Není na světě nikdo, kdo by se všem zavděčil

To si mohou říkat i výrobci pneumatik pro nejprestižnější automobilové soutěže. Na jejich kvalitě z velké části závisí i výsledky soutěží, neboť i obyčejný řidič ví, že když má kvalitní a správně nahuštěné pneumatiky, je jeho jízda mnohem bezpečnější a spolehlivější.

Jezdci závodních automobilových stájí počítají s tím, že je také rychlejší, což je pro ně velmi důležité. Italská společnost Pirelli, která je dodavatelem pneumatik právě pro tyto účely má s jezdci proto stálé potíže. Jednou jsou pneumatiky příliš tvrdé, jindy zase příliš měkké. Pirelli tak neustále mění poměry směsí pro výrobu pneumatik, ale nikdy nedokáže dopředu odhadnout, zda tentokrát všem vyhoví, protože se mění nejen pneumatiky, ale také motory a může se stát, že se při větší akceleraci nebo poklesu aerodynamickému přítlaku gumy přehřívají.

 

Takže loni si jezdci stěžovali, že jsou pneumatiky příliš měkké, zatímco letos požadují, aby je firma naopak změkčila. Mezi kritiky tvrdosti gum se zařadili i takoví  mistři, jako je Alonzo nebo Sergie Peréz. Zatím jediný, kdo je s  nimi spokojený je automobilová stáj Mercedes.

 

Foto © Depositphotos.com/photoworksmedia