Peripetie druhý říjnový pátek s obtížnou mokrou tratí na letošní Šestidenní soutěžních motocyklistů ve španělské Navaře posunuly tým KBS ÚAMK Unhošť z osmého místa na sedmé. Jan Balaš znovu perlil na motokrosech, i když si natlouk hned v prvním enduro testu. Padali i Jakub Horák a Marek Borák, ale obtíže ustáli všichni solidně a v cíli čtvrté etapy se mohli radovat. Šestí Američané mají už náskok téměř pětiminutový a ze zadu nepříjemně útočí s desetisekundovým odstupem Italové.
Česká motokrosová esa
Dvě česká jména zářila ve čtvrtém dějství Šestidenní ve Španělsku v obou pátečních motokrosech na nejvyšších příčkách. V tom prvním dominoval mezi trophy závodníky reprezentant České republiky Jaromír Romančík. V kategorii klubových týmů zajel druhý nejrychlejší čas Jan Balaš z KBS ÚAMK Unhošť. V další páteční krosové prověrce vyhráli oba. Balaš navíc dosáhl druhého času dne a rychlejší úplně ze všech byl o 83 setin sekundy jen Romančík.
Na nečekaném posunu klubového jezdce na špici mezi "eliťáky" se částečně podepsalo počasí, přesto je výkon Balaše málo vídaný. Romančík je Mezinárodním mistrem České republiky v motokrosu a vůbec nejrychlejším Čechem na letošní motocyklové olympiádě. Naproti tomu talentovaný dvaadvacetiletý junior Balaš začínal na motorce jako trialista.
Nicméně s nespornými technickými vlohami Honza nenaložil nejlépe hned v prvním enduro testu. Tři pády ho přiměly ubrat na agresivitě. Naštěstí a především s pomocí týmu se rychle srovnal.
Nepříjemně si natlouk také nováček unhošťské party 25letý Marek Borák. Ohnul řídítka, přesto se rychle vrátil do sedla, a odvedl spolehlivý výkon podobně jako Jakub Horák. Ten poté, co viděl na zemi Balaše, raději zpomalil. Do cíle dorazili všichni tři s mírnými šrámy včas.
Program čtvrtého závodní dne přesně odpovídal tomu předchozímu. Napřed zavedl startovní pole severozápadně do Zunigy k enduro testu, následoval přejezd k motokrosové zkoušce v Gastiainu. Závěr patřil stejně jako všechny dny předtím kratší extrémní prověrce na Circuito de Navarra. Celkem 280 kilometrů bylo rozděleno do dvou okruhů, v každém se třemi speciálními sekcemi.
Jak říkám ...
Ladislav Krupička (manažer KBS ÚAMK Unhošť): "Od rána mrholilo, trať ale nejvíc utrpěla v noci, lilo až do půl pátý. My jsme dnes padali víc než jindy, ale nemělo by to mít zásadní vliv na našem výsledku. Hodně to klouzalo všem. Zranil se mladý Fin z družstva před námi, tak uvidíme, jak to všechno dnes rozhodčí spočítají. Honza hned po ránu trochu blbnul, museli jsme ho uklidňovat, ale pak podal perfektní výkon. Na druhém motokrosu měl lepší podmínky než Romančík. Za to, co Jaromír v tom blátě předvedl, před ním smekám…
Bodro (Borák) ve druhém motokrosu ohnul řídítka, natáhl si rameno a museli jsme ho v časovkách poléčit. Pádům se nevyhnul ani Kuba, ale všechno jistila jeho zkušenost a raději zpomalil. Oba kluci trochu ztratili. Všichni tady toho už mají dost, ale nejsou sami. Taktika bude stejná jako před prvním dnem, hlavně nebláznit a šetřit motorky, kde se jen dá. Na neděli původně vymýšleli pořadatelé krátké kolo, ale pojede se tradiční závěrečný motokros tady v centru Šestidenní na Circuito de Navarra"
Jakub Horák (E1/Husqvarna 250 4T): "První kolo poznamenal noční déšť, v prvním enduro testu jsem měl na kamenech trochu strach. Když jsem zaregistroval, jak jsi natloukl Honza, raději jsem ubral plyn. Nechtěl jsem zničit motorku. Ve druhém kole už trať osychala a všechno bylo hned jednodušší.
