Trasa sardinské rallye se klikatí kolem městečka Alghero, na rychlých, ale úzkých šotolinových cestách, které důkladně prověří rychlost a preciznost jezdců. Lemují je stromy, keře a často dokonce i skály, které neodpustí žádné chyby. K náročnosti rallye ještě přidává pekelné horko a prašné prostředí. Přidejte k tomu velkolepé momenty jako je slavný Mickyho skok nebo působivý start v Algheru, a máte opravdu fascinující rallye.
Historie
S více než devadesátiletou historii je italská rallye jednou ze stálic každoročního kalendáře rallye. Po desetiletí se jezdila na kombinaci asfaltových a šotolinových silnic v okolí Sanrema, než byla nahrazena současným podnikem, Rally Italia Sardegna.
Víte, že Michéle Mouton se v roce 1981 na rallye Sanremo stala první ženou, která vyhrála podnik WRC?
Posádky
Po třech umístěních na stupních vítězů – třetí místo v roce 2015, druhé v 2016 a vítězství v 2017, se Jan Kopecký s navigátorem Pavlem Dreslerem znovu vrací na Sardinii, aby se pokusili své úspěchy zopakovat. A stejně jako minulý rok bude i letos Ole Christian Veiby se spolujezdcem Stigem Rune Sjaermoenem tvořit posádku druhého továrního vozu FABIA R5.
Dvě tovární auta bude doplňovat dalších šest soukromých vozů FABIA R5 s následujícími posádkami:
Fabio Andolfi / Simone Scattolin (ITA)
Łukasz Pieniążek / Przemyslaw Mazur (POL)
Benito Guerra (MEX) / Borja Rozada (ESP)
Giuseppe Dettori / Carlo Pissano (ITA)
Kees Burger (NLD) / Rebecca van der Marel (AUS)
Costel Casuneanu / Carmen Poenaru (ROM)
Rychlostní zkoušky
Sluncem rozpálené, rozbité a prašné, takové jsou šotolinové cesty na Sardinii, které představují opravdovou výzvu jak pro posádky, tak pro jejich vozy. Kromě toho, že jsou úzké a lemované překážkami, jsko jsou stromy, křoviny nebo skály, navíc představují zákeřnou kombinaci tvrdého povrchu pokrytého pískem. To znamená nejen oblaka rozvířeného prachu, ale také rychle se měnící podmínky. S tím, jak auta písek postupně odhazují, se trať stává stále nerovnější a vznikají v ní koleje. Při druhém průjezdu tak bývá nutné zvýšit světlou výšku.
Celkem posádky při rallye urazí 1 386,38 kilometrů, z toho 313,46 km rychlostních zkoušek.
Akce začíná superspeciální erzetou na bývalé motokrosové trati Ittiri nedaleko Althera, která se pojede ve čtvrtek 7. června 2018 večer a je zvláště populární u diváků.
V pátek 8. června 2018 se jedou na severovýchod od Alghera čtyři rychlostní zkoušky o celkové délce 122,86 kilometru. Trasa povětšinou sestává ze známých a oblíbených erzet, včetně prodloužené verze rychlostní zkoušky Tula a navrátivší se Castelsardo, které bylo minulý rok vynecháno.
Sobota 9. června 2018 bude nejrušnějším dnem a její program sestává ze dvou identických okruhů po třech erzetách, které se jedou ráno a odpoledne. V obou případech také zahrnují slavný Mickyho skok, kde auta létají 20 metrů daleko a musí hned potom zatočit. Mezi oběma smyčkami se auta vratí na další erzeto na okruh v Ittiri.
Neděle 10. června 2018 zavede posádky na pobřeží na sever od Alghera, kde je opět čekají dva průjezdy stejné trasy, která tentokrát zahrnuje dvě erzety na každý průjezd, celkem tedy čtyři a 84,08 kilometru. Potom se auta vracejí do centra Alghera na slavnostní předání cen.
Historie
S více než devadesátiletou historii je italská rallye jednou ze stálic každoročního kalendáře rallye. Po desetiletí se jezdila na kombinaci asfaltových a šotolinových silnic v okolí Sanrema, než byla nahrazena současným podnikem, Rally Italia Sardegna.
Víte, že Michéle Mouton se v roce 1981 na rallye Sanremo stala první ženou, která vyhrála podnik WRC?
Posádky
Po třech umístěních na stupních vítězů – třetí místo v roce 2015, druhé v 2016 a vítězství v 2017, se Jan Kopecký s navigátorem Pavlem Dreslerem znovu vrací na Sardinii, aby se pokusili své úspěchy zopakovat. A stejně jako minulý rok bude i letos Ole Christian Veiby se spolujezdcem Stigem Rune Sjaermoenem tvořit posádku druhého továrního vozu FABIA R5.
Dvě tovární auta bude doplňovat dalších šest soukromých vozů FABIA R5 s následujícími posádkami:
Fabio Andolfi / Simone Scattolin (ITA)
Łukasz Pieniążek / Przemyslaw Mazur (POL)
Benito Guerra (MEX) / Borja Rozada (ESP)
Giuseppe Dettori / Carlo Pissano (ITA)
Kees Burger (NLD) / Rebecca van der Marel (AUS)
Costel Casuneanu / Carmen Poenaru (ROM)
Rychlostní zkoušky
Sluncem rozpálené, rozbité a prašné, takové jsou šotolinové cesty na Sardinii, které představují opravdovou výzvu jak pro posádky, tak pro jejich vozy. Kromě toho, že jsou úzké a lemované překážkami, jsko jsou stromy, křoviny nebo skály, navíc představují zákeřnou kombinaci tvrdého povrchu pokrytého pískem. To znamená nejen oblaka rozvířeného prachu, ale také rychle se měnící podmínky. S tím, jak auta písek postupně odhazují, se trať stává stále nerovnější a vznikají v ní koleje. Při druhém průjezdu tak bývá nutné zvýšit světlou výšku.
Celkem posádky při rallye urazí 1 386,38 kilometrů, z toho 313,46 km rychlostních zkoušek.
Akce začíná superspeciální erzetou na bývalé motokrosové trati Ittiri nedaleko Althera, která se pojede ve čtvrtek 7. června 2018 večer a je zvláště populární u diváků.
V pátek 8. června 2018 se jedou na severovýchod od Alghera čtyři rychlostní zkoušky o celkové délce 122,86 kilometru. Trasa povětšinou sestává ze známých a oblíbených erzet, včetně prodloužené verze rychlostní zkoušky Tula a navrátivší se Castelsardo, které bylo minulý rok vynecháno.
Sobota 9. června 2018 bude nejrušnějším dnem a její program sestává ze dvou identických okruhů po třech erzetách, které se jedou ráno a odpoledne. V obou případech také zahrnují slavný Mickyho skok, kde auta létají 20 metrů daleko a musí hned potom zatočit. Mezi oběma smyčkami se auta vratí na další erzeto na okruh v Ittiri.
Neděle 10. června 2018 zavede posádky na pobřeží na sever od Alghera, kde je opět čekají dva průjezdy stejné trasy, která tentokrát zahrnuje dvě erzety na každý průjezd, celkem tedy čtyři a 84,08 kilometru. Potom se auta vracejí do centra Alghera na slavnostní předání cen.
(ps, motorsport.com, SportovníListy.cz, foto: motorsport.com)