V letošní napínavé sezóně FIA Asijsko-Pacifického šampionátu (APRC) vyhrála ŠKODA všechny tituly. Tituly výrobců a týmů získala již před posledním kolem ročníku 2017. Gaurav Gill se spolujezdcem Stéphane Prévotem vybojovali po vítězství v Indické rally v šampionátu APRC tituly pro jezdce a spolujezdce. Jejich týmoví kolegové Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjarmoen se po potížích s převodovkou v první etapě fantastickou jízdou s vozem ŠKODA FABIA R5 probojovali na druhé místo. Gill zvítězil v šampionátu APRC potřetí, v roce 2013 byl úspěšný za volantem vozu ŠKODA FABIA S2000, v sezónách 2016 a 2017 řídil vůz ŠKODA FABIA R5.
"V letošním roce jsem jel Korsickou rally, které se přezdívá rally deseti tisíce zatáček. Indická rally by se potom musela přezdívat rally miliónu zatáček," zdůrazňoval Ole Christian Veiby na startu Indické rally, která je posledním kolem letošního FIA Asijsko-Pacifického šampionátu (APRC).
Jeho úkol byl jasný: aby Veiby vyhrál, musel by získat o sedm bodů více než jeho kolega v týmu MRF ŠKODA Gaurav Gill, který do Indické rally přicházel na prvním místě v celkovém hodnocení.
"Tato rally je velmi náročná, když budete v nájezdu do zatáčky jen o trochu delší, znamená to konec," vysvětloval šampión APRC Gaurav Gill.
Boj o vítězství v letošním ročníku šampionátu začal před více než deseti tisíci nadšenými fanoušky rally první zkouškou ve škole v Amber Valey. Gill byl o minimálních 0,2 sekundy rychlejší než Veiby a vše naznačovalo, že v indické džungli půjde o napínavý souboj.
Očekávání epického klání ale vzalo za své hned na druhé rychlostní zkoušce mezi kávovými plantážemi v okolí města Chikmagalur v jihozápadní části Indie, na níž musela posádka Ole Christian Veiby a Stig Rune Skjarmoen náhle zpomalit. Pro Veibyho to byla hořkost s příchutí kávy, protože musel následujících šest rychlostních zkoušek dokončit s převodovkou, která v jeho voze ŠKODA FABIA R5 na konci umožnila jet pouze na třetí rychlostní stupeň.
"Na druhé rychlostní zkoušce se najednou ozval divný zvuk a já ztratil pohon předních kol. Poté jsem mohl jet pouze na třetí rychlostní stupeň. Zatímco já držel řadicí pákou zařazený převod, spolujezdec Stig mi ovládal ruční brzdu. Několikrát jsme se přetočili, a protože jsme neměli zpátečku, mohli jsme jet dál pouze s pomocí diváků, kteří nás vytlačili na trať," řekl vyčerpaný Veiby.
Díky robustní konstrukci vozu ŠKODA FABIA R5 byl schopen dojet v poledne do servisní zóny v Chikmagaluru. Mechanici týmu MRF ŠKODA ukázali své schopnosti tím, že zvládli vyměnit převodovku a spojku během přibližně 20 minut, a Veiby tak zůstal v soutěži.
"Skvělá týmová práce. Stále jsem v soutěži," řekl motivovaný Veiby a v následujících devíti rychlostních zkouškách zajel osm nejrychlejších časů, čímž se posunul ze čtvrté na druhou pozici.
"Je mi líto O. C., nechtěl jsem zvítězit tímto způsobem. Je to ale náročná a dlouhá rally a já dovezl vůz do cíle v jednom kuse," sdělil Gaurav Gill , který byl po sobotě v jasném vedení.
Během závěrečného dne si bezchybnou jízdou a vítězstvím v Indické rally zajistil před nadšeně fandícími diváky v Chikmagaluru titul v šampionátu APRC.
"Moc jsem chtěl bojovat o titul až do protnutí cílové pásky, ale na rychlostních zkouškách jsem mohl pouze zajíždět nejrychlejší časy. Během tohoto šampionátu jsem se toho moc naučil," komentoval své vystoupení Ole Christian Veiby.
ŠKODA má za sebou v prestižním Asijsko-Pacifickém šampionátu zcela jedinečné úspěchy. Od roku 2012 zde každý celkový vítěz jel s vozem ŠKODA. V prvních třech letech vítězové řídili atmosféricky plněné vozy ŠKODA FABIA S2000, česká značka na tento hattrick letos navázala ve své kategorii třetím vítězstvím v řadě s přeplňovaným vozem ŠKODA FABIA R5.
Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek s potěšením komentoval: "Gratuluji Gauravu k zisku všech tří titulů s vozem ŠKODA FABIA. Jeho přístup a rychlost jsou v tomto šampionátu příkladem pro ostatní. Během celé sezóny O. C. Veiby ukazoval svoji rychlost a talent. Bez smůly, která jej potkala v Japonsku a Indii, by měl více šancí stát se šampiónem."
