Třetí díl juniorského šampionátu na Neste Rally Finland skončil pro Martina Kočiho a Lukáše Kostku bez výraznějšího bodového zisku. Dvojice Styllex motorsportu byla se svým Citroënem DS3 R3T Max klasifikována, po výpadku v rámci druhé etapy, na sedmém místě JWRC.
Na rychlých finských tratích šli od úvodních kilometrů dopředu očekávaní favorité, vítěz úvodních dvou klání v Portugalsku a Polsku Simone Tempestini a Nor Ole Christian Veiby. Zdatně se jim snažil konkurovat i finský mladík Juuso Nordgren. Toho však z bitvy o čelo závodu vyřadil v druhé polovině první etapy defekt. Po první etapě tak vedl Veiby, na druhé místo se posunul Tempestini a z Nordgrenových problémů profitoval třetí Ital Crugnola. Martin Koči, jenž se vrátil do soutěžního vozu poprvé od těžké havárie v Polsku, zajížděl časy ve středu juniorského pole a den zakončil na pátém místě JWRC, se ztrátou necelých tří minut na nejrychlejší.
"Osobně jsem čekal, že na tom budeme trošku lépe. Ale od Polska jsme nezávodili a havárie nás poznamenala, takže respekt z finských tratí byl přece jen citelný. Ale cítil jsem, že se postupně vracíme do tempa a každým odjetým kilometrem jsem si začínal věřit. Jinak jsme první den neměli žádný problém, jen na jedné ´erzetě´ jsme dojeli auto s defektem, které nepříjemně prášilo, jinak bylo vše v pohodě. Jen mě negativně v druhých průjezdech překvapily relativně dost rozbité pasáže, jinak to byla finská klasika," komentoval úvodní okamžiky závodu jezdec stáje Styllex.
Ve druhé a třetí etapě se obraz na špičce zásadně nezměnil. Veiby s Tempestinim si to rozdávali o vedení, nejrychlejší časy zajel i Fin Nordgren, jenž se dostal na třetí místo před Crugnolu. A k naší radosti patřila dopolední sekce druhé etapy i Martinovi s Lukášem. Postupně zajeli jeden třetí a dva druhé časy a pomalu ukrajovali z náskoku Crugnoly. Šanci na dobré umístění však zhatil druhý průjezd slavné RZ Ouninpohja.
"Bohužel po jednom velkém skoku na této kultovní zkoušce, který jsem při seznamovacích jízdách špatně odhadl, jsme po tvrdém dopadu poškodili chladič a museli jsme citroën odstavit. Tím jsme nabrali i velkou časovou ztrátu, která nás vyřadila z bojů o čelní bodované příčky," přiznal Martin Koči. Podobný osud potkal už v úvodní etapě jeho tradičního konkurenta Francouze Terryho Folba.
V těchto chvílích se opět ukázali „v dobré formě“ mechanici stáje Gekon Racing, která vůz Citroën DS3 R3T Max pro košickou stáj připravuje.
„Následky skoku byly přece jen závažnější, než to původně vypadalo. Opravou jste strávili celý vymezený čas, ale auto bylo do závěrečného dne opět připraveno,“ pochválil mechaniky šéf stáje Gekon Tomáš Pletka.
V závěrečných čtyřech zkouškách Veiby uhájil premiérové letošní prvenství v JWRC před Tempestinim, třetí dojel Nordgren. Po výpadku Crugnoly zůstala čtvrtá příčka relativně volná… Posádka košické stáje Styllex ovšem po penalizaci v rámci systému Rally2 (superally) nemohla pomýšlet na lepší než sedmou pozici, za kterou si z Finska odvezla šest mistrovských bodů. V průběžném pořadí JWRC patří Kočimu s Kostkou šestá pozice.
"Začali jsme s respektem, ale poslední červencovou sobotu už jsme se v autě cítili dobře a ukázali jsme naši rychlost. Proto škoda výpadku. V závěru jsme se už neměli kam hnát, a tak jsme si naplno užívali jízdu po nádherných finských rychlostkách," doplnil pohled na finský start Lukáš Kostka.
Neste Rally Finland – JWRC
1. Veiby - Skjaermoen (N - Citroën DS3 R3T) 2:55:47.7
2. Tempestini - Bernacchini (RO/I - Citroën DS3 R3T) + 10.4
3. Nordgren - Korhonen (FIN - Citroën DS3 R3T) + 1:31.2
4. Dubert - Coria (F - Citroën DS3 R3T) + 6:29.9
5. Martel - Lemoine (F - Citroën DS3 R3T) + 7:56.3
6. Al-Mutawaa - McAuley (UAE/IRL - Citroën DS3 R3T) + 16:00.9
7. Koči - Kostka (SK/CZ - Citroën DS3 R3T) + 30:41.1
Průběžný stav JWRC (3/6) ...
