Ve středu 22. ledna 2020 si v Praze v Kavárně, která hledá jméno, sedli vedle sebe jezdci na Dakarské rally startující za tým Moto Racing Group, aby se svěřili novinářům, co všechno pro Dakar znamenal.
V týmu vládly smíšené pocity. Překvapení z dobré jízdy Martina Michka, nenaplnění očekávání u Milana Engela, nebo rychlost a smůla Tomáše Kubieny. To byly dojmy týmu po premiérovém Dakaru v Saudské Arábii, kde cíl spatřili dva ze tří jezdců s logy Orionu na prsou.
Nejúspěšnějším jezdcem týmu se stal ambasador Autoklubu České republiky Martin Michek. Ten se sice těšil s trofeje za třetí místo mezi nováčky v kategorii motocyklů, ale ani ta mu nezpůsobila stoprocentní radost.
Martin Michek novinářům přiznal, že při své první účasti na Dakaru zpočátku příliš nevěděl, co může od závodu očekávat, a poté se v jeho průběhu přesvědčil, že se opravdu jedná o bezkonkurenčně nejtěžší a nejdelší závod na světě. Na Dakar odjížděl s ambicemi závodit, nechtěl se pohybovat jen uprostřed startovního pole. A to se mu podařilo, svou rychlostí překvapil řadu odborníků. Jeho dojmy bohužel poznamenala také smrtelná nehoda Paula Gonçalvese, která zasáhla všechny účastníky Dakaru.
Martin Michek se rozpovídal i o pro něho klíčovém momentu celého Dakaru, když mu v 11. etapě pouhých 8 kilometrů před cílem došlo palivo.
„Problém rozhodně nevznikl chybou týmu, stejné potíže měli i další jezdci. Hodně mě to užírá, v první chvíli člověk zmatkuje, snažil jsem se pod to hned lehnout a poté jsem motorku začal tlačit do cíle. Po deseti minutách už jsem věděl, že je to pryč a snažil se hlavně dostat do cíle. Chtěl bych na dálku poděkovat klukům, jejichž jména si nepamatuji, ale dali mi alespoň malou flašku benzínu a po dojezdu do tankovací zóny za mnou poslali vůz pořadatelů, kteří mi motorku dotankovali. Podali jsme s týmem protest, bohužel v tom nebyl žádný tovární jezdec, a ti mají velké slovo, protest nám tedy nebyl uznán a hodinová ztráta nám zůstala, stála mi devět pozic a trofej pro nejlepšího nováčka roku. Etapa prostě byla těžší, než jsem čekal,“ zavzpomínal český jezdec Martin Michek na pro něho kritický moment letošního ročníku.
Nakonec se možnosti postavit se na stupně vítězů při Dakaru se Martin Michek dočkal. Celkové 23. místo i tak považuje za dobrý výsledek, byť ztráta způsobená nedostatkem paliva pochopitelně mrzí. Michek měl velkou radost hlavně z toho, že se vrátil zdravý do Prahy na letiště a mohl pozdravit všechny partnery i fanoušky. S týmem má nyní tříletý program, takže příznivci motorismu novopečeného tatínka tříměsíčního Martina Michka za řídítky motocyklu na dálkové rally neviděli naposled.
Dlouho si nejlépe z českých motocyklistů vedl Milan Engel. Z nejlepší dvacítky ho bohužel srazily dva kritické momenty, které ho stály nejen umístění, ale také mnoho sil.
První zlomem byl defekt zadní pneumatiky ve čtvrté etapě, kde musel absolvovat asi 50 kilometrů jen na ráfku. Naštěstí se mu podařilo dojet až do cíle a setkal se s velkým zájmem médií. Ale to nebylo všechno. Ještě více smůly měl v předposlední etapě, kde ho zbrzdil těžký pád pouhých 600 metrů před cílem.
„Už jsem se viděl v cíli a ztratil koncentraci. Přestože jsem měl u toho místa v roadbooku dva vykřičníky, vletěl jsem do písečných jazyků příliš rychle a udělal několik kotrmelců. Když jsem dopadl, zjistil jsem, že asi nemám nic zlomeného, fotografové a diváci mi pomohli na motorku a dojel jsem do cíle etapy. Zbytek závodu jsem jel pod prášky, všechno mě bolelo,“ komentoval těžký závěr závodu Milan Engel.
