![[ title]](https://www.sportovnilisty.cz/img/_antialias__antialias_74e6eaa0-4cb2-49e5-ba04-9f5742e25b33_85e93f596621b4d7c6ec4036b47883dd_fc603888996569cf7e01dabea1e5a983.jpg)
Expedice "Sen o Dakaru" se částečně zúčastnil i samotný Loprais, který za výpravou přiletěl do Senegalu. Většinu trasy odřídil Milan Horka, majitel soukromého muzea Tatry, který kamion nyní vlastní a společně s dalšími nadšenci jej upravil do původní podoby.
"Na autě se oproti tehdejší době nezměnilo téměř nic, jen jsme ho dali do původního stavu. Mělo i tehdejší výkon asi 500 koní, i když bychom asi v dunách uvítali větší," řekl Horka na setkání s novináři v Praze po návratu celé výpravy do Čech.
SportovníListy.cz & Prvnízprávy.cz byly na místě děje...
Samotný Karel Loprais si přímo v Dakaru oživil vzpomínky, jaké to bylo jezdit po plážích Růžového jezera, kde v minulosti rallye tradičně končila.
"Je pravda, že tam jsem trochu mrazení v zádech měl. Něco jsme tam zažili," řekls úsměvem Loprais, jenž byl, jak řekl, v Senegalu naposledy v roce 2007. Důvod? Následující rok byla soutěž z bezpečnostních důvodů zrušena a poté se přesunula do Jižní Ameriky.
"Vzpomínková expedice dopadla více než dobře. Prakticky vše, co jsme chtěli, jsme splnili. Snad jen v Mali jsme se nedostali na území, kde operují banditi a armádní zpravodajci nám nedoporučili tam cestovat," řekl manažer projektu Petr Kotek, který také prozradil, jaké vybavení měli sebou a připomněl, že do Afriky nejeli jen zpomínat, protože Sen o Dakaru měl i svoji humanitární část. Jeho účastníci ve spolupráci s UNICEF a hnutím Stonožka podpořili několik sirotčinců v Senegalu.
Podobnou akci jako Tatra před rokem představili i příznivci v současné době již neexistující automobilky Liaz. Kamion z Jablonce nad Nisou se totiž na Dakaru představil o rok dříve. Jiří Moskal řídil kamion tehdy v závodě i před rokem v expedici.
"Jeden závod jsme nad Moskalem vyhráli o 8 minut a 23 vteřin. To bylo možná o jedno vyčůrání navíc," vzpomenul na rivalitu v závodě mezi dvěma posádkami Karel Loprais.