Jan Kopecký a Pavel Dresler stále kontrolují první pozici v šampionátu World Rally Championship (WRC2) v Italské rally na Sardinii. Od okamžiku, kdy se ve druhé rychlostní zkoušce dostali na první místo, nebylo jejich vedení v kategorii WRC2 nikdy v ohrožení. Jejich mladší týmoví kolegové Ole Christian Veiby / Stig Rune Skjaermœn dosáhli s vozem ŠKODA FABIA R5, nasazeným v týmu Printsport, svého třetího nejlepšího času v kategorii WRC2. V poslední rychlostní zkoušce dne se Jan Kopecký posunul na deváté místo v celkovém pořadí s rozdílem 0,9 sekundy.
Týmy, které se účastní sedmého podniku světového šampionátu World Rally Championship, musely druhou červnovou sobotu vstávat velmi brzy. Již v pět hodin ráno, tedy ještě před svítáním, opustil první vůz přístav v překrásném městě Alghero, situovaném na severozápadním pobřeží ostrova Sardinie. První rychlostní zkouška s délkou 15 km byla pro všechny týmy náročnou ranní rozcvičkou.
Jan Kopecký a Pavel Dresler byli „probuzení“ a zajeli zde svůj první nejrychlejší čas dnešního dne. Za nimi dojela posádka Ole Christian Veiby / Stig Rune Skjaermœn. Na další náročné zkoušce Mondi di Ala s délkou 28 km zaznamenal mladý Nor Veiby svůj třetí nejrychlejší čas na Sardinii.
Náročná šotolinová rychlostní zkouška Monte Lerno s délkou 28 kilometrů dostala mnoho týmů do potíží.
"Dvanáct kilometrů před cílem rychlostní zkoušky jsem se domníval, že mám defekt, a na chvíli jsem zpomalil. Pak jsem ale zjistil, že je vše v pořádku," komentoval svůj výkon Jan Kopecký.
I přesto byl v kategorii WRC 2 nejrychlejší. Jeho kolega O. C. Veiby se však ztratil v prachu.
"Vůz přede mnou měl defekt. Do cíle této rychlostní zkoušky jsem dojel v prachu a ztratil jsem nějaký čas. I tak byl ale dnešek pro mě dobrý a zaznamenal jsem zlepšení," řekl v poledne ve městě Alghero OC jezdec Veiby.
V kategorii WRC2 neměly vozy ŠKODA na prvních dvou místech žádné potíže. Soupeři s vozy jiných značek se potýkaly s nástrahami náročných šotolinových rychlostních zkoušek.
Odpoledne byl naplánován druhý průjezd těchto rychlostních zkoušek, jejich povrch byl ale více zničený. Jan Kopecký a Pavel Dresler vyrazili ze servisní zóny v bojovné náladě dostihnout vedoucího třídy RC2 Erica Camilliho. Se třemi nejrychlejšími časy v řadě si Kopecký nejen zvětšil náskok ve vedení v kategorii WRC2, ale posunul se také do vedení třídy RC2 a na devátou pozici celkového pořadí s náskokem pouhých 0,9 sekundy na Camilliho.
Rozhodující klání Italské rally se odehraje v neděli 11. črvna 2017 ve čtyřech rychlostních zkouškách na 42 kilometrech v okolí města Alghero.
Pořadí WRC2 po druhé etapě
1. Kopecký / Dresler (CZE/CZE) ŠKODA FABIA R5 3:06:30,2 hod
2. Veiby – Skjærmoen (NOR/NOR) ŠKODA FABIA R5 +1:31,3 min
3. Katsuta / Salminen (JPN/FIN) Ford Fiesta R5 +5:58,3 min
SportovniListy.cz napsaly ...Týmy, které se účastní sedmého podniku světového šampionátu World Rally Championship, musely druhou červnovou sobotu vstávat velmi brzy. Již v pět hodin ráno, tedy ještě před svítáním, opustil první vůz přístav v překrásném městě Alghero, situovaném na severozápadním pobřeží ostrova Sardinie. První rychlostní zkouška s délkou 15 km byla pro všechny týmy náročnou ranní rozcvičkou.
Jan Kopecký a Pavel Dresler byli „probuzení“ a zajeli zde svůj první nejrychlejší čas dnešního dne. Za nimi dojela posádka Ole Christian Veiby / Stig Rune Skjaermœn. Na další náročné zkoušce Mondi di Ala s délkou 28 km zaznamenal mladý Nor Veiby svůj třetí nejrychlejší čas na Sardinii.
Náročná šotolinová rychlostní zkouška Monte Lerno s délkou 28 kilometrů dostala mnoho týmů do potíží.
"Dvanáct kilometrů před cílem rychlostní zkoušky jsem se domníval, že mám defekt, a na chvíli jsem zpomalil. Pak jsem ale zjistil, že je vše v pořádku," komentoval svůj výkon Jan Kopecký.
I přesto byl v kategorii WRC 2 nejrychlejší. Jeho kolega O. C. Veiby se však ztratil v prachu.
"Vůz přede mnou měl defekt. Do cíle této rychlostní zkoušky jsem dojel v prachu a ztratil jsem nějaký čas. I tak byl ale dnešek pro mě dobrý a zaznamenal jsem zlepšení," řekl v poledne ve městě Alghero OC jezdec Veiby.
V kategorii WRC2 neměly vozy ŠKODA na prvních dvou místech žádné potíže. Soupeři s vozy jiných značek se potýkaly s nástrahami náročných šotolinových rychlostních zkoušek.
Odpoledne byl naplánován druhý průjezd těchto rychlostních zkoušek, jejich povrch byl ale více zničený. Jan Kopecký a Pavel Dresler vyrazili ze servisní zóny v bojovné náladě dostihnout vedoucího třídy RC2 Erica Camilliho. Se třemi nejrychlejšími časy v řadě si Kopecký nejen zvětšil náskok ve vedení v kategorii WRC2, ale posunul se také do vedení třídy RC2 a na devátou pozici celkového pořadí s náskokem pouhých 0,9 sekundy na Camilliho.
Rozhodující klání Italské rally se odehraje v neděli 11. črvna 2017 ve čtyřech rychlostních zkouškách na 42 kilometrech v okolí města Alghero.
Alghero / Itálie, 10. června 2017
Rally Italia Sardegna 2017Pořadí WRC2 po druhé etapě
1. Kopecký / Dresler (CZE/CZE) ŠKODA FABIA R5 3:06:30,2 hod
2. Veiby – Skjærmoen (NOR/NOR) ŠKODA FABIA R5 +1:31,3 min
3. Katsuta / Salminen (JPN/FIN) Ford Fiesta R5 +5:58,3 min
Na Italské rally na Sardinii dominují Kopecký/Dresler kategorii WRC 2 na voze ŠKODA
(ps, Škoda-auto, SportovníListy.cz, foto: Škoda-auto)