Michal Matějovský vyhrál v dalším pokračování Evropského poháru cestovních vozů (ETCC) v kategorii Super 2000 TC2 vše, co se dalo. Na belgickém okruhu v Zolderu uspěl v kvalifikaci, která se jela třetí zářijovou sobotu i obou závodech následný den. V průběžné klasifikaci se vzdálil svému pronásledovateli Peteru Riklimu na 27 bodů.
Už trénink na víkend napověděl, že jezdec i jeho BMW 320 si jsou ve výborné formě.
"Malinko jsme si pohráli s nastavením a nakonec jsme byli rychlejší než během srpnového testování,“ liboval si pilot týmu Křenek Motorsport, Kvalifikaci podstatně ovlivnilo počasí.
"Věděli jsme, že přijde déšť. Šlo o to, zajet alespoň trochu slušný čas ještě dříve, než začne pršet," vysvětloval Matějovský. Jak se ukázalo, musela na to stačit pouhá dvě rychlá kola. Podařilo se a další pole position ve skupině Super 2000 TC2 bylo na světě. Pak se totiž nebesa otevřela a seance byla po havárii jedné ze šestnáctistovkových fiest přerušena. Ani po jejím restartu vody neubylo, takže český reprezentant už nemusel znovu „do práce". Navíc ho mohlo hřát vědomí, že ušetřil pro další boje sadu nových gum.
Této výhody také patřičně využil. V první jízdě dokázal držet krok i se soupeři s výkonnějšími automobily. Dlouho kroužil pátý. Když tři kola před cílem nuceně zvolnil vedoucí Gruzínec Davit Kajaia, posunul se na čtvrtou pozici, zatím své nejlepší absolutní umístění v této sezoně.
"Auto krásně fungovalo. Žádná velká dramata se tentokrát neodehrávala,“ pochvaloval si. Svým největším rivalům ve třídě Riklimu a Ibrahimu Okyayovi ujel o bezmála půl minuty.
Zato další klání slibovalo pořádný nervák. Ve třetí řadě na roštu stojící Matějovský do něj nastupoval s vědomím, že v úvodu bude Rikliho stíhat a naopak za zády si poveze trio nejsilnějších seatů, řízených Matejem Homolou, Dušanem Borkovičem a stájovým kolegou Petrem Fulínem.
Jakou zvolit strategii?
"Hlavně přežít,“ prohlásil s úsměvem Matějovský. "Domluvili jsme se, že nejdůležitější bude zachovat si chladnou hlavu a nepouštět se do příliš riskantních blokací. Přesto to byla prvních pět kol pořádná mela. Fantasticky jsem si zazávodil. Drželi jsme se v chumlu, o kontakty nebyla nouze, ale všechno se odehrávalo stoprocentně férově."
Na sklonku této fáze nastal klíčový okamžik: "Využil jsem toho, že rychlejší auta předjížděla Rikliho. Připravil jsem si útok a v šikaně za horizontem se před něj protlačil." Potom se situace přece jen uklidnila a závodník z Hradce Králové byl odmávnut jako šestý, opět s úctyhodným náskokem před svým švýcarským sokem.
"Chci poděkovat celému týmu za práci, kterou odvedl. To není myšleno jako fráze. Vůz byl skutečně nastaven naprosto perfektně a i díky tomu se mně víkend tak vydařil," uzavřel své ohlédnutí za belgickou epizodou ETCC Michal Matějovský.
Kategorie Super 2000 TC2
Zrcadlo výsledků ...
Kvalifikace ... 1. Michal Matějovský (CZ, BMW 320 si, 1:43,446), 2. Ibrahim Okyay (TR, BMW 320 si, 1:44,366), 3. Daniel Conrad (CH, Honda Civic FD, 1:50,186)
První závod ... 1. Michal Matějovský (CZ, BMW 320 si), 2. Ibrahim Okyay (TR, BMW 320 si, +27,279)
3. Peter Rikli (CH, Honda Civic FD, +27,878)
Druhý závod ... 1. Michal Matějovský (CZ, BMW 320 si), 2. Peter Rikli (CH, Honda Civic FD, +18,515)
3. Daniel Conrad (CH, Honda Civic FD, +28,486)
Průběžné pořadí: 1. Matějovský 111, 2. Rikli 84, 3. Okyay 60…
(ps, Sportovnilisty.cz, Foto: CZO Media)