Tým ŠKODA Motorsport na start Rally de Portugal ve třídě WRC 2 postaví jako obvykle dva vozy FABIA R5. Tentokrát budou značku na (převážně) šotolinové rally reprezentovat skandinávské posádky Pontus Tidemand/ Jonas Andersson (SWE)a Juuso Nordgren / Tapio Suominen (FIN), zatímco Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem budou tovární barvy hájit na Mistrovství České Republiky v Českém Krumlově.
Mimo továrních posádek je na startovní listině Rally de Portugal zastoupeno i deset dalších vozů ŠKODA FABIA R5 ...
Fabio Andolfi / Simone Scattolin (ITA)
Lukasz Peniazek / Przemyslaw Mazur (POL)
Benito Guerra (MEX) / Borja Rozada (ESP)
Pedro Meireles / Mário Castro (PRT)
Miguel Barbosa / Hugo Magalhães (PRT)
António Dias / Daniel Pereira (PRT)
Diogo Salvi / Valter Cardoso (PRT)
Joaquim Alves / António Costa (PRT)
Kees Burger (NLD) / Rebecca van der Marel (AUS)
Francisco Teixeira / João Serôdio (PRT)
Etapy
Rally začíná ve čtvrtek 17. května 2018 večer slavnostním ceremoniálem na malebném hradě Guimarães a pokračuje první rychlostní zkouškou na rallycrossovém okruhu Lousada, kde mohou diváci sledovat auta v působivých powerslidech.
První plnohodnotný den rally začíná třemi opakovanými rychlostními zkouškami kolem Viano do Castello nedaleko španělské hranice a pokračuje dvěmi rychlostními zkouškami v ulicích města Porta.
Etapa, která se pojede v sobotu 19. května 2018, je nejdelší a posádky při ní zavítají na záludné silnice v horách Cabreira, kde se ráno i odpoledne jede po třech rychlostních zkouškách.
V neděli 20. května 2018 zamíří rally do okresu Fafe a na stejnojmennou ikonickou rychlostní zkoušku, která se jede dvakrát z celkových pěti jízd dne. S velkolepou atmosférou a dechberoucími výhledy je to perfektní místo, odkud sledovat rally.
Nejpůsobivější rychlostní zkouška
Miláčkem fanoušků je rychlostní zkouška Fafe, která se v poslední den rally opakuje hned dvakrát. Nabízí skvělé výhledy ze skal lemujících táhlé zatáčky a samozřejmě také velkolepý skok těsně před cílem. Pokud jedete na Rally de Portugal a máte čas jen na jednu rychlostní zkoušku, měli byste být právě tady.
Podmínky
Písečné a kamenité cesty představují velkou výzvu pro týmy, které musí brát v úvahu celou řadu neustále se měnících faktorů. Zatímco první auta jen těžko hledají trakci, ta, která projíždějí rychlostní zkoušky později, musí často zvolit vyšší nastavení podvozku kvůli kamenům a hlubokým kolejím, vyježděným předchozími vozy.
Historie
Rally de Portugal se poprvé jela v roce 1967 a patří tak mezi nejstarší rally kalendáře WRC – byla dokonce součástí úvodní sezóny 1973. Na seznamu setrvala do roku 2001, kdy ji překazilo špatné počasí a na čas poté ztratila své místo v kalendáři. Znovu ho získala v roce 2007, po přesunu do prázdninového letoviska Algarve, a zpět na sever země se vrátila v roce 2015.
V posledních třech letech se posádkám ŠKODA Motorsport dařilo konstantně dojíždět na stupních vítězů. V roce 2015 dojeli Esapekka Lappi a Janne Ferm druzí a Pontus Tidemand s Emilem Axelssonem třetí. Následující dva ročníky už Pontus Tidemand vyhrál.
Co musíte vidět?
Trasy Rally de Portugal se vinou kolem překrásného přímořského města Porta a nabízí tak skvělé příležitosti jak ke sledování soutěže, tak i odpočinku a návštěvě místních pamětihodností.
Rozhodně byste neměli zmeškat zahajovací ceremoniál na velkolepém hradě
Guimarães, kde se můžete setkat s jezdci a získat podpisy nebo fotografie.
Superspeciální rychlostní zkouška, kterou jedou vždy dvě auta zároveň, je opravdu vzrušující podívaná.
Rychlostní zkouška, která se jede v pátek večer v Portu, nabízí výjimečný zážitek a pohled na auta ženoucí se po asfaltových ulicích na pozadí působivé architektury v centru.
Fafe se svými táhlými zatáčkami a velkými skoky má sice jen 11 km, ale rozhodně ji musíte vidět!