Martin Koči s Lukášem Kostkou dokončili 59. ročník Rallye de France – Tour de Corse na třetí příčce JWRC (21. absolutně). Díky tomu si opět vylepšili své průběžné pořadí v juniorském šampionátu, před závěrečným podnikem ve Walesu jim chybí na stříbrný post Veibyho pouhých pět bodů, na bronzového Folba jediný. Navíc díky výsledku Rally Příbram si ke korsickému bronzu připsali i české zlato ve dvoukolkách.
Už prvotní pohled do harmonogramu Rallye de France - Tour de Corse naznačoval, že posádky čeká obrovská výzva. Polovina všech rychlostních zkoušek měřila k padesátce ostrých kilometrů. To je porce, se kterou se Martin s Lukášem setkávají jen výjimečně. Proto při známé náročnosti „rally 10000 zatáček“ bylo jasné, že předposlední díl juniorského šampionátu bude jedním z nejtěžších podniků šampionátu.
Bohužel Paní Štěstěna se hned v úvodu odvrátila od posádky košické stáje Styllex zády. Na vině byla nešťastná srážka s Veibym. Nor nedobrzdil před příjezdem do časové kontroly a narazil do zádi citroënu milovické stáje Gekon Racing.
"Veiby trefil levou záď našeho vozu a z auta se ozývaly hrozné zvuky. Následkem toho bylo, že nás v průběhu úvodní padesátky zpomalil pomalý defekt levého zadního kola. Navíc výhled celodenního závodění bez servisu nebyl moc příjemný. Ale naštěstí jsme problém na přejezdu dokázali sami odstranit a mohli pokračovat, sice s citelnou ztrátou, ale naplno," objasňuje až sedmý úvodní čas a téměř minutovou ztrátou na nejrychlejšího Pelliera Martin Koči.
Tento smolný incident ovšem košického mladíka zdravě nabudil a hned na dalších dvou zkouškách zajel druhý a na RZ3 spolu s Pellierem první čas. Do cíle úvodního dne v Bastii tak přijížděl na třetí pozici za Francouzi Rosselem a Pellierem.
Také ve druhé etapě pokračovali Martin s Lukášem na stejné vlně. V úvodní RZ5 zajeli druhý čas, v šestém testu dominovali. Za druhým Rosselem byli rázem necelou půlminutu…
"V závěru dne nás čekaly druhé průjezdy obou testů. Na Korsiku ovšem mířily černé mraky a bylo otázkou, kolik vody a kde spadne. Trochu jsme zariskovali, pokračovali jsme na nejtvrdší směsi, do rezervy si vzali ´dvacítky´. Bohužel už druhou polovinu sedmého testu jsme jeli za deště, přesto z toho byl kvalitní třetí čas. Ovšem nemožnost přezout na nejměkčí směs nás v závěrečné zkoušce druhého dne zpomalila. Skončili jsme šestí, se ztrátou půlminuty na nejrychlejší. Tím se nám Rossel a Pellier opět vzdálili a my se soustředili na udržení třetí příčky," okomentoval závěr druhé etapy korsické soutěže Martin Koči.
Jak se ovšem říká, rally končí až na cílové rampě. Proto to Martin s Lukášem úplně ´nezabalili´, nasadili optimální tempo a na další padesátce (RZ9) zajeli nejrychlejší čas v juniorské klasifikaci. A předchozí slova se naplno potvrdila, když lídr Rossel ztratil minutu a přenechal vedení Pellierovi. V závěrečné zkoušce skončili Koči s Kostkou třetí a na slavnostní rampě v Porto-Vecchiu mohli propuknout oslavy nejen třetího místa v JWRC i ve WRC3, ale také českého titulu v hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou (2WD).
"Ze soutěže jsme měli velký respekt, ale ukázalo se, že nám charakter zkoušek sedl. Dokázali jsme vyhrávat erzety, z čehož jsme byli mile překvapeni. O to víc nás může mrzet, že jsme hned v úvodu přišli o možnost bojovat o prvenství. Celkově byla soutěž náročná na posádku i na auto. Hlavně jsem neustále musel myslet na brzdy. A naše radost z korsického vystoupení vzrostla ještě více po zprávě, že jsme si podle výsledků Rally Příbram zajistili ve dvoukolkách i český titul," zhodnotil soutěž Martin Koči.
„Nyní se zkusíme co nejlépe připravit do Walesu, neboť tento závod slibuje dramatickou bitvu o juniorské podium mezi námi, Veibym a Folbem. Rádi bychom navázali na naše juniorské podium ze sezony 2014,“ doplnil jezdec Styllex motorsportu.
Tour de Corse – JWRC
1. Pellier – Neyret-Gigot (F – Citroën DS3 R3T MAX) 4:38:19,3
2. Rossel – Fulcrand (F - Citroën DS3 R3T MAX) + 33,5
3. Koči – Kostka (SK/CZ - Citroën DS3 R3T MAX) + 1:15,9
4. Tempestini – Bernacchini (RO/I - Citroën DS3 R3T MAX) + 6:07,5
5. Folb – Le Floch (F - Citroën DS3 R3T MAX) + 11:52,6
6. Dubert – Coria (F - Citroën DS3 R3T MAX) + 19:40,1
7. Veiby – Skjaermoen (NOR – Citroën DS3 R3T MAX) + 23:39,4
Průběžný stav JWRC (5/6) ...