Včera jsem musel opravovat tlumení předního kola. Večer jsem udělal vidlice, vyměnil jsem gufera a napustil olej. Za šest minut z deseti jsem byl dnes ráno hotov i s výměnou přední gumy a dvě minuty jsem ještě čekal na svůj startovní čas. Kromě toho, že Honza pomačkal motorku, zahrál si i na taxikáře, když svezl do průjezdní kontroly jednu závodnici z trofíků žen (smích)."
Jan Balaš (E3/KTM 300 2T): "Jestli byla pěkná, netuším, měla na hlavě helmu (smích). Přišlo mi správné ji naložit, když havarovala. Potěšilo mě, když Láďa (Krupička) řekl, že tahle služba v předpisech zakázaná není.
Své jsem si dnes protrpěl hned úvodem prvního kola. Třikrát jsem na enduro testu spadl a pomačkal tři čtvrtiny motorky. Alespoň jsem se v časovkách nenudil (smích) a postupně jsem drobnosti napravoval. Musel jsem měnit přední brzdovou páčku i její chránič. Horší to bylo se stupačkou. Jedu nově na KTM a k ní se ta z našeho vybavení k husqvarnám nehodí. Museli jsme stupačku slátat a trochu se i modlit, aby vydržela do cíle dnešní etapy. Podařilo se. Už jsme sehnali novou a výměnu provedu zítra ráno před startem.
Od prvního dne mám trochu namoženou ruku. Bolí, když mačkám spojku a musím si dávat bacha, abych se do ní neuhodil. Jinak to ale není nic zásadního. V sobotu pojedeme zase ten dnes zatracenej enduro test. Budu ale opatrnější. Při dvou motokrosech na louce, které nás čekají, je vždycky nejdůležitější se správně trefit do drážky a nevykolejit z ní."
Marek Borák (E1/KTM 250 4T): „Na druhém testu dne jsem při motokrosu upadl ve velké rychlosti. Ohnul jsem řídítka i obě páčky a natlouk jsem si rameno. V časovkách mně ho léčil doktor, bral jsem taky prášky na bolest. Navíc jsem potřeboval vyměnit páčky spojky a brzdy. Po prvním kole jsme vyměnili i řídítka a už jsem dával srovnatelné časy s Kubou.
Dneska toho už bylo fyzicky dost. Unavenej jsem asi víc než kluci z našeho týmu. Letos jsem dal přednost práci před sportem. Když mně volal tři dny před odjezdem Láďa Krupička, trochu jsem měl obavy, jak to tady zvládnu. Naštěstí to je o dost lepší, než jsem čekal.
Každý den mě hoďku rovnají maséři, patří jim velikej dík. Jasně, že dojedeme všichni. Přes pády jsme všechno nejdůležitější stihli opravit a zítra ráno nás nebude nic stresovat."
Víkendový program bez prohlídky vinic
Sobota 15. října 2016 ... Z drtivé části podobný kurz jako předchozí čtyři dny, ale v opačném směru. Nových úseků čeká 495 jezdců minimálně. Jeden delší okruh měří 195 kilometrů s pěti měřenými úseky. Na rozdíl od předchozích čtyř dnů absolvují zbylí účastníci hned po startu stejný extrémní test na okruhu jako po všechny dny. Po něm následuje motokrosový v Larraze. Druhá krosová zkouška je situovaná do Ancinu a jedinou enduro prověrku dne uvidí zase v Zúnize. „Extrémní finále“ se koná opět na okruhu Circuito de Navarra.
Neděle 16. října 2016 ... Závěrečný motokros přímo na okruhu Circuitoi de Navarra. Původně plánovaný 105 km dlouhý okruh volně přeložitelný jako „Prohlídka místních vinic“ se nekoná.
Startovní čísla, třídy a motocykly soutěžních jezdců klubového týmu KBS ÚAMK Unhošť
468 - Jakub Horák - E1 - Husqvarna 250 4T
568 - Marek Borák - E1 - KTM 250 4T
668 - Jan Balaš - E3 - KTM 300 2T
SportovníListy.cz napsaly...
