve dnech 10. a 11. října 2015 vyvrcholí letošní ročník ETCC.
(ps, Sportovnilisty.cz, Foto: Archív Michala Matějovského)