Zanedlouho třicetiletý pilot týmu Křenek Motorsport musel ovšem na cestě k vysněnému titulu překonat nejedno protivenství. Na Sicílii nedorazil v nejlepší kondici: "Pokoušela se o mě nějaká viróza. Dost mě potrápila, naštěstí v neděli jsem se už cítil mnohem lépe." Dopolední program ze soboty 10. října 2015 byl navíc kvůli vichřici a průtrži mračen zrušen a ani odpoledne se Matějovský moc nesvezl.
"Po prvním tréninkovém stintu jsem zajel do boxů. Když jsem se vracel na trať, trefil mě v uličce jeden ze soupeřů," posteskl si jezdec.
Mechanici diagnostikovali poškozenou zadní nápravu a ulomený tlumič. Neprodleně se pustili do opravy, i tak však na Michalově kontě bylo za celý den jen šest absolvovaných kol…
Proto také v kvalifikaci, která začínala nazítří ve „vražedných“ osm hodin ráno, dolaďovali jezdec i stáj optimální nastavení. Nakonec zaostal český reprezentant za svým „arcirivalem“ Peterem Riklim ze Švýcarska o pouhé dvě desetiny sekundy.
"Hlavně dojet," opakoval si Matějovský před startem prvního závodu. V jeho průběhu podal vysoce taktický a disciplinovaný výkon. Držel se na dohled od Rikliho a nebezpečného Turka Ibrahima Okyaye nechával daleko za sebou. Když projížděl pod šachovnicí, věděl, že je hotovo. Rikli na něj v té chvíli ztrácel 21 bodů a toto manko už nebyl schopen smazat. Žádné bujaré oslavy však nevypukly. „Řekli jsme si, že ještě nejsme na konci, že není dojeto na sto procent. I do poslední jízdy jsem nastoupil plně soustředěný,“ svěřil se novopečený šampion. Zodpovědný přístup se mu vyplatil, zejména v okamžiku, když v šikaně podstoupil souboj se smečkou seatů z nejrychlejší divize. V závěru si ještě pěkně zazávodil s dalším Turkem Aytecem Biterem, jehož nakonec zdolal.
"Je to určitě největší úspěch v mé dosavadní kariéře," hodnotil Michal Matějovský právě uzavřenou sezonu.
"Vděčím za něj velkému kolektivu lidí. Zejména týmu, který mně připravil skvělé auto, ale i všem sponzorům. V neposlední řadě smekám před mým BMW 320 si. Letos mě ani jednou nezklamalo a je mně trochu líto, že kvůli končící homologaci se s ním po třech letech loučím," dodal.
Zrcadlo výsledků Super 2000 TC2 ...
Kvalifikace ... 1. Peter Rikli (CH, Honda Civic FD, 1:51,648), 2. Michal Matějovský (CZ, BMW 320 si, 1:51,856), 3. Ibrahim Okyay (TR, BMW 320 si, 1:52,520)
První závod ... 1. Peter Rikli (CH, Honda Civic FD), 2. Michal Matějovský (CZ, BMW 320 si, +5,203), 3. Ibrahim Okyay (TR, BMW 320 si, +10,216)
Druhý závod ... 1. Peter Rikli (CH, Honda Civic FD), 2. Michal Matějovský (CZ, BMW 320 si, +1,393), 3. Ibrahim Okyay (TR, BMW 320 si, +11,911)
Konečné pořadí ... 1. Matějovský 147, 2. Rikli 130, 3. Okyay 86…
Sportovnilisty.cz již napsaly ...
Michal Matějovský pojede o titul v kategorii Super 2000 TC2