Motocyklová Šestidenní po třetím dnu aneb excelentní motokrosař Balaš
Motocyklová Šestidenní po druhém dnu aneb Marek Borák si namohl triceps
Motocyklová Šestidenní po prvním dnu aneb Jan Balaš pobláznil časoměřiče
Jednadevadesátá Šestidenní startuje 11. října 2016 na Circuito de Navarra ve Španělsku
(ps, ÚAMK, SportovníListy.cz, foto: Jaromír Šigut)
Česká motokrosová esa
Dvě česká jména zářila ve čtvrtém dějství Šestidenní ve Španělsku v obou pátečních motokrosech na nejvyšších příčkách. V tom prvním dominoval mezi trophy závodníky reprezentant České republiky Jaromír Romančík. V kategorii klubových týmů zajel druhý nejrychlejší čas Jan Balaš z KBS ÚAMK Unhošť. V další páteční krosové prověrce vyhráli oba. Balaš navíc dosáhl druhého času dne a rychlejší úplně ze všech byl o 83 setin sekundy jen Romančík.
Na nečekaném posunu klubového jezdce na špici mezi "eliťáky" se částečně podepsalo počasí, přesto je výkon Balaše málo vídaný. Romančík je Mezinárodním mistrem České republiky v motokrosu a vůbec nejrychlejším Čechem na letošní motocyklové olympiádě. Naproti tomu talentovaný dvaadvacetiletý junior Balaš začínal na motorce jako trialista.
Nicméně s nespornými technickými vlohami Honza nenaložil nejlépe hned v prvním enduro testu. Tři pády ho přiměly ubrat na agresivitě. Naštěstí a především s pomocí týmu se rychle srovnal.
Nepříjemně si natlouk také nováček unhošťské party 25letý Marek Borák. Ohnul řídítka, přesto se rychle vrátil do sedla, a odvedl spolehlivý výkon podobně jako Jakub Horák. Ten poté, co viděl na zemi Balaše, raději zpomalil. Do cíle dorazili všichni tři s mírnými šrámy včas.
Program čtvrtého závodní dne přesně odpovídal tomu předchozímu. Napřed zavedl startovní pole severozápadně do Zunigy k enduro testu, následoval přejezd k motokrosové zkoušce v Gastiainu. Závěr patřil stejně jako všechny dny předtím kratší extrémní prověrce na Circuito de Navarra. Celkem 280 kilometrů bylo rozděleno do dvou okruhů, v každém se třemi speciálními sekcemi.
Jak říkám ...
Ladislav Krupička (manažer KBS ÚAMK Unhošť): "Od rána mrholilo, trať ale nejvíc utrpěla v noci, lilo až do půl pátý. My jsme dnes padali víc než jindy, ale nemělo by to mít zásadní vliv na našem výsledku. Hodně to klouzalo všem. Zranil se mladý Fin z družstva před námi, tak uvidíme, jak to všechno dnes rozhodčí spočítají. Honza hned po ránu trochu blbnul, museli jsme ho uklidňovat, ale pak podal perfektní výkon. Na druhém motokrosu měl lepší podmínky než Romančík. Za to, co Jaromír v tom blátě předvedl, před ním smekám…
Bodro (Borák) ve druhém motokrosu ohnul řídítka, natáhl si rameno a museli jsme ho v časovkách poléčit. Pádům se nevyhnul ani Kuba, ale všechno jistila jeho zkušenost a raději zpomalil. Oba kluci trochu ztratili. Všichni tady toho už mají dost, ale nejsou sami. Taktika bude stejná jako před prvním dnem, hlavně nebláznit a šetřit motorky, kde se jen dá. Na neděli původně vymýšleli pořadatelé krátké kolo, ale pojede se tradiční závěrečný motokros tady v centru Šestidenní na Circuito de Navarra"
Jakub Horák (E1/Husqvarna 250 4T): "První kolo poznamenal noční déšť, v prvním enduro testu jsem měl na kamenech trochu strach. Když jsem zaregistroval, jak jsi natloukl Honza, raději jsem ubral plyn. Nechtěl jsem zničit motorku. Ve druhém kole už trať osychala a všechno bylo hned jednodušší.
Včera jsem musel opravovat tlumení předního kola. Večer jsem udělal vidlice, vyměnil jsem gufera a napustil olej. Za šest minut z deseti jsem byl dnes ráno hotov i s výměnou přední gumy a dvě minuty jsem ještě čekal na svůj startovní čas. Kromě toho, že Honza pomačkal motorku, zahrál si i na taxikáře, když svezl do průjezdní kontroly jednu závodnici z trofíků žen (smích)."
