Na mezinárodním okruhu Sepang v neděli 3. listopadu 2019 vyvrcholila Velká cena Malajsie, která byla zároveň předposlední v letošní sezóně mistrovství světa silničních motocyklů. Počasí bylo stabilní, takže se mohlo závodit na suché trati. Jako první vyjeli do svého závodu jezdci nejslabší třídy Moto3.
Filip Salač celý víkend bojoval se špatným pocitem od předního kola, které se mu neustále zavíralo. To přetrvávalo také v závodě, ale i přes to postupně získával jednu pozici za druhou. Během závodu přišlo několik krizových situací, které ovlivnily další průběh. Víceméně to, co Filip nahnal, následně ztratil a musel ostatní předjíždět znovu. Nakonec bojoval ve skupině několika jezdců a díky chybám soupeřů, kteří závod nedokončili, se postupně dostal až na body a v cíli z toho bylo 13. místo.
Jak říkám...
"V ranním Warm Upu bylo první kolo docela v pohodě, ale jakmile se začaly opotřebovávat pneumatiky, motorka vůbec nefungovala. Byl jsem z toho nešťastný a vůbec jsem neměl dobrý pocit z přední části motocyklu. Hodně se to zavíralo a nemohl jsem moc předjíždět. Do závodu jsme udělali změnu, ale pořád jsem v přední kolo neměl důvěru. Start se mi nepodařil a v prvních dvou zatáčkách jsem jel poslední. Kvůli zmiňovanému předku jsem to nechtěl přepálit hned na začátku, protože by pro mě mohl závod hned skončit."
"V průběhu závodu jsem se propracoval na 21. místo, ale poté mě jeden z jezdců vystrčil na trávu. Předjel mě, ale měl pomalejší výjezd a já jel vedle něj. Jakmile srovnal motorku, došlo ke kontaktu a já jsem jel velký kus po trávě. Znovu jsem se propadl na poslední místo, navíc se ztrátou, ale podařilo se mi to sjet. Dostal jsem se na 23. místo, ale bylo to velice náročné. Když jsem do první zatáčky předjížděl jednoho z jezdců a dotáhl se na Niccolu Antonelliho, tak jsem to přebrzdil a málem jsem skončil v únikové zóně. To znamenalo další propad o pár míst na přibližně 27. místo. Poté se začalo padat a my se posouvali dopředu. Pocit s předkem byl pořád stejný, bylo to na limitu, když se mi to v každém kole zavíralo a v jedné ze zatáček jsem skoro spadl, nicméně jsem tomu začal věřit trochu víc."
"Dostal jsem se na čelo druhé nebo třetí skupinky o šesti jezdcích, kde jsme hodně bojovali. Byl jsem většinou první až třetí a snažil jsem se držet druhou pozici, která je ideální. V posledním kole jel první Jakub Kornfeil a věděl jsem, že ho dokážu předjet, protože nejel rychle. Do deváté zatáčky začal brzdit brzy, tak jsem brzdil dál, než on. Jel jsem vedle něho, takže mě musel vidět, ale začal mi to zavírat. Musel jsem pokračovat v brzdění a brzdu pouštět postupně kvůli špatnému gripu vpředu. Bohužel došlo ke kontaktu a on asi vyjel ven. Za to byl později v boxu hodně naštvaný, ale snad to bude do příštího závodu v klidu."
"Závod jsem dojel na 13. místě jako první ze skupiny. Nemám z toho dobrý pocit, protože jsem nechtěl dojet třináctý kvůli tomu, že ostatní spadli. Pokud bych například dojel třináctý a byl poslední v první skupině, tak by to byl úplně jiný pocit. Body se sice počítají, ale tento víkend se nedařilo a provázela mě smůla. Už se těším na poslední závod roku ve Valencii. Děkuji všem, co mě podporují."
Příští závod, který je zároveň posledním v této sezóně, se pojede ve španělské Valencii od 15. do 17. listopadu 2019.
Sepang (Malajsie) 3. listopadu 2019
Sepang (Malajsie) - Velká cena Malajsie silničních motocyklů
Moto3: 1. Dalla Porta (It./Honda) 38:01,355, 2. García (Šp./Honda) -0,410, 3. Masiá (Šp./KTM) -0,803, 4. Ogura (Jap./Honda) -0,885, 5. Vietti (It./KTM) -0,902, 6. Ramírez (Šp./Honda) -1,095, ...13. Salač -15,542, 17. Kornfeil (oba ČR/KTM) -16,497.
Průběžné pořadí MS (po 18 z 19 závodů): 1. Dalla Porta 279, 2. Canet (Šp./KTM) 190, 3. Arbolino (It./Honda) 175, 4. Ramírez 174, 5. McPhee (Brit./Honda) 156, 6. Antonelli (It./Honda) 128, ...13. Kornfeil 77, 24. Salač 21.
(ek, Autoklub ČR, SportovníListy.cz, foto: Ronny Lekl, Redox Prüstel GP Team)