Freestyle motokrosař Libor Podmol je poprvé na Dakarské rallye. V asistenčním voze týmu BARTH Racing sbírá zkušenosti pro další ročník, kterého by se chtěl na motocyklu zúčastnit. Nebo si to po dvou odjetých etapách už rozmyslel?
"Rozhodně ne. Jsem rád, že jsem tady,“ hlásil Podmol z Argentiny. Co ho na nejtěžší maratonské soutěži překvapuje nejvíce? Hlavně nekonečné davy fanoušků.
"Stačí vystoupit z auta a hned se s vámi chce každý fotit. Všude, třeba i na benzínce. Něco takového jsem nikdy neviděl."
Je zvyklý přicestovat do haly, kde se o něj organizátoři postarají a všechno mu zařídí. Nablýskané prostředí ve freestyle motokrosu vyměnil za drsné podmínky na Dakarské rallye. A vůbec mu to nevadí. "Chodíme spát kolem půlnoci a stáváme ve 3:30. Každý chlap si tu šáhne na své dno. Mám k jezdcům obrovský respekt," popisoval Podmol, který jede v asistenčním voze Volkswagen Tiguan společně s reportérem Radia Impuls Vlastou Korcem. Když přistál v Paraguayi, vítal ho vytrvalý déšť a všudypřítomné bahno v bivaku.
To nyní ho sužuje obrovské vedro. "V autě jsme naměřili 44 stupňů. V úterý jsme odjeli 750 kilometrů, většinu po prašné cestě. Už chápu, jak náročné to motorkáři mají," tvrdil vítěz prestižních X-Games.
Libor Podmol na Dakaru
O trati a jihoamerických nástrahách hovoří Podmol hlavně s Josefem Macháčkem, pětinásobným vítězem na čtyřkolce.
"Hodně si stěžuje na prach, často není vidět ani na pár metrů. Když projede auto, musí se čekat. Někdy i třicet vteřin, což je velké zdržení," popisoval freestyle motokrosař, který se v týmu BARTH Racing pouze nezúčastněně nekouká. Když je potřeba, tak pomůže. Například tím, že zahojil ránu motocyklistovi Davidu Pabiškovi. "Měl problémy s dírou v nádrži, celou etapu mu tekl benzín po noze a rozežral mu kůži na lýtku. Namazal jsem mu ji svou mastičkou se stříbrem. Tak mi děkoval," popisoval Podmol a hned s úsměvem dodal: "V bivaku furt jezdím na babetě s barelem vody a léčím."
Od středy 4. ledna 2017 začaly nejtěžší etapy, tři dny v horách, které mohou být rozhodující.
"Spíme ve výšce 3600 metrů, jsem zvědavý, co to udělá s mým tělem. Aspoň se trochu ochladíme," těší se Podmol, který by se v letošním roce chtěl zúčastnit také dalších off-road soutěží.
"Díval jsem se do kalendáře a mohlo by to vyjít. Je potřeba se na Dakarskou rallye opravdu pořádně připravit.“
Na jaké motorce pojede?
O tom už má Podmol také jasno. "Na Dakaru se používají dva typy - tovární, jako má David Pabiška, nebo se jezdí na předělané motokrosové motorce, s jakou jezdím třeba na step up. Akorát má přidělané obrovské nádrže a větší chladiče. Je o padesát kilo lehčí než dakarová. Právě o ní přemýšlím.“
Dobrodružství v Argentině
"Rozhodně ne. Jsem rád, že jsem tady,“ hlásil Podmol z Argentiny. Co ho na nejtěžší maratonské soutěži překvapuje nejvíce? Hlavně nekonečné davy fanoušků.
"Stačí vystoupit z auta a hned se s vámi chce každý fotit. Všude, třeba i na benzínce. Něco takového jsem nikdy neviděl."
Je zvyklý přicestovat do haly, kde se o něj organizátoři postarají a všechno mu zařídí. Nablýskané prostředí ve freestyle motokrosu vyměnil za drsné podmínky na Dakarské rallye. A vůbec mu to nevadí. "Chodíme spát kolem půlnoci a stáváme ve 3:30. Každý chlap si tu šáhne na své dno. Mám k jezdcům obrovský respekt," popisoval Podmol, který jede v asistenčním voze Volkswagen Tiguan společně s reportérem Radia Impuls Vlastou Korcem. Když přistál v Paraguayi, vítal ho vytrvalý déšť a všudypřítomné bahno v bivaku.
To nyní ho sužuje obrovské vedro. "V autě jsme naměřili 44 stupňů. V úterý jsme odjeli 750 kilometrů, většinu po prašné cestě. Už chápu, jak náročné to motorkáři mají," tvrdil vítěz prestižních X-Games.
Libor Podmol na Dakaru
O trati a jihoamerických nástrahách hovoří Podmol hlavně s Josefem Macháčkem, pětinásobným vítězem na čtyřkolce.
"Hodně si stěžuje na prach, často není vidět ani na pár metrů. Když projede auto, musí se čekat. Někdy i třicet vteřin, což je velké zdržení," popisoval freestyle motokrosař, který se v týmu BARTH Racing pouze nezúčastněně nekouká. Když je potřeba, tak pomůže. Například tím, že zahojil ránu motocyklistovi Davidu Pabiškovi. "Měl problémy s dírou v nádrži, celou etapu mu tekl benzín po noze a rozežral mu kůži na lýtku. Namazal jsem mu ji svou mastičkou se stříbrem. Tak mi děkoval," popisoval Podmol a hned s úsměvem dodal: "V bivaku furt jezdím na babetě s barelem vody a léčím."
Od středy 4. ledna 2017 začaly nejtěžší etapy, tři dny v horách, které mohou být rozhodující.
"Spíme ve výšce 3600 metrů, jsem zvědavý, co to udělá s mým tělem. Aspoň se trochu ochladíme," těší se Podmol, který by se v letošním roce chtěl zúčastnit také dalších off-road soutěží.
"Díval jsem se do kalendáře a mohlo by to vyjít. Je potřeba se na Dakarskou rallye opravdu pořádně připravit.“
Na jaké motorce pojede?
O tom už má Podmol také jasno. "Na Dakaru se používají dva typy - tovární, jako má David Pabiška, nebo se jezdí na předělané motokrosové motorce, s jakou jezdím třeba na step up. Akorát má přidělané obrovské nádrže a větší chladiče. Je o padesát kilo lehčí než dakarová. Právě o ní přemýšlím.“
Dobrodružství v Argentině
Koncem prvního lednového týdne přišla z Bolivie tato zpráva
Rallye Dakar
6. etapa: Oruro - La Paz (motocykly a automobily 786 km/měřených 527 km, kamiony 772/513 km).
ZRUŠENO
Důvodem bylo nepříznivé počasí.
(Jiří Uhlíř, ps, SportovníListy.cz, foto: Libor Podmol)