Při pohledu do startovní listiny lze navíc očekávat, že se citroëny mohou poprat jak o absolutní prvenství, tak i o vítězství v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou.
Stejně jako v minulém ročníku se na startu objeví hned dva nejvýkonnější speciály Citroën DS3 R5. Jeden vůz nebude českým fanouškům neznámý. Půjde o sportovní nářadí zlínského Gemini Clinic Rally Teamu. Miroslava Jakeše ovšem v kokpitu nahradí rychlý Francouz Bryan Bouffier (spolujezdec Xavier Panseri, st. č. 3). Česko-francouzská spolupráce započala na Rally Šumava 2015, kde Bouffier skončil druhý za Kopeckým, stejný výsledek následně zajel i na belgické Ypres rally, kde se musel sklonit pouze před Freddym Loixem.
Letos se osmatřicetiletý Francouz právě na Ypres rally posadil do Citroënu DS3 R5 zlínské stáje znovu, tentokrát ovšem z druhého místa odstoupil. Chuť si spravil začátkem srpna na Rally Rzeszow, kde obsadil za lídrem ERC Kajetanowiczem druhé místo. Bouffier se ve Zlíně objeví pošesté. Naposledy zde startoval v roce 2011, ale už předtím na zlínských tratích vybojoval dvě třetí místa (2006 a 2008).
"Kajtova rychlost byla v jeho rodném Polsku nad naše síly. Vydali jsme ze sebe maximum, na vítězství to ovšem nestačilo. Přesto s druhým místem, i vzhledem k nějakým problémům v závěrečné etapě, musím být spokojen," vrací se k polskému startu Bryan Bouffier.
"České závody mám rád. Startoval jsem už na Bohemii, na Šumavě, ale samozřejmě nejčastěji ve Zlíně. Sice už to bude chvíli, kdy naposledy, navíc jsem tehdy havaroval. Ale loni jsme na jedné ze zkoušek Barumky s citroënem Gemini týmu testovali, takže mám představu, co nás tady čeká. Proto věřím, že dokážeme předchozí zaváhání napravit," dodává aktuálně devátý jezdec hodnocení ERC.
Druhý vůz Citroën specifikace R5 představí ve Zlíně Dávid Botka (spolujezdec Peter Szeles, st. č. 14). Také pro maďarského jezdce nebudou tratě Barum rally neznámé. Loni zde zvítězil v hodnocení ERC2, aby si následně zajistil evropský titul v produkční kategorii. Pro letošní sezonu Botka Rally Team pořídil vůz francouzské provenience. Zatím se objevil na šesti evropských závodech, jeho maximem je čtvrté místo absolutně ze šotolinové Rally Azores. Botka je aktuálně klasifikován na 24. příčce mistrovství Evropy.
"Na Barum rally mám z loňského roku skvělé vzpomínky, neboť jsme tady uspěli v ERC2. Soutěž nabízí podobné tratě jako v Maďarsku, co mě ovšem uchvátilo, byla atmosféra závodu. Čeští fanoušci jsou prostě nej… A když k tomu přidáme dobré pivo, delikátní klobásy a pěkné holky, na Barum rally se rádi vracíme!" říká Dávid Botka.
"Náš citroën jsme koupili v Norsku. Dostali jsme k němu výtečné šotolinové nastavení, což nám pomohlo právě na Azorech. Bohužel asfaltové nastavení stále není zcela podle mých představ. S autem však plánujeme závodit i příští rok, a tak věřím, že během dalších testů a závodů najdeme ideální nastavení i pro tento povrch. I proto jsme naplánovali účast na oficiálním testu Barum rally. Následně, pokud půjde vše hladce, věřím, že si soutěž užijeme a dojedeme až do cíle. A náš cíl? Konkurence bude značná, přesto bych rád atakoval Top5," neskrývá optimismus maďarský jezdec.
Své želízko bude mít značka Citroën i v hodnocení „dvoukolek“. Jezdec košické stáje Styllex motorsport Martin Koči sice kvůli termínové kolizi vynechal start na Bohemii, ve Zlíně už ovšem chybět nebude. A všichni věří, že dokáže prodloužit svou letošní neporazitelnost. Se zlínským spolujezdcem Lukášem Kostkou si ve třech startech připsali tři vítězství. V průběžném hodnocení MČR 2016 - 2WD jim nyní patří druhé místo, se ztrátou pouhých sedmi bodů na lídra Dunovského.
Speciální nádech bude mít start na Barum rally hlavně pro navigátora Lukáše Kostku, proto jsme tentokrát požádali o pár předstartovních slov tohoto zlínského rodáka.
"Barumka je pro mě domácí podnik, proto se na ni vždy velice těším. Je pokaždé úplně něco jiného závodit na známých tratích, na kterých si jízdu o to více užívám. Osobně mám nejraději rychlostku Pindula. Je krásná, ale taky hodně zrádná. Není potřeba na ní příliš ´tlačit´, posádka spíše musí chytit správný rytmus a díky tomu přijde v cíli i dobrý čas. Konkurence v ´dvoukolkách´ bude opět hodně velká, ale s Martinem věříme v dobrý výsledek," věří Lukáš Kostka.
Francouzská značka Citroën ovšem budou nejvíce vidět ve třídě 6, díky neutuchající popularitě vozů Citroën C2 R2 MAX. Na Barum rally jsou přihlášeny hned tři vozy (posádky Zbyněk Baller – Martin Trlifaj, Adam Fabrika – Jan Kubala a Bulharka Jekatěrina Stratieva (jméno svého spolujezdce do uzávěrky přihlášek nenahlásila).
Trať 46. ročníku Barum Czech Rally Zlín měří 739,65 km, harmonogram obsahuje patnáct měřených testů rozprostřených do tří dnů. V pátek závod odstartuje populární diváckou speciálkou v ulicích Zlína (9,30 km), v sobotu čeká na posádky osm zkoušek (118,44 km), v neděli se startovní pole utká s chronometrem na šesti vložkách (102,2 km). První posádky jsou očekávány v cíli před zlínskou radnicí v neděli krátce po 16. hodině.
Pro fanoušky, kteří Barum Czech rally Zlín navštíví, připravuje Gekon Racing ve spolupráci s Citroën ČR a společností Total, komfortní zázemí s tradiční nabídkou „produktů“. Tím máme na mysli třeba rally trenažér, „Citroën noviny“, auto časopisy budou k odběru zdarma, dětský koutek s autíčkem All4car.