Celkové 26. místo tak předpoklady nenaplnilo. Zajímavý pohled přinesl zkušený Milan Engel na prostředí závodu v Saudské Arábii. Hlavní rozdíl oproti loňskému Dakaru vidí v absenci diváků a tím pádem v chybějící atmosféře letošního závodu. Krajina je z jeho pohledu neméně krásná než například Peru. Líbily se mu hlavně hory. Milan také závod označil za fyzicky jednodušší ve srovnání s předchozím ročníkem, stejně tak trať, kdy se často závodilo po planinách v okolí dun. Nezbývá než věřit, že příští ročník vyjde vyznavači technických tratí Engelovi lépe.
Třetí zástupce týmu Tomáš Kubiena svůj start v letošním ročníku zvažoval, protože změna pravidel ho nutila přesednout na čtyřkolku značky Yamaha. Tu se z počátku nedařilo nastavit tak, aby zvládla nástrahy závodu. Do závodu nakonec vletěl jako blesk a v cíli první etapy svítilo jeho jméno na třetím místě ve své kategorii. Bohužel poté ho nejprve srazila penalizace a nakonec definitivně vyřadil ze závodu poškozený motor. Tomáš se tak rozhodl udělat velkou změnu a po čtyřech letech oznámil konec svého působení v týmu. Věří, že nová cesta mu pomůže v prolomení jeho smůly a konečně se mu tak podaří Dakarský závod dokončit. V týmu ho v roce 2021 nahradí autokrosař Václav Fejfar, který se k týmu připojil již na letošním Dakaru a v příštím roce bude startovat v kategorii SSV.
K působení tří jezdců s logy Orionu na prsou na Dakaru se vyjádřil i prezident Autoklubu České republiky Jan Šťovíček.
„Dakar jsem bedlivě sledoval a čekal na výsledky každé ráno. Je mi líto smůly Tomáše Kubieny. Milan Engel je stálice a věřím, že nám předvede ještě spoustu dobrých Dakarů. Někdo říkal, že bude rychlý, jiní tvrdili, že neumí navigovat, nakonec se Martin Michek předvedl ve velmi dobrém světle, dokázal, že závodit umí a nepadá. Snad se mu podaří navázat na tento výsledek i v jiných závodech, protože na to určitě má, a dostane se do špičky," řekl prezident Autoklubu Jan Šťovíček, který popřál jezdcům hodně štěstí do dalších závodů.
SportovniListy.cz byly na místě děje ...
V týmu vládly smíšené pocity. Překvapení z dobré jízdy Martina Michka, nenaplnění očekávání u Milana Engela, nebo rychlost a smůla Tomáše Kubieny. To byly dojmy týmu po premiérovém Dakaru v Saudské Arábii, kde cíl spatřili dva ze tří jezdců s logy Orionu na prsou.
Nejúspěšnějším jezdcem týmu se stal ambasador Autoklubu České republiky Martin Michek. Ten se sice těšil s trofeje za třetí místo mezi nováčky v kategorii motocyklů, ale ani ta mu nezpůsobila stoprocentní radost.
Martin Michek novinářům přiznal, že při své první účasti na Dakaru zpočátku příliš nevěděl, co může od závodu očekávat, a poté se v jeho průběhu přesvědčil, že se opravdu jedná o bezkonkurenčně nejtěžší a nejdelší závod na světě. Na Dakar odjížděl s ambicemi závodit, nechtěl se pohybovat jen uprostřed startovního pole. A to se mu podařilo, svou rychlostí překvapil řadu odborníků. Jeho dojmy bohužel poznamenala také smrtelná nehoda Paula Gonçalvese, která zasáhla všechny účastníky Dakaru.
Martin Michek se rozpovídal i o pro něho klíčovém momentu celého Dakaru, když mu v 11. etapě pouhých 8 kilometrů před cílem došlo palivo.
Jak říkám ...
„Problém rozhodně nevznikl chybou týmu, stejné potíže měli i další jezdci. Hodně mě to užírá, v první chvíli člověk zmatkuje, snažil jsem se pod to hned lehnout a poté jsem motorku začal tlačit do cíle. Po deseti minutách už jsem věděl, že je to pryč a snažil se hlavně dostat do cíle. Chtěl bych na dálku poděkovat klukům, jejichž jména si nepamatuji, ale dali mi alespoň malou flašku benzínu a po dojezdu do tankovací zóny za mnou poslali vůz pořadatelů, kteří mi motorku dotankovali. Podali jsme s týmem protest, bohužel v tom nebyl žádný tovární jezdec, a ti mají velké slovo, protest nám tedy nebyl uznán a hodinová ztráta nám zůstala, stála mi devět pozic a trofej pro nejlepšího nováčka roku. Etapa prostě byla těžší, než jsem čekal,“ zavzpomínal český jezdec Martin Michek na pro něho kritický moment letošního ročníku.