1. Simone Tempestini (RO) 68, 2. Ole Christian Veiby (N) 50, 3. Vicent Dubert (F) 34, 4. Terry Folb (F) 33, 5. Romain Martel (F) 28, 6. Martin Koči (SK) 24, 7. Mohamed Al Mutawaa (UAE) 18, 8. Juuso Nordgren (FIN) 15
Na rychlých finských tratích šli od úvodních kilometrů dopředu očekávaní favorité, vítěz úvodních dvou klání v Portugalsku a Polsku Simone Tempestini a Nor Ole Christian Veiby. Zdatně se jim snažil konkurovat i finský mladík Juuso Nordgren. Toho však z bitvy o čelo závodu vyřadil v druhé polovině první etapy defekt. Po první etapě tak vedl Veiby, na druhé místo se posunul Tempestini a z Nordgrenových problémů profitoval třetí Ital Crugnola. Martin Koči, jenž se vrátil do soutěžního vozu poprvé od těžké havárie v Polsku, zajížděl časy ve středu juniorského pole a den zakončil na pátém místě JWRC, se ztrátou necelých tří minut na nejrychlejší.
"Osobně jsem čekal, že na tom budeme trošku lépe. Ale od Polska jsme nezávodili a havárie nás poznamenala, takže respekt z finských tratí byl přece jen citelný. Ale cítil jsem, že se postupně vracíme do tempa a každým odjetým kilometrem jsem si začínal věřit. Jinak jsme první den neměli žádný problém, jen na jedné ´erzetě´ jsme dojeli auto s defektem, které nepříjemně prášilo, jinak bylo vše v pohodě. Jen mě negativně v druhých průjezdech překvapily relativně dost rozbité pasáže, jinak to byla finská klasika," komentoval úvodní okamžiky závodu jezdec stáje Styllex.
Ve druhé a třetí etapě se obraz na špičce zásadně nezměnil. Veiby s Tempestinim si to rozdávali o vedení, nejrychlejší časy zajel i Fin Nordgren, jenž se dostal na třetí místo před Crugnolu. A k naší radosti patřila dopolední sekce druhé etapy i Martinovi s Lukášem. Postupně zajeli jeden třetí a dva druhé časy a pomalu ukrajovali z náskoku Crugnoly. Šanci na dobré umístění však zhatil druhý průjezd slavné RZ Ouninpohja.
"Bohužel po jednom velkém skoku na této kultovní zkoušce, který jsem při seznamovacích jízdách špatně odhadl, jsme po tvrdém dopadu poškodili chladič a museli jsme citroën odstavit. Tím jsme nabrali i velkou časovou ztrátu, která nás vyřadila z bojů o čelní bodované příčky," přiznal Martin Koči. Podobný osud potkal už v úvodní etapě jeho tradičního konkurenta Francouze Terryho Folba.
V těchto chvílích se opět ukázali „v dobré formě“ mechanici stáje Gekon Racing, která vůz Citroën DS3 R3T Max pro košickou stáj připravuje.
„Následky skoku byly přece jen závažnější, než to původně vypadalo. Opravou jste strávili celý vymezený čas, ale auto bylo do závěrečného dne opět připraveno,“ pochválil mechaniky šéf stáje Gekon Tomáš Pletka.
V závěrečných čtyřech zkouškách Veiby uhájil premiérové letošní prvenství v JWRC před Tempestinim, třetí dojel Nordgren. Po výpadku Crugnoly zůstala čtvrtá příčka relativně volná… Posádka košické stáje Styllex ovšem po penalizaci v rámci systému Rally2 (superally) nemohla pomýšlet na lepší než sedmou pozici, za kterou si z Finska odvezla šest mistrovských bodů. V průběžném pořadí JWRC patří Kočimu s Kostkou šestá pozice.
"Začali jsme s respektem, ale poslední červencovou sobotu už jsme se v autě cítili dobře a ukázali jsme naši rychlost. Proto škoda výpadku. V závěru jsme se už neměli kam hnát, a tak jsme si naplno užívali jízdu po nádherných finských rychlostkách," doplnil pohled na finský start Lukáš Kostka.
Neste Rally Finland – JWRC
1. Veiby - Skjaermoen (N - Citroën DS3 R3T) 2:55:47.7
2. Tempestini - Bernacchini (RO/I - Citroën DS3 R3T) + 10.4
3. Nordgren - Korhonen (FIN - Citroën DS3 R3T) + 1:31.2
4. Dubert - Coria (F - Citroën DS3 R3T) + 6:29.9
5. Martel - Lemoine (F - Citroën DS3 R3T) + 7:56.3
6. Al-Mutawaa - McAuley (UAE/IRL - Citroën DS3 R3T) + 16:00.9
7. Koči - Kostka (SK/CZ - Citroën DS3 R3T) + 30:41.1
Průběžný stav JWRC (3/6) ...
1. Simone Tempestini (RO) 68, 2. Ole Christian Veiby (N) 50, 3. Vicent Dubert (F) 34, 4. Terry Folb (F) 33, 5. Romain Martel (F) 28, 6. Martin Koči (SK) 24, 7. Mohamed Al Mutawaa (UAE) 18, 8. Juuso Nordgren (FIN) 15
(ps, SportovníListy.cz, foto: Jan Froněk, GEKON RACING)