Tovární posádka ŠKODA Pontus Tidemand/Emil Axelsson vstupuje s vozem Fabia R5 do finálového dne Španělské rally na vedoucí pozici. Švédové mají před posledními 76,4 měřenými kilometry před svými týmovými kolegy Janem Kopeckým/Pavlem Dreslerem náskok 30,1 sekundy. Třetí tovární posádka ŠKODA Esapekka Lappi/Janne Ferm naopak musela boj o vítězství ve třídě WRC 2 opustit: po nehodě v jedenácté rychlostní zkoušce v sobotu dopoledne předposlední podnik mistrovství světa FIA v rally (WRC 2) pro mistra Evropy v rally z roku 2014 skončil.
Pro účastníky 51. Španělské rally začal třetí den rally na Costa Dorada velkou přestavbou. Poté, co se pátečních osm rychlostních zkoušek jelo z velké části na šotolině, v sobotu bylo na programu 123,05 měřených kilometrů na asfaltu. Potřebné přestavby tří továrních vozů ŠKODA Fabia R5 provedli mechanici během 75minutové servisní přestávky v pátek večer. Během ní byly špičkovým vozům s pohonem všech kol přestavěny podvozky a jejich nastavení.
S touto změnou neměl Pontus Tidemand žádné problémy. Asijsko-pacifický šampion se nepouštěl do žádného zbytečného rizika a hlídal svůj časový náskok. „Tato rally mne opravdu baví a jízdu tady si opravdu velice užíváme,“ řekl Tidemand. „Rychlostní zkoušky jsou prostě úžasné. Po Švédské rally je to tady definitivně moje další oblíbená rally. Pro mne je o tomto víkendu nejdůležitější, abych v každém případě dojel do cíle. Chtěl bych pro tým získat co nejvíce bodů a přitom nasbírat co možná nejvíce zkušeností na těchto asfaltových tratích. Už se těším na finálový den!“
Většinu nejlepších časů v sobotu zajel Jan Kopecký. Specialista na asfalt vyhrál čtyři z osmi rychlostních zkoušek a přiblížil se k Tidemandovi, ačkoli dočasný problém s řízením ráno jej stál přes jednu minutu. „Problém s posilovačem řízení jsme s Pavlem naštěstí hned po desáté RZ byli schopni sami odstranit,“ řekl Kopecký, který jede ve Španělsku za tým ŠKODA Motorsport II. „Něco takového se může na rally stát. To, jak je vůz ŠKODA Fabia R5 rychlý, jsme ostatně ukázali hned potom čtyřmi nejrychlejšími časy po sobě. Uvidíme, možná se nám v neděli ještě podaří stáhnout ztrátu na Pontuse a Emila.“
Esapekka Lappi byl po svém odstoupení naopak nespokojený. „Nehoda byla zcela jasně moje chyba,“ řekl mistr Evropy. „Kvůli týmu mne to neuvěřitelně mrzí. Mechanici mi o tomto víkendu opět nastavili super auto. Vítězství v mistrovství WRC 2 je teď samozřejmě mimo můj dosah. Ale tým má velké šance rozhodnout pro sebe hodnocení týmů. Je jasné, že Janne a já budeme v neděli držet palce, aby to s vítězstvím vozu ŠKODA ve Španělsku klaplo!“
Násir Al-Attíja, který vede mistrovství WRC 2 a na Španělské rally jede s vozem Fabia R5 ze zákaznického programu ŠKODA, je nadále na čtvrtém místě (+ 3:46,7 min.). Pouhých 24,2 sekundy za ním: Armin Kremer, rovněž s vozem ŠKODA Fabia R5.
Číslo dne: 2,24
Na závěr rally je v neděli na programu rychlostní zkouška v centru rally v Salou. Kousek od servisního parkoviště musejí účastníci před tisícovkami nadšených diváků projet asfaltovou trať v délce pouhých 2,24 km - nejkratší RZ 51. Španělské rally. Tato divácká zkouška je jen o něco delší než horská dráha „Dragon Khan“ v sousedním zábavním parku „PortAventura“, která má úžasných 1,285 km – na rozdíl od uvedené rychlostní zkoušky ovšem vede přes tři loopingy.
