Vysoká očekávání týmu ŠKODA Motorsport první den Švédské rally utlumil. Po prvních šesti rychlostních zkouškách druhého podniku FIA Mistrovství světa v rally (WRC 2) drží ale tovární jezdec ŠKODA Pontus Tidemand kontakt s vedoucí skupinou klasifikace WRC 2. Tidemand kvůli technickému problému na čtvrté RZ dne ztrácel na vedoucí jezdce více než 50 sekund, ovšem v průběhu dopoledne se probojoval zpět do první pětky. Jezdecká chyba na páté RZ měla za následek, že se jeho týmový kolega Esapekka Lappi, který se předtím blýskl nejrychlejším časem, propadl o téměř dvě minuty.
Poté, co druhý podnik FIA Mistrovství světa v rally (WRC 2) druhý únorový čtvrtek večer slavnostně odstartoval na stadionu v Karlstadu před tisícovkami fanoušků, bylo následný den v pátek na programu prvních šest rychlostních zkoušek z celkového počtu 13. Na čtvrtek plánovaná rychlostní zkouška byla již na začátku týdne zrušena, stejně jako dvojí průjezd RZ Kirkenær v pátek. Důvodem byla obleva, která se o minulém víkendu na západě Švédska na mnoha místech postarala o měkké a blátivé tratě pro rally. V pátek teploty v provincii Värmland naštěstí opět klesly pod nulu a severně od centra rally Karlstadu sněžilo, takže Švédská rally opět dostála své pověsti jediné skutečné zimní rally v kalendáři mistrovství světa.
„První den mé domácí rally určitě nebyl perfektní, ale pořád máme šanci na umístění na stupních vítězů,“ řekl Tidemand. „Obtížné podmínky byly pro všechny stejné, o tom není třeba mluvit. Ale problém s hnací hřídelí mne dočasně zdržel. Naštěstí jsme já i můj spolujezdec Jonas Andersson absolvovali u týmu ŠKODA Motorsport vynikající trénink u mechaniků, takže jsme byli schopni poškození ve spojovací etapě opravit a v rally pokračovat. Ani MacGyver by to nezvládl lépe. Těším se na následující dny a doufám, že se mi před domácími fanoušky přece jen podaří dojet na stupně vítězů.“
Jeho týmový kolega Lappi se naopak po časové ztrátě z pátku musí v sobotu připravit na stíhací závod, pokud chce opět patřit mezi špičku. „Na první RZ jsme za jedním pomalým jezdcem s vozem Mitsubishi ztratili čas,“ řekl Lappi. „Potom naštěstí pořadatelé rychle zareagovali a na následujících rychlostních zkouškách nás nechali startovat s větším odstupem. To pomohlo a našel jsem dobrý rytmus, což ukázal i nejlepší čas na čtvrté RZ. Bohužel jsem později udělal hodiny a zapadl do příkopu. Děkuji všem fanouškům, kteří nám odtamtud pomohli. Přesto to stálo spoustu času. Samozřejmě jsem proto zklamaný, ale ještě jsme tady a zítra je nový den.“
V sobotu je na programu 92,25 měřených kilometrů, mezi nimi i dva největší vrcholy, které tato rally nabízí fanouškům: legendární skok na Colin’s Crest na RZ Vargåsen a oblíbená divácká zkouška na stadionu v Karlstadu. Do cíle dojedou posádky v neděli po dalších dvou RZ v celkové délce 30,87 km.
Švédská rally (WRC 2)
Karlstad 12. února 2016
Zrcadlo výsledků
Průběžný stav po šesti ze 13 rychlostních zkouškách ... 1. Evans/Parry (GB/GB) Ford Fiesta R5 1:06:23,1 hod. * 2. Åhlin/Abrahamsen (S/N) Ford Fiesta R5 + 17,1 s * 3. Grøndal/Walfridsson (N/S) Ford Fiesta R5 + 38,0 s * 4. Tidemand/Andersson (S/S) ŠKODA Fabia R5 + 42,5 s * 5. Bergkvist/Sjõberg (S/S) Citroën DS3 R5 + 1:01,1 min * ......10. Lappi/Ferm (FIN/FIN) ŠKODA Fabia R5 + 1:53,9 min.
