V polovině 91. Šestidenní vede absolutní pořadí jednotlivců CT Američan Josh Toth, čtvrtý Balaš na něj ztrácí 42,88 s., 45. Horák 3:33,20 min. a 47. Borák 3:46,01 min.
Třetí den letošní ISDE (International Six Days Enduro) zavedl startovní pole severozápadně napřed do Zunigy k enduro testu, následoval přejezd k motokrosové průbě v Gastiainu. Třetí částí každého kola byl návrat na Circuito de Navarra k tradiční extrémní erzetě, která je stejná každý den. Ve dvou okruzích čekalo na soutěžní jezdce celkem 280 kilometrů. Totožný kurz bude na pořadu také v pátek 14. října 2016.
Jak říkám...
Ladislav Krupička (manažer KBS ÚAMK Unhošť): "Ve čtvrtek nás potkaly skoro zázraky přírody. Od startu lilo jako z konve, na což napřed doplatili hlavně trofíci. Nám sice mrholilo, ale zase byla již projetá trať víc uklouzaná. Na některých úsecích v kopcích se držela voda, ale kluci zaslouží pochvalu. Jeli dobře a vyrovnaně. Na blátivou trať jsme si zvykli výrazně líp než třeba domácí Španělé. Ti perlili dva dny na suchu, ale dnes na nablýskaných a oslintaných kamenech dost ztráceli. V horách pak ve druhém kole už lilo všem, závodníci byli promáčení i když jeli celý den v pláštěnkách. Na závěr každého kola je každý den extrémní test motokrosového rázu. Moc deště na Circuito de Navarra dnes nespadlo, tak se zase za motorkama prášilo. Půlka Šestidenní je za námi, nároky na motorky i fyzičku budou stoupat. Zítra jedeme stejný program jako dnes a oba testy v horách budou krutý."
Jan Balaš (E3/KTM 300 2T): "Ještě není všechno podle mých představ. Mám namožený sval na levé ruce, ani pořádně nevím od čeho. Celej den jsem byl promoklej a na tvrdým kluzkým povrchu byla nepříjemná mazanice. To je horší než klasický bláto. Od motorky lítaly jen kameny. Druhej dnešní kros mně ale vyšel náramně. Jinak celkem dobrý, pár výhybek a varovných ran za sebou mě na druhém enduro testu donutily trochu ubrat. Nechtěl jsem se sbírat ze šutrů. Motorka drží, jen jsem měl zkroucený zadní brzdný destičky. Asi to zavinila prasklá pružina na brzdovým pedálu. Před předáním motorky do depa jsem stihl všechno opravit i vyměnit zadní gumu. Podle počasí s Láďou (Krupičkou) zvážíme, jestli nedáme ráno novou i dopředu, kterou jinak měníme každý druhý den. Na rozdíl od Kuby (Horáka) můžu říct, že před startem nemusím už nic dohánět. Dám si jedno pivo a ulehnu.“
Jakub Horák (E1/Husqvarna 250 4T): "Hodně nám to dne klouzalo, dvakrát jsem dostal výhybku a vyjel z tratě. Ještě, že jsem to pokaždé stačil vybalancovat a o víc než nějakých patnáct vteřin jsem celkem nepřišel. V polovině druhého kola mně ale přestalo fungovat přední tlumení. Před předáním do depa jsem za patnáct minut stihl přední vidlici vyndat. Poznal jsem, že z ní vytekl olej. Nasadit jsem musel náhradní z tréninkové motorky, teď si se závodním originálem pohraju a zítra ráno mám deset minut na to, abych měl motorku v pořádku. Budu to potřebovat, protože terén v horách bude dost nebezpečný a nejvíc si přeju, abychom hlavně dojeli v pořádku do cíle."
Marek Borák (E1/KTM 250 4T): "Dnes se mi jelo zatím nejlépe ze všech dnů a měl jsem slušné časy, i když jsem v tom dešti občas musel sundat brýle. Jsem rád, že jsme všichni v cíli bez vážnějších problémů. Už myslíme na zítra, kdy si dáme stejnou trať."
Startovní čísla, třídy a motocykly soutěžních jezdců klubového týmu KBS ÚAMK Unhošť
468 - Jakub Horák - E1 - Husqvarna 250 4T
568 - Marek Borák - E1 - KTM 250 4T
668 - Jan Balaš - E3 - KTM 300 2T
SportovníListy.cz napsaly...
Motocyklová Šestidenní po druhém dnu aneb Marek Borák si namohl triceps
Motocyklová Šestidenní po prvním dnu aneb Jan Balaš pobláznil časoměřiče
Jednadevadesátá Šestidenní startuje 11. října 2016 na Circuito de Navarra ve Španělsku
(ps, ÚAMK, SportovníListy.cz, foto: Jaromír Šigut)