Dva roky po představení vozu Citroën DS3 R5 veřejnosti přichází Citroën Racing s jeho evolucí.
Citroën Racing k 1. dubnu 2016 homologoval nové komponenty určené pro speciál Citroën DS3 R5, který budete moci vidět i na závodních tratích.
Francouzský tým se zaměřil zejména na zvýšení výkonu a kroutícího momentu, to vše v závislosti na výrazném snížení teploty v motorovém prostoru.
Díky tomu je součástí evolučního kitu nový chladič, nový intercooler, inovací prošel systém sání vzduchu. To vše zajišťuje o téměř dvacet stupňů nižší teplotu nasávaného vzduchu, což se pozitivně projevuje na vzrůstu výkonu a křivky krouticího momentu v nižších otáčkách. Pro jezdce je důležitou zprávou i úprava posilovače řízení, díky které bude muset jezdec vyvinout mnohem menší energii. Posilovač řízení bude nově elektrohydraulický, s možností přepínání mapy z kokpitu vozu mezi asfaltovou nebo šotolinovou variantou.
Jezdec bude mít nově možnost regulovat z kokpitu vozu i tlak turba, což umožní přizpůsobení otevírání pop off ventilu podle aktuálních podmínek na trati.
Z mechanických dílů se proměny dočkal alternátor, příčný nosník, přední ochranná ližina, tlumiče Öhlins a zadní diferenciál (což by mělo vyřešit přetáčivost auta). Citroën Racing připravil i novou charakteristiku motoru, v závislosti na panujících podmínkách.
Citroën Racing k 1. dubnu 2016 homologoval nové komponenty určené pro speciál Citroën DS3 R5, který budete moci vidět i na závodních tratích.
Francouzský tým se zaměřil zejména na zvýšení výkonu a kroutícího momentu, to vše v závislosti na výrazném snížení teploty v motorovém prostoru.
Díky tomu je součástí evolučního kitu nový chladič, nový intercooler, inovací prošel systém sání vzduchu. To vše zajišťuje o téměř dvacet stupňů nižší teplotu nasávaného vzduchu, což se pozitivně projevuje na vzrůstu výkonu a křivky krouticího momentu v nižších otáčkách. Pro jezdce je důležitou zprávou i úprava posilovače řízení, díky které bude muset jezdec vyvinout mnohem menší energii. Posilovač řízení bude nově elektrohydraulický, s možností přepínání mapy z kokpitu vozu mezi asfaltovou nebo šotolinovou variantou.
Jezdec bude mít nově možnost regulovat z kokpitu vozu i tlak turba, což umožní přizpůsobení otevírání pop off ventilu podle aktuálních podmínek na trati.
Z mechanických dílů se proměny dočkal alternátor, příčný nosník, přední ochranná ližina, tlumiče Öhlins a zadní diferenciál (což by mělo vyřešit přetáčivost auta). Citroën Racing připravil i novou charakteristiku motoru, v závislosti na panujících podmínkách.
(ps, SportovniListy.cz, foto: Citroën Racing)