1. Simone Tempestini (RO) 105 (mistr JWRC 2016), 2. Ole Christian Veiby (N) 62, 3. Terry Folb (F) 58, 4. Martin Koči (SK) 57, 5. Vincent Dubert (F) 52, 6. Romain Martel (F) 40, 7. Mohamed Al Mutawaa (UAE) 26, 8. Laurent Pellier (F) 25
Už prvotní pohled do harmonogramu Rallye de France - Tour de Corse naznačoval, že posádky čeká obrovská výzva. Polovina všech rychlostních zkoušek měřila k padesátce ostrých kilometrů. To je porce, se kterou se Martin s Lukášem setkávají jen výjimečně. Proto při známé náročnosti „rally 10000 zatáček“ bylo jasné, že předposlední díl juniorského šampionátu bude jedním z nejtěžších podniků šampionátu.
Bohužel Paní Štěstěna se hned v úvodu odvrátila od posádky košické stáje Styllex zády. Na vině byla nešťastná srážka s Veibym. Nor nedobrzdil před příjezdem do časové kontroly a narazil do zádi citroënu milovické stáje Gekon Racing.
"Veiby trefil levou záď našeho vozu a z auta se ozývaly hrozné zvuky. Následkem toho bylo, že nás v průběhu úvodní padesátky zpomalil pomalý defekt levého zadního kola. Navíc výhled celodenního závodění bez servisu nebyl moc příjemný. Ale naštěstí jsme problém na přejezdu dokázali sami odstranit a mohli pokračovat, sice s citelnou ztrátou, ale naplno," objasňuje až sedmý úvodní čas a téměř minutovou ztrátou na nejrychlejšího Pelliera Martin Koči.
Tento smolný incident ovšem košického mladíka zdravě nabudil a hned na dalších dvou zkouškách zajel druhý a na RZ3 spolu s Pellierem první čas. Do cíle úvodního dne v Bastii tak přijížděl na třetí pozici za Francouzi Rosselem a Pellierem.
Také ve druhé etapě pokračovali Martin s Lukášem na stejné vlně. V úvodní RZ5 zajeli druhý čas, v šestém testu dominovali. Za druhým Rosselem byli rázem necelou půlminutu…
"V závěru dne nás čekaly druhé průjezdy obou testů. Na Korsiku ovšem mířily černé mraky a bylo otázkou, kolik vody a kde spadne. Trochu jsme zariskovali, pokračovali jsme na nejtvrdší směsi, do rezervy si vzali ´dvacítky´. Bohužel už druhou polovinu sedmého testu jsme jeli za deště, přesto z toho byl kvalitní třetí čas. Ovšem nemožnost přezout na nejměkčí směs nás v závěrečné zkoušce druhého dne zpomalila. Skončili jsme šestí, se ztrátou půlminuty na nejrychlejší. Tím se nám Rossel a Pellier opět vzdálili a my se soustředili na udržení třetí příčky," okomentoval závěr druhé etapy korsické soutěže Martin Koči.
Jak se ovšem říká, rally končí až na cílové rampě. Proto to Martin s Lukášem úplně ´nezabalili´, nasadili optimální tempo a na další padesátce (RZ9) zajeli nejrychlejší čas v juniorské klasifikaci. A předchozí slova se naplno potvrdila, když lídr Rossel ztratil minutu a přenechal vedení Pellierovi. V závěrečné zkoušce skončili Koči s Kostkou třetí a na slavnostní rampě v Porto-Vecchiu mohli propuknout oslavy nejen třetího místa v JWRC i ve WRC3, ale také českého titulu v hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou (2WD).
"Ze soutěže jsme měli velký respekt, ale ukázalo se, že nám charakter zkoušek sedl. Dokázali jsme vyhrávat erzety, z čehož jsme byli mile překvapeni. O to víc nás může mrzet, že jsme hned v úvodu přišli o možnost bojovat o prvenství. Celkově byla soutěž náročná na posádku i na auto. Hlavně jsem neustále musel myslet na brzdy. A naše radost z korsického vystoupení vzrostla ještě více po zprávě, že jsme si podle výsledků Rally Příbram zajistili ve dvoukolkách i český titul," zhodnotil soutěž Martin Koči.
„Nyní se zkusíme co nejlépe připravit do Walesu, neboť tento závod slibuje dramatickou bitvu o juniorské podium mezi námi, Veibym a Folbem. Rádi bychom navázali na naše juniorské podium ze sezony 2014,“ doplnil jezdec Styllex motorsportu.
Tour de Corse – JWRC
1. Pellier – Neyret-Gigot (F – Citroën DS3 R3T MAX) 4:38:19,3
2. Rossel – Fulcrand (F - Citroën DS3 R3T MAX) + 33,5
3. Koči – Kostka (SK/CZ - Citroën DS3 R3T MAX) + 1:15,9
4. Tempestini – Bernacchini (RO/I - Citroën DS3 R3T MAX) + 6:07,5
5. Folb – Le Floch (F - Citroën DS3 R3T MAX) + 11:52,6
6. Dubert – Coria (F - Citroën DS3 R3T MAX) + 19:40,1
7. Veiby – Skjaermoen (NOR – Citroën DS3 R3T MAX) + 23:39,4
Průběžný stav JWRC (5/6) ...
1. Simone Tempestini (RO) 105 (mistr JWRC 2016), 2. Ole Christian Veiby (N) 62, 3. Terry Folb (F) 58, 4. Martin Koči (SK) 57, 5. Vincent Dubert (F) 52, 6. Romain Martel (F) 40, 7. Mohamed Al Mutawaa (UAE) 26, 8. Laurent Pellier (F) 25
ps, SportovníListy.cz, foto: V. Maschl)