V prvních dvou etapách rally sváděli Pontus Tidemand a Kalle Rovanperä napínavý souboj o první místo který pokračoval až do třetího dne rally. Na ikonické erzetě „El Condor“ předvedl Pontus skvělou jízdu a zajel čas o 13,3 sekundy rychlejší než Kalle. To zmenšilo jeho ztrátu na pouhých 9,9 sekundy a připravilo půdu pro velký duel v posledních dvou etapách rally.
Potom však finští mladíci v předposlední rychlostní zkoušce vyjeli z trati. Díky bezpečnostním prvkům svého vozu ŠKODA FABIA R5 unikli bez zranění, ale i tak museli z rally odstoupit.
Zpět ve vedení třídy WRC2 jel Pontus Tidemand v poslední rychlostní zkoušce opatrně a vyhrál svou kategorii s velkým náskokem. To také švédskou posádku posunulo do vedení poháru WRC2. „Mrzí mě to za Kalleho. Vedli jsme těsný souboj a já stále následoval týmové instrukce. Věřil jsem ve svoji rychlost a rozhodně jsem nechtěl vyhrát takhle“, řekl Tidemand.
O.C. Veiby, který nejen na body ve WRC2 a do Argentiny dorazil se zákaznickým vozem FABIA R5, utrpěl v sobotu dva defekty pneumatik, ale po úvodní erzetě nedělní etapy se mu podařilo vrátit na třetí místo ve třídě RC2. Nakonec skončil druhý.
Jak říkám...
"Nehody jsou součástí hry. Naštěstí jsou bezpečnostní standardy moderních rally aut, jako je naše ŠKODA FABIA R5, extrémně vysoké, takže Kalle a Jonne z nehody unikli bez zranění. Nicméně bych chtěl především poděkovat oběma posádkám za skvělé výkony, které předvedli. Celý tým ŠKODA Motorsport odvedl výbornou práci," okomentoval šéf týmu ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek.