Nad rychlostí Jana Balaše ve třetím extrémním testu dne, který se odjel přímo na okruhu Circuito de Navarra, zasedla dokonce před chvílí jury a snaží se pochopit, proč časoměřiči naměřili Balašovi nezvykle rychlý čas. Tato událost způsobila, že od necelé poloviny prvního dne nejsou ani průběžné výsledky úplné.
Jak říkám...
Jan Balaš (E3/KTM 300 2T): "Zatím se mi jede výborně. Nevím, jestli to je novou motorkou KTM nebo proto, že se Šestidenní koná ve Španělsku. Před třemi lety jsem tady startoval na mistrovství Evropy a skončil jsem mezi juniory druhý a třetí, takže tahle země by pro mě mohla být zaslíbená. Cítím se fajn a motorka byla úplně super. Musel jsem na ní dolaďovat jen drobnosti."
Jakub Horák (E1/Husqvarna 250 4T): "Že jsem byl v prvním testu až sedmdesátý pátý? Tradičně mě bolely ruce a chvíli trvá, než se na motorce uvolní. Pak už to bylo výrazně lepší a snad budeme ve výsledcích nahoře. Dnes se startovalo podle čísel, a my jsme museli v hustém prachu hodně pomalejších soupeřů předjíždět. Zítra jedeme stejný program jako dnes, ale již podle výsledků prvního dne, což by nám mělo vyhovovat."
Marek Borák (E1/KTM 250 4T): "Dneska to bylo delší, než jsme třeba z domova zvyklí. Osm hodin na motorce je dost, ale jinak zvlášť obtížné terény tady zatím nejsou. Řekli jsme si, že soutěž rozjedeme opatrně, abychom nepadali. Jeli jsme na jistotu, ale já jsem bohužel spadl v posledním testu ve vyjeté koleji. Naštěstí jsem moc času neztratil."
Ladislav Krupička (manažer): "Všichni splnili zvolenou taktiku hlavně nebláznit. Přesto byl Honza tak rychlý, že ho ani časoměřiči nestíhali… (úsměv). V každém testu předjel nejméně dvacet soupeřů. Tahle nepříjemnost, potýkat se na trati s pomalejšími jezdci, by nás už od zítřka otravovat a brzdit neměla. Všichni kluci jsou v cíli v pořádku. Dnes bylo na trati tolik prachu, že ani foťák správně nefungoval."
Technické problémy Martina Kulhánka
Šéf unhošťského celku naštěstí nemusí v Baskicku řešit technické problémy svého svěřence Martina Kulhánka, který hájí barvy českého národního týmu v Juniorské světové trofeji spolu s Ádou Živným a Roberem Friedrichem.
"První den před rokem jsem nedokončil kvůli poruše, teď mně tady koncem prvního kola začala vynechávat motorka, až se zastavila nadobro. Než jsem zjistil problém, dorazil jsem do časovky pozdě a obdržel jsem 53 trestných minut. To je velkej problém, ještě že jsem stihl alespoň hodinový limit. Pak už jsem se cítil na motorce dobře, všechno funguje, jak má. Dnes jsem to klukům z týmu hodně pokazil, ale už zítra dám zase do závodu všechny síly a snad budu prospěšnější. Teď už bychom se měli jen zlepšovat," pravil smutným hlasem Martin Kulhánek.
Program druhého dne Šestidenní je ve středu 12. října 2016 stejný jako v úterý 11. října 2016, kdy odstartovalo celkem 535 jezdců. Závodníky znovu čeká nějakých 300 km ve dvou okruzích. Na každém z nich absolvují motokrosový, enduro a extrémní test.