Jan Balaš (E3/KTM 300 2T): "Jestli byla pěkná, netuším, měla na hlavě helmu (smích). Přišlo mi správné ji naložit, když havarovala. Potěšilo mě, když Láďa (Krupička) řekl, že tahle služba v předpisech zakázaná není.
Své jsem si dnes protrpěl hned úvodem prvního kola. Třikrát jsem na enduro testu spadl a pomačkal tři čtvrtiny motorky. Alespoň jsem se v časovkách nenudil (smích) a postupně jsem drobnosti napravoval. Musel jsem měnit přední brzdovou páčku i její chránič. Horší to bylo se stupačkou. Jedu nově na KTM a k ní se ta z našeho vybavení k husqvarnám nehodí. Museli jsme stupačku slátat a trochu se i modlit, aby vydržela do cíle dnešní etapy. Podařilo se. Už jsme sehnali novou a výměnu provedu zítra ráno před startem.
Od prvního dne mám trochu namoženou ruku. Bolí, když mačkám spojku a musím si dávat bacha, abych se do ní neuhodil. Jinak to ale není nic zásadního. V sobotu pojedeme zase ten dnes zatracenej enduro test. Budu ale opatrnější. Při dvou motokrosech na louce, které nás čekají, je vždycky nejdůležitější se správně trefit do drážky a nevykolejit z ní."
Marek Borák (E1/KTM 250 4T): „Na druhém testu dne jsem při motokrosu upadl ve velké rychlosti. Ohnul jsem řídítka i obě páčky a natlouk jsem si rameno. V časovkách mně ho léčil doktor, bral jsem taky prášky na bolest. Navíc jsem potřeboval vyměnit páčky spojky a brzdy. Po prvním kole jsme vyměnili i řídítka a už jsem dával srovnatelné časy s Kubou.
Dneska toho už bylo fyzicky dost. Unavenej jsem asi víc než kluci z našeho týmu. Letos jsem dal přednost práci před sportem. Když mně volal tři dny před odjezdem Láďa Krupička, trochu jsem měl obavy, jak to tady zvládnu. Naštěstí to je o dost lepší, než jsem čekal.
Každý den mě hoďku rovnají maséři, patří jim velikej dík. Jasně, že dojedeme všichni. Přes pády jsme všechno nejdůležitější stihli opravit a zítra ráno nás nebude nic stresovat."
Víkendový program bez prohlídky vinic
Sobota 15. října 2016 ... Z drtivé části podobný kurz jako předchozí čtyři dny, ale v opačném směru. Nových úseků čeká 495 jezdců minimálně. Jeden delší okruh měří 195 kilometrů s pěti měřenými úseky. Na rozdíl od předchozích čtyř dnů absolvují zbylí účastníci hned po startu stejný extrémní test na okruhu jako po všechny dny. Po něm následuje motokrosový v Larraze. Druhá krosová zkouška je situovaná do Ancinu a jedinou enduro prověrku dne uvidí zase v Zúnize. „Extrémní finále“ se koná opět na okruhu Circuito de Navarra.
Neděle 16. října 2016 ... Závěrečný motokros přímo na okruhu Circuitoi de Navarra. Původně plánovaný 105 km dlouhý okruh volně přeložitelný jako „Prohlídka místních vinic“ se nekoná.
Startovní čísla, třídy a motocykly soutěžních jezdců klubového týmu KBS ÚAMK Unhošť
468 - Jakub Horák - E1 - Husqvarna 250 4T
568 - Marek Borák - E1 - KTM 250 4T
668 - Jan Balaš - E3 - KTM 300 2T
SportovníListy.cz napsaly...
Motocyklová Šestidenní po třetím dnu aneb excelentní motokrosař Balaš
Motocyklová Šestidenní po druhém dnu aneb Marek Borák si namohl triceps
Motocyklová Šestidenní po prvním dnu aneb Jan Balaš pobláznil časoměřiče
Jednadevadesátá Šestidenní startuje 11. října 2016 na Circuito de Navarra ve Španělsku
(ps, ÚAMK, SportovníListy.cz, foto: Jaromír Šigut)