Poté, co druhý podnik FIA Mistrovství světa v rally (WRC 2) druhý únorový čtvrtek večer slavnostně odstartoval na stadionu v Karlstadu před tisícovkami fanoušků, bylo následný den v pátek na programu prvních šest rychlostních zkoušek z celkového počtu 13. Na čtvrtek plánovaná rychlostní zkouška byla již na začátku týdne zrušena, stejně jako dvojí průjezd RZ Kirkenær v pátek. Důvodem byla obleva, která se o minulém víkendu na západě Švédska na mnoha místech postarala o měkké a blátivé tratě pro rally. V pátek teploty v provincii Värmland naštěstí opět klesly pod nulu a severně od centra rally Karlstadu sněžilo, takže Švédská rally opět dostála své pověsti jediné skutečné zimní rally v kalendáři mistrovství světa.
„První den mé domácí rally určitě nebyl perfektní, ale pořád máme šanci na umístění na stupních vítězů,“ řekl Tidemand. „Obtížné podmínky byly pro všechny stejné, o tom není třeba mluvit. Ale problém s hnací hřídelí mne dočasně zdržel. Naštěstí jsme já i můj spolujezdec Jonas Andersson absolvovali u týmu ŠKODA Motorsport vynikající trénink u mechaniků, takže jsme byli schopni poškození ve spojovací etapě opravit a v rally pokračovat. Ani MacGyver by to nezvládl lépe. Těším se na následující dny a doufám, že se mi před domácími fanoušky přece jen podaří dojet na stupně vítězů.“
Jeho týmový kolega Lappi se naopak po časové ztrátě z pátku musí v sobotu připravit na stíhací závod, pokud chce opět patřit mezi špičku. „Na první RZ jsme za jedním pomalým jezdcem s vozem Mitsubishi ztratili čas,“ řekl Lappi. „Potom naštěstí pořadatelé rychle zareagovali a na následujících rychlostních zkouškách nás nechali startovat s větším odstupem. To pomohlo a našel jsem dobrý rytmus, což ukázal i nejlepší čas na čtvrté RZ. Bohužel jsem později udělal hodiny a zapadl do příkopu. Děkuji všem fanouškům, kteří nám odtamtud pomohli. Přesto to stálo spoustu času. Samozřejmě jsem proto zklamaný, ale ještě jsme tady a zítra je nový den.“
V sobotu je na programu 92,25 měřených kilometrů, mezi nimi i dva největší vrcholy, které tato rally nabízí fanouškům: legendární skok na Colin’s Crest na RZ Vargåsen a oblíbená divácká zkouška na stadionu v Karlstadu. Do cíle dojedou posádky v neděli po dalších dvou RZ v celkové délce 30,87 km.
Švédská rally (WRC 2)
Karlstad 12. února 2016
Zrcadlo výsledků
Průběžný stav po šesti ze 13 rychlostních zkouškách ... 1. Evans/Parry (GB/GB) Ford Fiesta R5 1:06:23,1 hod. * 2. Åhlin/Abrahamsen (S/N) Ford Fiesta R5 + 17,1 s * 3. Grøndal/Walfridsson (N/S) Ford Fiesta R5 + 38,0 s * 4. Tidemand/Andersson (S/S) ŠKODA Fabia R5 + 42,5 s * 5. Bergkvist/Sjõberg (S/S) Citroën DS3 R5 + 1:01,1 min * ......10. Lappi/Ferm (FIN/FIN) ŠKODA Fabia R5 + 1:53,9 min.
(ps podle tiskové zprávy, SportovniListy.cz, foto: Auto Škoda)