1. Gill / Prévot (IND/BEL) ŠKODA FABIA R5 3:20.19,8 hod
2. Veiby /Skjarmon (NOR/NOR) ŠKODA FABIA R5 +17.38,4 min
3. Sharfaz / Akhry (SRL/SRL) VW Polo + 49.57,6 min
"V letošním roce jsem jel Korsickou rally, které se přezdívá rally deseti tisíce zatáček. Indická rally by se potom musela přezdívat rally miliónu zatáček," zdůrazňoval Ole Christian Veiby na startu Indické rally, která je posledním kolem letošního FIA Asijsko-Pacifického šampionátu (APRC).
Jeho úkol byl jasný: aby Veiby vyhrál, musel by získat o sedm bodů více než jeho kolega v týmu MRF ŠKODA Gaurav Gill, který do Indické rally přicházel na prvním místě v celkovém hodnocení.
"Tato rally je velmi náročná, když budete v nájezdu do zatáčky jen o trochu delší, znamená to konec," vysvětloval šampión APRC Gaurav Gill.
Boj o vítězství v letošním ročníku šampionátu začal před více než deseti tisíci nadšenými fanoušky rally první zkouškou ve škole v Amber Valey. Gill byl o minimálních 0,2 sekundy rychlejší než Veiby a vše naznačovalo, že v indické džungli půjde o napínavý souboj.
Očekávání epického klání ale vzalo za své hned na druhé rychlostní zkoušce mezi kávovými plantážemi v okolí města Chikmagalur v jihozápadní části Indie, na níž musela posádka Ole Christian Veiby a Stig Rune Skjarmoen náhle zpomalit. Pro Veibyho to byla hořkost s příchutí kávy, protože musel následujících šest rychlostních zkoušek dokončit s převodovkou, která v jeho voze ŠKODA FABIA R5 na konci umožnila jet pouze na třetí rychlostní stupeň.
"Na druhé rychlostní zkoušce se najednou ozval divný zvuk a já ztratil pohon předních kol. Poté jsem mohl jet pouze na třetí rychlostní stupeň. Zatímco já držel řadicí pákou zařazený převod, spolujezdec Stig mi ovládal ruční brzdu. Několikrát jsme se přetočili, a protože jsme neměli zpátečku, mohli jsme jet dál pouze s pomocí diváků, kteří nás vytlačili na trať," řekl vyčerpaný Veiby.
Díky robustní konstrukci vozu ŠKODA FABIA R5 byl schopen dojet v poledne do servisní zóny v Chikmagaluru. Mechanici týmu MRF ŠKODA ukázali své schopnosti tím, že zvládli vyměnit převodovku a spojku během přibližně 20 minut, a Veiby tak zůstal v soutěži.
"Skvělá týmová práce. Stále jsem v soutěži," řekl motivovaný Veiby a v následujících devíti rychlostních zkouškách zajel osm nejrychlejších časů, čímž se posunul ze čtvrté na druhou pozici.
"Je mi líto O. C., nechtěl jsem zvítězit tímto způsobem. Je to ale náročná a dlouhá rally a já dovezl vůz do cíle v jednom kuse," sdělil Gaurav Gill , který byl po sobotě v jasném vedení.
Během závěrečného dne si bezchybnou jízdou a vítězstvím v Indické rally zajistil před nadšeně fandícími diváky v Chikmagaluru titul v šampionátu APRC.
"Moc jsem chtěl bojovat o titul až do protnutí cílové pásky, ale na rychlostních zkouškách jsem mohl pouze zajíždět nejrychlejší časy. Během tohoto šampionátu jsem se toho moc naučil," komentoval své vystoupení Ole Christian Veiby.
ŠKODA má za sebou v prestižním Asijsko-Pacifickém šampionátu zcela jedinečné úspěchy. Od roku 2012 zde každý celkový vítěz jel s vozem ŠKODA. V prvních třech letech vítězové řídili atmosféricky plněné vozy ŠKODA FABIA S2000, česká značka na tento hattrick letos navázala ve své kategorii třetím vítězstvím v řadě s přeplňovaným vozem ŠKODA FABIA R5.
Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek s potěšením komentoval: "Gratuluji Gauravu k zisku všech tří titulů s vozem ŠKODA FABIA. Jeho přístup a rychlost jsou v tomto šampionátu příkladem pro ostatní. Během celé sezóny O. C. Veiby ukazoval svoji rychlost a talent. Bez smůly, která jej potkala v Japonsku a Indii, by měl více šancí stát se šampiónem."
Pacific 26. listopadu 2017
Rally Hokkaido 20171. Gill / Prévot (IND/BEL) ŠKODA FABIA R5 3:20.19,8 hod
2. Veiby /Skjarmon (NOR/NOR) ŠKODA FABIA R5 +17.38,4 min
3. Sharfaz / Akhry (SRL/SRL) VW Polo + 49.57,6 min
(ps, skoda-motorsport.com, SportovníListy.cz, foto: skoda-motosport.cz)