"Cyklistika má pro značku ŠKODA mimořádný význam. Václav Laurin a Václav Klement, zakladatelé automobilky, před 121 začínali právě s výrobou jízdních kol,“ napsal pro firemní web Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu.
"Tour de France je vrcholem naší podpory cyklistiky. Těší nás, že již 13 let můžeme tuto vrcholnou událost podpořit flotilou našich vozů a očekáváme napínavý průběh Tour de France," dodal Eichhorn.
Až se v červenci 2016 zraky fanoušků cyklistiky z celého světa upnout k Francii, pojede ŠKODA opět v čele. Česká automobilka v letošním roce podpoří Tour de France již potřinácté za sebou jako oficiální sponzor. ŠKODA je současně oficiálním vozem závodu, automobilka poskytne celkem 250 pořadatelských a doprovodných vozů. Podruhé pak česká automobilka sponzoruje také Zelený trikot pro nejlepšího sprintéra. V letech 2004 až 2014 byla ŠKODA partnerem Bílého trikotu pro nejlepšího mladého jezdce.
Flotila vozů značky ŠKODA je již dlouhá léta hlavní součástí aktivit značky ŠKODA v rámci podpory Tour de France. Nejvýraznějším z nasazených modelů je ŠKODA SUPERB. Vlajková loď značky pojede jako, Red Car‘ v čele pelotonu. Tomu odpovídá i nápadné lakování limuzíny SUPERB v červeném odstínu ,Corrida‘. Nasazený vůz má také panoramatickou prosklenou střechu, kterou lze pomocí tlačítka otevřít i ze zadních sedadel. Toto řešení umožňuje, aby ředitel Tour de France Christian Prudhomme v otevřené střeše stál, na startu etapy má tak optimální výhled na peloton. ŠKODA SUPERB kromě toho disponuje řadou technických novinek, díky nimž může optimálně fungovat jako mobilní dispečink Tour de France. Limuzína je vybavena vysílačkou, s níž může ředitel Tour na několika kanálech přijímat informace a na jejich základě vydávat pokyny sportovního nebo bezpečnostního charakteru.
Během svého zhruba třítýdenního nasazení absolvuje flotila 250 vozů značky ŠKODA v součtu zhruba 2,8 milionu kilometrů. Od roku 2004 se počet kilometrů ujetých v rámci Tour de France nasčítal až na více než 30 milionů kilometrů. Flotila se ale neskládá pouze z vozů. Servisní tým ŠKODA zajišťuje zázemí k tomu, aby všech 250 vozů bylo denně perfektně připraveno na následující etapu.
Tour de France je po Mistrovství světa ve fotbale a Olympijských hrách třetí největší sportovní akcí na světě. 103. ročník závodu okolo Francie bude letos dlouhý více než 3 519 kilometrů a bude mít 21 etap. Startuje se 2. července 2016 z Mont-Saint-Michel a 24. červenc2016 e dojedou jezdci do cíle na bulváru Champs-Elysées v Paříži.
V souvislosti s Tour de France startuje ŠKODA kampaň ,Meet the Vélo Family‘. Myšlenka kampaně vychází ze skutečnosti, že cyklistika je nejrozšířenější a nejoblíbenější způsob pohybu na celém světě – na kolo pravidelně usedají dvě až čtyři miliardy lidí. Vyznavače cyklistiky spojuje vášeň pro velkou rodinu. Také ŠKODA sdílí tuto vášeň už od založení podniku: Historie české značky začala výrobou jízdních kol. Jako v každé rodině, mají i členové ŠKODA Vélo Family různé role. V jednom z celkem 21 charakterů – najdeme mezi nimi např. začátečníka, turistu, horolezce, sprintéra – se najde každý cyklista.
ŠKODA Vélo Family je "doma" na internetovém portálu WeLoveCycling.com. Zde si návštěvníci přečtou napínavé příběhy o lidech z celého světa, jejichž společnou vášní je právě cyklistika. V internetovém portálu mimo jiné najdete i vtipné emotikony a GIFs značky ŠKODA – takzvané ŠKODAJIS – a soutěže o atraktivní ceny. V interaktivním kvizu kromě toho fanoušci zjistí, jakým charakterem ve ŠKODA Vélo Family jsou.
Cyklistika je důležitým pilířem sponzoringové strategie značky ŠKODA. Vedle Tour de France a Závodu okolo Španělska (‚Vuelta‘) podporuje automobilka i další mezinárodní cyklistické závody a řadu národních a mezinárodních akcí masové cyklistiky. Nabídku produktů značky ŠKODA navíc rozšiřují i jízdní kola a příslušné doplňky.