"Srdečné blahopřání Pontusovi a Emilovi k jejich prvnímu vítězství ve WRC 2 s vozem ŠKODA Fabia R5," řekl šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek.
"Velice nás ovšem také těší druhé místo Jana a Pavla.. Jsme velice rádi, že nový vůz Fabia R5 se již při své první sezóně ukázal jako důstojný nástupce velice úspěšného modelu Fabia Super 2000. 17 z 22 nejlepších časů na rychlostních zkouškách zde ve Španělsku dosáhl vůz ŠKODA Fabia R5, což jasně ukazuje, jak moc dobré je naše auto nejen na šotolině, ale i na asfaltu."
"To byla ale rally! Moje první vítězství pro značku ŠKODA ve WRC 2, asi už nemůžu být šťastnější," řekl Tidemand, který v této sezóně pro tuto značku vyhrál také asijsko-pacifický šampionát (APRC)*. "Do rally jsem vstupoval s přáním v každém případě dojet do cíle. Že budu na konci úplně nahoře na stupních vítězů, to jsem vůbec neočekával. Naše tempo v pátek na šotolině bylo určitě klíčem k vítězství. Na asfaltových zkouškách v sobotu a v neděli jsme se pak snažili vyhnout zbytečnému riziku. Tato strategie výborně zafungovala, i když Jan s Pavlem nás doháněli. Děkuji celému týmu ŠKODA Motorsport! Teď se těším na finále sezóny APRC v Číně!"
Rovněž více než spokojený byl Kopecký. "Před rally jsem si nebyl jistý, zda budeme moci jet na pódiové umístění,“ řekl český šampion v rally. "Ale vůz ŠKODA Fabia R5 výborně fungoval jak na šotolině, tak na asfaltu. Změna nastavení v pátek večer proběhla naprosto hladce. Zde patří velká chvála celému teamu ŠKODA, který odvedl perfektní práci. Jsem velice rád, že jsme tak mohli přispět k dvojitému vítězství značky ŠKODA."
51. Španělská rally byla ostrým soubojem. O vítězství bojovalo všech osm dosavadních vítězů této sezóny WRC 2. Na programu kolem rally centra Salou na Costa Dorada bylo 23 rychlostních zkoušek a 331,25 měřených kilometrů na asfaltových silnicích a šotolinových tratích - novinka v kalendáři MS. Poslední rychlostní zkouška se ovšem ve třídě WRC 2 po nehodě tovární posádky Volkswagen Sébastien Ogier/Julien Ingrassia nekonala.
Tidemand se ale na šotolinových zkouškách v pátek už jasně vzdálil konkurenci. Kopecký, který jel ve Španělsku za tým ŠKODA Motorsport II, a třetí tovární posádka ŠKODA, Esapekka Lappi/Janne Ferm, následovali na druhém a třetím místě. Pro Lappiho, mistra Evropy z roku 2014, ovšem rally - a s ní i veškeré naděje na zisk titulu ve WRC 2 pro jezdce – skončila po nehodě na jedenácté rychlostní zkoušce.
Jezdecký titul ve WRC 2 tak již ve Španělsku získal Násir Al-Attíja*, který se na Španělské rally těsně prosadil v napínavém souboji o třetí místo s Arminem Kremerem. Na konci oba zkušené jezdce, kteří se oba na start postavili s vozem Fabia R5 ze zákaznického programu ŠKODA, dělilo pouhých 0,1 sekundy.
Mnoho času na slavení ovšem Tidemand s Axelssonem po svém vítězství mít nebudou. Oba Švédové po skončení Španělské rally odjíždějí přímo do 10 000 km vzdálené Číny, kde je od pátku na programu finále sezóny APRC. ŠKODA je již před finále sezóny počtvrté za sebou vítězem v hodnocení značek APRC*. Mimořádným bodem vrcholu sezóny v Číně bude jedna premiéra: Tidemand/Axelsson poprvé představí v Říši středu nový vůz ŠKODA Fabia R5.
ŠKODA Fabia R5 se již během své první sezóny ukázala jako záruka úspěchu. Na mistrovství světa FIA v rally (WRC 2) získal vůz při sedmi startech již jedenáct míst na stupních vítězů, z toho čtyři vítězství. Navíc s vozem ŠKODA Fabia R5 jezdí vítězové čtyř národních mistrovství. V českém šampionátu si titul s předstihem zajistil Jan Kopecký s pěti vítězstvími za sebou. V Rakousku vyhrál národní mistrovství zkušený Raimund Baumschlager s vozem Fabia R5. V Maďarsku se mistrem stal Norbert Herczig s vozem Fabia R5. Navíc „Fast“ Freddy Loix triumfoval ve svém domácím mistrovství v Belgii.
Vysvětlení ... * Podmíněno potvrzením FIA.
Číslo pro Španělskou rally: 17
Španělská rally je jedinou soutěží mistrovství světa, která se jede jako smíšená na asfaltu i šotolině. První etapa v pátek se jela nejprve na šotolině s kouskem asfaltu. V pátek večer se nastavení aut změnilo ze šotoliny na asfalt. Pak následovaly dva dny na asfaltu. ŠKODA Fabia R5 se za těchto náročných podmínek opět ukázala jako mistr třídy WRC 2. Všech osm zkoušek na šotolině vyhráli tovární jezdci ŠKODA, devět dalších nejlepších časů získali jezdci s vozem ŠKODA na asfaltu. Na Španělské rally tak byl na 17 z 22 rychlostních zkoušek v čele vůz ŠKODA Fabia R5 (Tidemand sedmkrát, Kopecký šestkrát, Lappi dvakrát, Al-Attíja dvakrát).
Rally Spain – konečný stav WRC 2 ... 1. Tidemand/Axelsson (S/S), ŠKODA Fabia R5: 3:21:45,6 hod., 2. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA Fabia R5: + 10,7 s, 3. Al-Attíja/Baumel (Q/F), ŠKODA Fabia R5: + 4:05,3 min., 4. Kremer/Winklhofer (D/D), ŠKODA Fabia R5: + 4:05,4 min. , 5. Protasov/Čerepin (UA/UA), Ford Fiesta RRC: + 7:41,4 min.