Za tovární tým ŠKODA jede na Švédské rally v kategorii WRC 2 mistrovská posádka z minulého roku Pontus Tidemand se spolujezdcem Jonasem Anderssonem.
ŠKODA Motorsport má i ve Švédsku za cíl pokračovat ve svém úspěšném tažení. Proto tovární tým ŠKODA Motorsport nasadil v kategorii WRC 2 posádku Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S), která v této kategorii v loňském roce vybojovala první místo. O umístění na stupních vítězů budou usilovat také jejich mladí týmoví kolegové Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjærmoen (N/N). Soutěže se zúčastní celkem 15 vozů ŠKODA FABIA R5, z nichž devět posádek startuje v kategorii WRC 2. Zbývajících šest vozů je privátně nasazeno a zapsáno do třídy RC 2. Jedním z nich bude mistr světa v rallycrossu Johan Kristoffersson, který ve světě rally důvěřuje zkušenostem automobilky ŠKODA.
"Vítězství Jana Kopeckého na Rallye Monte Carlo bylo pro nás skvělým začátkem sezóny,“ vysvětlil šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek. "V letošním roce očekávám v kategorii WRC 2 ještě těsnější souboje než v loňském roce. Skutečnost, že se na start postaví 15 vozů ŠKODA FABIA R5, jasně ukazuje přesvědčivou spolehlivost tohoto vozu v extrémních podmínkách," dodal Hrabánek.
V tomto domácím podniku chce švédský šampion kategorie WRC 2 Pontus Tidemand zopakovat své loňské prvenství, jež bylo začátkem jeho úspěšné cesty za ziskem titulu mistra světa kategorie WRC 2 v roce 2017.
"Švédská rally je pro mě každým rokem velmi speciální soutěží. Doufám, že budu moci na konci slavit se svými fanoušky," řekl Tidemand. Vítězství je cílem, ale Tidemand očekává rychlé soupeře. "Konkurence je v kategorii WRC 2 velmi silná. Pokud chci zvítězit, musím jet celou rally na limitu. Nemohu se dovolit udělat ani jednu chybu," dodal 27letý Švéd.
Mladý pilot Ole Christian Veiby, řečený O.C., v loňském roce ukázal ve Švédsku za volantem privátně nasazeného vozu ŠKODA FABIA R5 svůj talent třetím místem v kategorii WRC 2. „Mým cílem je získat první body do hodnocení mistrovství světa 2018 kategorie WRC 2. Soustředím se na to, abych se, stejně jako v roce 2017, dostal na stupně vítězů,“ upřesňuje své cíle Veiby.
Velký zájem o druhé kolo letošní sezóny mistrovství světa vyvolává přítomnost speciálního hosta, kterým je Johan Kristoffersson. Úřadující mistr světa v rallycrossu pojede se svým spolujezdcem Patrickem Barthem za volantem privátně nasazeného vozu ŠKODA FABIA R5 ve třídě RC 2. I když Kristoffersson nejede o body do kategorie WRC 2, doufá, že by se na několika rychlostních zkouškách mohl ve své třídě umístit do třetího místa. Také pro Kristofferssona je Švédsko jeho domovskou zemí. Již v roce 2016 za volantem vozu ŠKODA FABIA S2000 dojel na 11. místě v kategorii WRC 2.
Švédská rally odstartovala ve čtvrtek 15. února 2018 ve 20:08 hodin na dostihovém závodišti v Karlstadu na jihozápadě Švédska. Po 1,9 kilometru dlouhé spektakulární zkoušce se rally naplno rozjede v pátek 16. února 2018. Posádky opustí servisní zónu v Torsby časně ráno a vydají se na 18 rychlostních zkoušek s celkovou délkou 314 kilometrů v odlehlých lesích Švédska a Norska. Cíl rally je plánován na neděli 18. února 2018 v podobě speciální „power-stage“ v blízkosti servisní zóny v Torsby, kde bude vyhlášen vítěz přibližně ve 13 hodin.
...se Švédská rally poprvé jela v létě roku 1950, zimní podnik se z ní stal až v roce 1965?
...na relativně úzkých sněhových pneumatikách je umístěno 384 hrotů?
...v roce 1973 byly povoleny pouze pneumatiky bez hrotů a národní hrdina Stig Blomqvist vyhrál ve voze Saab i přesto, že v úvodu ztratil deset minut opravou palivového čerpadla?
...ve Švédské rally až do roku 2004 dominovali piloti ze Skandinávie? Jejich úřadování přerušil až rekordman v počtu titulů mistra světa Sébastien Loeb z Francie.
...v roce 1993 ve třídě A5 ve Švédské rally zvítězila česká posádka Pavel Sibera/Petr Gross s vozem ŠKODA FAVORIT 136L?
...každá posádka má ve voze lopatu na sníh pro případ, že by bylo potřeba automobil vyhrabat ze sněhu po exkurzi mimo trať?
