Stejně jako před dvěma týdny v Assenu zastavila závod v Imole červená vlajka traťových komisařů. Desátý kvalifikační Ondrův čas a povolený šroub na víku motoru lídra šampionátu Švýcara Krummenachera, který zapříčinil zaolejování po celé délce trati, byly dominanty úvodní fáze závodu.
"Na tvrdší směs na zadní pneumatice jsem si chvíli zvykal, ale pak jsem začal stíhat skupinu, bojující o čtvrté místo. Jenže se z motorky Krummenachera zakouřilo a museli jsme do boxů,“ vysvětlil Ondřej Ježek.
Ondra honil Ayrtona
Na den přesně zahynul před 22 lety na prvního máje na okruhu v Imole trojnásobný mistr světa formule 1 Brazilec Ayrton Senna.
Po restartu si Ježek polepšil na deváté místo a jal se honit Ayrtona. Nikoliv ducha Senny, ale Itala Badoviniho na Hhondě. Český „expres“ tempo stupňoval a v posledních čtyřech kolech k radosti svého týmu zdolal nejen Badoviniho, ale těsně před nájezdem do závěrečné šikany také dalšího borce „squadry azzury“ Caricasula. Cenná „sedma posledním štychem“ za bojovnost i enormní nasazení ozdobila Ondrův výkon.
S přibývajícím počtem ujetých kilometrů Kawasaki v Ježkových rukou zrychlovala, proto Ondřeje mrzí, že se plné délky závodu na oblíbené Imole tentokrát nedočkal. Poslední tři roky tady skončil na stupních nejlepších při Světovém poháru třídy Superstock 1000, v roce 2014 dokonce zvítězil.
"Víc mi sedí, když se jede delší dobu," poznamenal český jezdec.
Do závěrečných jedenácti okruhů po restartu nasadili mechanici Ondrovi měkčí zadní obutí jeho motorky.
"Trochu jsme zariskovali, protože odhad životnosti pneumatiky byl jen deset kol. Správnost volby se naštěstí potvrdila, a soupeře před sebou jsem udržel na dohled. Podařil se nám další skvělý den v Imole a na pokračování mistrovství světa 15. května 2016 v Sepangu se těším už teď,“ dodal Ondřej Ježek z ÚAMK Automotoklubu Královo Pole.