Prakticky za týden ti začíná sezona MS Supersportů. Jak se těšíš?
"Těším se moc. Zimní pauza byla sice kratší a tím i hektičtější než normálně, ale všechno by mělo být nachystáno a nemůžu se dočkat, až zase budu sedět na motorce."
První závod je v Austrálii. Jaký máš k tomuto okruhu vztah?
"Austrálie je srdcovka. Jeden z nejhezčích okruhů, na kterých jsem jezdil. Závodil jsem tam v letech 2011 a 2012 a zejména ten druhý rok se mi na tehdejší podmínky docela dařilo. Okruh Phillip Island leží v bezprostřední blízkosti Tichého oceánu cca 150 km jižně od Melbourne. Na trati je zajímavá snad každá pasáž. Od první rychlé zatáčky z kopce po nádhernou pomalou pasáž Lukey Heights kousek před cílem."
Vracíš se do kategorie, kterou jsi již jezdil před 5 lety. Jaká jsou nyní tvá očekávání?
"Letos budu v odlišné situaci než před pěti lety. Jezdil jsem tenkrát v začínajícím týmu pana Sasky, sám jsem neměl příliš zkušeností a také mé dovednosti na motorce nebyly ještě tam, kde jsou nyní. Letos pojedu v jednom z hlavních týmů Kawasaki pro třídu Supersport. V minulosti za tým Go Eleven jezdili např. tragicky zesnulý Andrea Antonelli nebo vicemistr světa 250 ccm Roberto Rolfo."
V barvách nového týmu jsi na Kawasaki seděl jen v prosinci. A teď na ní znovu usedneš až pár dnů před závodem. Jak to vnímáš? Nebude to nevýhoda?
"V prosinci šlo o šest testovacích dnů a na šestistovku jsem si docela zvykl. Dvoudenní test v Austrálii budu věnovat takovému osvěžení prosince a myslím, že už v pátek během závodního víkendu budeme výborně připraveni."
Co tvá příprava? Z minulosti víme, že se snažíš mít tréninkové období hodně pestré. Co jsi zařadil tentokrát a jaké byly novinky?
"V zimě jsem spíše dopiloval již zaběhlý trénink. Vzhledem k nedostatku času nebyl prostor na nějaké převratné novinky. Nicméně můj trénink, který mi poskládali Lubomír Vojta a Jiří Heiník, je na velmi vysoké úrovni a věřím, že se to projeví i na trati."
Jak se tedy cítíš před startem sezony?
"Škoda, že jsem kvůli chřipce nemohl týden před odletem dotrénovat to, co jsem měl v plánu. Ale to už tak bývá, že vše není vždy stoprocentní. Důležité je být fit v Austrálii a následně v Thajsku."
Zmínil si druhý závod v Thajsku. Jak to máš naplánované? Na úvod sezony tě čekají závody v dalekých končinách. Budeš se mezi nimi vracet do ČR, nebo zůstaneš v cizině?
"Budu pryč, takže to bude takový měsíční výlet. Hned po závodě na Phillip Islandu odlétám do Thajska, kde si dám týdenní odpočinek a začnu se soustředit na další závod v Buriramu. Tam jsem nikdy nebyl, takže strávím hodně času studováním tratě z různých videí."
Určitě si ale od Vánoc jenom netrénoval. Pověz nám, co jiného si absolvoval, zažil, navštívil.....?
"Kromě tréninku v Brně a také tréninku v Almerii, kde jsem jezdil společně s Fany Racing Teamem (amatérský tým mého sponzora), jsem také navštívil Itálii. Tam se zkoušela kombinéza s airbagem, kterou budu oficiálně používat od závodu v Aragonu. Také jsem se zúčastnil Workshopu firmy Fany Gastroservis na pražském Žofíně. To byla opravdu výborná gastronomická akce mimo jiné okořeněná setkáním s michelinským kuchařem Romanem Paulusem. Také jsem se věnoval hodně olympijským sportům, zejména střelbě z luku. No dobře, bylo to jen na playstationu, ale pár medailí jsem vybojoval."
Před novou sezonou máš nové logo. Na co dalšího se mohou tvoji fanoušci těšit?
"Nové logo dostává mému příjmení a doufám, že se líbí. V návaznosti na něj budou také nová fans trička, a to jak dámská tak pánská. Musíme si na ně ale ještě počkat, v prodeji by měly být zhruba na konci března. Dále bude na mé Facebookové stránce uspořádána tipovací soutěž, kde během celého roku mohou lidé tipovat mé umístění v jednotlivých závodech. První tři nejúspěšnější tipující získají věcné ceny."