Nakonec se možnosti postavit se na stupně vítězů při Dakaru se Martin Michek dočkal. Celkové 23. místo i tak považuje za dobrý výsledek, byť ztráta způsobená nedostatkem paliva pochopitelně mrzí. Michek měl velkou radost hlavně z toho, že se vrátil zdravý do Prahy na letiště a mohl pozdravit všechny partnery i fanoušky. S týmem má nyní tříletý program, takže příznivci motorismu novopečeného tatínka tříměsíčního Martina Michka za řídítky motocyklu na dálkové rally neviděli naposled.
Dlouho si nejlépe z českých motocyklistů vedl Milan Engel. Z nejlepší dvacítky ho bohužel srazily dva kritické momenty, které ho stály nejen umístění, ale také mnoho sil.
První zlomem byl defekt zadní pneumatiky ve čtvrté etapě, kde musel absolvovat asi 50 kilometrů jen na ráfku. Naštěstí se mu podařilo dojet až do cíle a setkal se s velkým zájmem médií. Ale to nebylo všechno. Ještě více smůly měl v předposlední etapě, kde ho zbrzdil těžký pád pouhých 600 metrů před cílem.
Jak říkám ...
„Už jsem se viděl v cíli a ztratil koncentraci. Přestože jsem měl u toho místa v roadbooku dva vykřičníky, vletěl jsem do písečných jazyků příliš rychle a udělal několik kotrmelců. Když jsem dopadl, zjistil jsem, že asi nemám nic zlomeného, fotografové a diváci mi pomohli na motorku a dojel jsem do cíle etapy. Zbytek závodu jsem jel pod prášky, všechno mě bolelo,“ komentoval těžký závěr závodu Milan Engel.
Celkové 26. místo tak předpoklady nenaplnilo. Zajímavý pohled přinesl zkušený Milan Engel na prostředí závodu v Saudské Arábii. Hlavní rozdíl oproti loňskému Dakaru vidí v absenci diváků a tím pádem v chybějící atmosféře letošního závodu. Krajina je z jeho pohledu neméně krásná než například Peru. Líbily se mu hlavně hory. Milan také závod označil za fyzicky jednodušší ve srovnání s předchozím ročníkem, stejně tak trať, kdy se často závodilo po planinách v okolí dun. Nezbývá než věřit, že příští ročník vyjde vyznavači technických tratí Engelovi lépe.
Třetí zástupce týmu Tomáš Kubiena svůj start v letošním ročníku zvažoval, protože změna pravidel ho nutila přesednout na čtyřkolku značky Yamaha. Tu se z počátku nedařilo nastavit tak, aby zvládla nástrahy závodu. Do závodu nakonec vletěl jako blesk a v cíli první etapy svítilo jeho jméno na třetím místě ve své kategorii. Bohužel poté ho nejprve srazila penalizace a nakonec definitivně vyřadil ze závodu poškozený motor. Tomáš se tak rozhodl udělat velkou změnu a po čtyřech letech oznámil konec svého působení v týmu. Věří, že nová cesta mu pomůže v prolomení jeho smůly a konečně se mu tak podaří Dakarský závod dokončit. V týmu ho v roce 2021 nahradí autokrosař Václav Fejfar, který se k týmu připojil již na letošním Dakaru a v příštím roce bude startovat v kategorii SSV.
K působení tří jezdců s logy Orionu na prsou na Dakaru se vyjádřil i prezident Autoklubu České republiky Jan Šťovíček.
Jak říkám ...
„Dakar jsem bedlivě sledoval a čekal na výsledky každé ráno. Je mi líto smůly Tomáše Kubieny. Milan Engel je stálice a věřím, že nám předvede ještě spoustu dobrých Dakarů. Někdo říkal, že bude rychlý, jiní tvrdili, že neumí navigovat, nakonec se Martin Michek předvedl ve velmi dobrém světle, dokázal, že závodit umí a nepadá. Snad se mu podaří navázat na tento výsledek i v jiných závodech, protože na to určitě má, a dostane se do špičky," řekl prezident Autoklubu Jan Šťovíček, který popřál jezdcům hodně štěstí do dalších závodů.
(ps, Autoklub ČR, SportovniListy.cz, foto: Petr Skála)