Rally Spain – průběžný stav WRC 2
1. Tidemand/Axelsson (S/S), ŠKODA Fabia R5: 2:42:09,0 hod.
2. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA Fabia R5: + 30,1 s
3. Camilli/Veillas (F/F), Ford Fiesta R5: + 1:30,2 min.
4. Al-Attíja/Baumel (Q/F), ŠKODA Fabia R5: + 3:46,7 min.
5. Kremer/Winklhofer (D/D), ŠKODA Fabia R5: + 4:10,9 min.
Pro účastníky 51. Španělské rally začal třetí den rally na Costa Dorada velkou přestavbou. Poté, co se pátečních osm rychlostních zkoušek jelo z velké části na šotolině, v sobotu bylo na programu 123,05 měřených kilometrů na asfaltu. Potřebné přestavby tří továrních vozů ŠKODA Fabia R5 provedli mechanici během 75minutové servisní přestávky v pátek večer. Během ní byly špičkovým vozům s pohonem všech kol přestavěny podvozky a jejich nastavení.
S touto změnou neměl Pontus Tidemand žádné problémy. Asijsko-pacifický šampion se nepouštěl do žádného zbytečného rizika a hlídal svůj časový náskok. „Tato rally mne opravdu baví a jízdu tady si opravdu velice užíváme,“ řekl Tidemand. „Rychlostní zkoušky jsou prostě úžasné. Po Švédské rally je to tady definitivně moje další oblíbená rally. Pro mne je o tomto víkendu nejdůležitější, abych v každém případě dojel do cíle. Chtěl bych pro tým získat co nejvíce bodů a přitom nasbírat co možná nejvíce zkušeností na těchto asfaltových tratích. Už se těším na finálový den!“
Většinu nejlepších časů v sobotu zajel Jan Kopecký. Specialista na asfalt vyhrál čtyři z osmi rychlostních zkoušek a přiblížil se k Tidemandovi, ačkoli dočasný problém s řízením ráno jej stál přes jednu minutu. „Problém s posilovačem řízení jsme s Pavlem naštěstí hned po desáté RZ byli schopni sami odstranit,“ řekl Kopecký, který jede ve Španělsku za tým ŠKODA Motorsport II. „Něco takového se může na rally stát. To, jak je vůz ŠKODA Fabia R5 rychlý, jsme ostatně ukázali hned potom čtyřmi nejrychlejšími časy po sobě. Uvidíme, možná se nám v neděli ještě podaří stáhnout ztrátu na Pontuse a Emila.“
Esapekka Lappi byl po svém odstoupení naopak nespokojený. „Nehoda byla zcela jasně moje chyba,“ řekl mistr Evropy. „Kvůli týmu mne to neuvěřitelně mrzí. Mechanici mi o tomto víkendu opět nastavili super auto. Vítězství v mistrovství WRC 2 je teď samozřejmě mimo můj dosah. Ale tým má velké šance rozhodnout pro sebe hodnocení týmů. Je jasné, že Janne a já budeme v neděli držet palce, aby to s vítězstvím vozu ŠKODA ve Španělsku klaplo!“
Násir Al-Attíja, který vede mistrovství WRC 2 a na Španělské rally jede s vozem Fabia R5 ze zákaznického programu ŠKODA, je nadále na čtvrtém místě (+ 3:46,7 min.). Pouhých 24,2 sekundy za ním: Armin Kremer, rovněž s vozem ŠKODA Fabia R5.
Číslo dne: 2,24
Na závěr rally je v neděli na programu rychlostní zkouška v centru rally v Salou. Kousek od servisního parkoviště musejí účastníci před tisícovkami nadšených diváků projet asfaltovou trať v délce pouhých 2,24 km - nejkratší RZ 51. Španělské rally. Tato divácká zkouška je jen o něco delší než horská dráha „Dragon Khan“ v sousedním zábavním parku „PortAventura“, která má úžasných 1,285 km – na rozdíl od uvedené rychlostní zkoušky ovšem vede přes tři loopingy.
Rally Spain – průběžný stav WRC 2
1. Tidemand/Axelsson (S/S), ŠKODA Fabia R5: 2:42:09,0 hod.
2. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA Fabia R5: + 30,1 s
3. Camilli/Veillas (F/F), Ford Fiesta R5: + 1:30,2 min.
4. Al-Attíja/Baumel (Q/F), ŠKODA Fabia R5: + 3:46,7 min.
5. Kremer/Winklhofer (D/D), ŠKODA Fabia R5: + 4:10,9 min.
(ps, Sportovnilisty.cz, Foto: Motosport Auto Škoda)