ŠKODA Motorsport má i ve Švédsku za cíl pokračovat ve svém úspěšném tažení. Proto tovární tým ŠKODA Motorsport nasadil v kategorii WRC 2 posádku Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S), která v této kategorii v loňském roce vybojovala první místo. O umístění na stupních vítězů budou usilovat také jejich mladí týmoví kolegové Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjærmoen (N/N). Soutěže se zúčastní celkem 15 vozů ŠKODA FABIA R5, z nichž devět posádek startuje v kategorii WRC 2. Zbývajících šest vozů je privátně nasazeno a zapsáno do třídy RC 2. Jedním z nich bude mistr světa v rallycrossu Johan Kristoffersson, který ve světě rally důvěřuje zkušenostem automobilky ŠKODA.
"Vítězství Jana Kopeckého na Rallye Monte Carlo bylo pro nás skvělým začátkem sezóny,“ vysvětlil šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek. "V letošním roce očekávám v kategorii WRC 2 ještě těsnější souboje než v loňském roce. Skutečnost, že se na start postaví 15 vozů ŠKODA FABIA R5, jasně ukazuje přesvědčivou spolehlivost tohoto vozu v extrémních podmínkách," dodal Hrabánek.
V tomto domácím podniku chce švédský šampion kategorie WRC 2 Pontus Tidemand zopakovat své loňské prvenství, jež bylo začátkem jeho úspěšné cesty za ziskem titulu mistra světa kategorie WRC 2 v roce 2017.
"Švédská rally je pro mě každým rokem velmi speciální soutěží. Doufám, že budu moci na konci slavit se svými fanoušky," řekl Tidemand. Vítězství je cílem, ale Tidemand očekává rychlé soupeře. "Konkurence je v kategorii WRC 2 velmi silná. Pokud chci zvítězit, musím jet celou rally na limitu. Nemohu se dovolit udělat ani jednu chybu," dodal 27letý Švéd.
Mladý pilot Ole Christian Veiby, řečený O.C., v loňském roce ukázal ve Švédsku za volantem privátně nasazeného vozu ŠKODA FABIA R5 svůj talent třetím místem v kategorii WRC 2. „Mým cílem je získat první body do hodnocení mistrovství světa 2018 kategorie WRC 2. Soustředím se na to, abych se, stejně jako v roce 2017, dostal na stupně vítězů,“ upřesňuje své cíle Veiby.
Velký zájem o druhé kolo letošní sezóny mistrovství světa vyvolává přítomnost speciálního hosta, kterým je Johan Kristoffersson. Úřadující mistr světa v rallycrossu pojede se svým spolujezdcem Patrickem Barthem za volantem privátně nasazeného vozu ŠKODA FABIA R5 ve třídě RC 2. I když Kristoffersson nejede o body do kategorie WRC 2, doufá, že by se na několika rychlostních zkouškách mohl ve své třídě umístit do třetího místa. Také pro Kristofferssona je Švédsko jeho domovskou zemí. Již v roce 2016 za volantem vozu ŠKODA FABIA S2000 dojel na 11. místě v kategorii WRC 2.
Švédská rally odstartovala ve čtvrtek 15. února 2018 ve 20:08 hodin na dostihovém závodišti v Karlstadu na jihozápadě Švédska. Po 1,9 kilometru dlouhé spektakulární zkoušce se rally naplno rozjede v pátek 16. února 2018. Posádky opustí servisní zónu v Torsby časně ráno a vydají se na 18 rychlostních zkoušek s celkovou délkou 314 kilometrů v odlehlých lesích Švédska a Norska. Cíl rally je plánován na neděli 18. února 2018 v podobě speciální „power-stage“ v blízkosti servisní zóny v Torsby, kde bude vyhlášen vítěz přibližně ve 13 hodin.
Věděli jste, že...
...se Švédská rally poprvé jela v létě roku 1950, zimní podnik se z ní stal až v roce 1965?
...na relativně úzkých sněhových pneumatikách je umístěno 384 hrotů?
...v roce 1973 byly povoleny pouze pneumatiky bez hrotů a národní hrdina Stig Blomqvist vyhrál ve voze Saab i přesto, že v úvodu ztratil deset minut opravou palivového čerpadla?
...ve Švédské rally až do roku 2004 dominovali piloti ze Skandinávie? Jejich úřadování přerušil až rekordman v počtu titulů mistra světa Sébastien Loeb z Francie.
...v roce 1993 ve třídě A5 ve Švédské rally zvítězila česká posádka Pavel Sibera/Petr Gross s vozem ŠKODA FAVORIT 136L?
...každá posádka má ve voze lopatu na sníh pro případ, že by bylo potřeba automobil vyhrabat ze sněhu po exkurzi mimo trať?
(ps, Škoda-auto.cz, SportovníListy.cz, foto: Škoda-auto.cz)