Rallye
V pátek 9. září 2016 již v 9 hodin ráno odstartuje stále populárnější Rally Ecce Homo Historic ze šternberského Hlavního náměstí. Trať je podle organizátorů krásná i zajímavá, jiná v okolí Šternberka ani být nemůže.
"Předem zveřejnit její trasu ale není možné, protože itinerář dostanou do rukou účastníci až při odjezdu," šibalsky zamrkala mluvčí Ecce Homo Milena Schärferová a dodala: "Po trase budou tradičně plnit řadu úkolů a zúčastní se několika soutěží."
Paráda, spanilost a Maverick
Sobotní program začíná ještě o hodinu dříve. Jednostopí i dvoustopí historičtí krasavci koketně zapózují od 8:00 hodin na výstavě v Radniční ulici, aby se ve 13 hodin odsud vydali na spanilou jízdu centrum Šternberka i jeho okolí.
Paralelně s veteránskou noblesou si v sobotu 10. září 2016 na své přijdou milovníci soudobých vozů v ostrém zápolení na tradiční už 111leté trati Ecce Homo. Závod do vrchu Maverick Rescue Euro Cup přilákal do slavnostně vyzdobeného Šternberka při příležitosti 720 výročí od jeho založení slušnou konkurenci.
"Přihlásila se nám dobrá polovina závodníků z mistrovství republiky, Maverickův pohár zajímá také velmi kvalitní závodníky z Itálie i Maďarska. Silnici budeme mít uzavřenou po oba víkendové dny, tak to plně využíváme," uvedl šéf ÚAMK Ecce Homo Šternberk Vlastimil Malík.
Start tréninkových jízd MREC je naplánovaný na sobotu od 8 hodiny, závodní jízdy by měly začít ve 12:30 hodin. Cíl bude na Lipinském oblouku a vyhlášení výsledků proběhne v prostoru startu kolem 18. hodiny.
Ecce Homo Historic
Neděle 11. září 2016 bude ze sportovního pohledu zřejmě vrcholem šternberského triptychu. Dvě jízdy pravidelnosti s přesností na setinky sekundy určí jako vítěze toho, kdo zajede co nejtěsněji stejné časy. První stroj vyrazí do kopce v 9 hodin ráno.
"My považujeme všechny tři dny za plnohodnotné. Šternberské slavnosti pro nás budou generálkou před Setkáním mistrů v závodech do vrchu, který uspořádáme za měsíc. Budeme teď testovat velkoplošnou obrazovku ÚAMK na místní podmínky internetu, protože chceme vysílat Setkání mistrů přímým přenosem na náměstí," dodal Vlastimil Malík a nahlas uvažuje také o budoucnosti historiků ve Šternberku.
"Máme představu, že snížíme rok výroby historických vozidel, protože ti starší veteráni s těmi modernějšími sotva můžou najít společnou řeč a bylo by prospěšnější, kdyby závodili odděleně. Do našeho klubu by navíc rádi vstoupili majitelé mladších strojů, kteří se teď sdružují v Klubu postarších vozidel," uzavřel Malík.