Kdyby Vás někdo žádal o napsání thrilleru z prostředí silničních motocyklových závodů, věřte, že není lepšího místa, kde by se měl děj odehrávat než světoznámé závodiště v Assenu. To tvrdí motocyklový závodník Ondřej ježek. Letošní závod třídy Supersport s jediným českým jezdcem v poli Ondrou Ježkem pak toho byl o třetím dubnovém víkendu jen skvělým důkazem.
Slunce, sucho, skvělý start, déšť z ledových kuliček, přerušený závod, pád při nájezdu do boxů, šílený tanec mechaniků okolo poničené motorky, šestikolový sprint na vodě a útok v posledním kole, jak jej označil samotný hlavní aktér „až na krev“, jenž k jeho i radosti domovského italského týmu vyšel tak, že jej posunul k umístění v elitní desítce.
I takto stručně by se dalo vystihnout dění v průběhu samotného závodu, na jehož konci Ondřeje Ježka čekalo deváté místo. Sice se na kdyby nehraje, neb to ve sportu neplatí, ale bylo by určitě zajímavé se dozvědět, jak by se kvůli náhlému dešti zastavený závod vyvíjel dále, když Ondra v té době figuroval na výborném osmém místě.
Ondřej Ježek devátý
"Už jsem zažil ledasco, ale tohle byl opravdu masakr. Po startu závodu to šlo dobře, už jsem si začal i troufat na Gina Reu a Kyla Smithe na šesté místo, když se z tmavé oblohy na mém plexi objevily první dešťové kapky. Byla vyvěšena červená vlajka a v poklidu jsem přijížděl do boxů. Bez jakéhokoliv varování jsem uprostřed poslední rychlé levé zatáčky najel na komplet mokrý asfalt a už jsem ležel na zemi. Airbag D-Air Armor v mojí PSI kombinéze splnil účel, ale na motorce jsem měl spadlý řetěz. Musel jsem tak motorku do boxů tlačit. Mechanici předvedli bravurní výkon a během chvilky motocykl opravili a nachystali na vodu. Kupodivu jsem se po startu na mokru vůbec necítil dobře. Na trati bylo opravdu hodně vody a vůbec mi nedrželo zadní kolo na vozovce. Měl jsem několik krizových situací i na rovinkách. Když ke konci zkráceného závodu nejhorší voda opadla, jel jsem na 13. místě a řekl jsem si: „Buď je teď předjedu, nebo to raději zahodím.“ V prvním sektoru jsem předjel Ryda, ve druhém Caricasula a do poslední šikany potom zároveň Stapleforda a týmového kolegu Gamarina. Aspoň jsem tedy zachránil deváté místo. Je to na jednu stranu škoda, ale na druhou, když vidím, jak se to dnes vyvíjelo, je každý výsledek v top ten malým vítězstvím,“ řekl po závodě Ondřej Ježek.
WorldSSP Assen 2016
Assen 15. - 17. dubna 2016
Zrcadlo výsledků ...
1 - SMITH Kyle – Honda CBR600RR
2 - REA Gino – MV Agusta F3 675 - +0.831
3 - SOFUOGLU Kenan - Kawasaki ZX-6R - +2.424
4 - KRUMMENACHER Randy Kawasaki ZX-6R - +8.255
5 - BALDOLINI Alex - MV Agusta F3 675 - +26.801
…
9 - JEŽEK Ondřej - Kawasaki ZX-6R - +44.025
Slunce, sucho, skvělý start, déšť z ledových kuliček, přerušený závod, pád při nájezdu do boxů, šílený tanec mechaniků okolo poničené motorky, šestikolový sprint na vodě a útok v posledním kole, jak jej označil samotný hlavní aktér „až na krev“, jenž k jeho i radosti domovského italského týmu vyšel tak, že jej posunul k umístění v elitní desítce.
I takto stručně by se dalo vystihnout dění v průběhu samotného závodu, na jehož konci Ondřeje Ježka čekalo deváté místo. Sice se na kdyby nehraje, neb to ve sportu neplatí, ale bylo by určitě zajímavé se dozvědět, jak by se kvůli náhlému dešti zastavený závod vyvíjel dále, když Ondra v té době figuroval na výborném osmém místě.
Ondřej Ježek devátý
"Už jsem zažil ledasco, ale tohle byl opravdu masakr. Po startu závodu to šlo dobře, už jsem si začal i troufat na Gina Reu a Kyla Smithe na šesté místo, když se z tmavé oblohy na mém plexi objevily první dešťové kapky. Byla vyvěšena červená vlajka a v poklidu jsem přijížděl do boxů. Bez jakéhokoliv varování jsem uprostřed poslední rychlé levé zatáčky najel na komplet mokrý asfalt a už jsem ležel na zemi. Airbag D-Air Armor v mojí PSI kombinéze splnil účel, ale na motorce jsem měl spadlý řetěz. Musel jsem tak motorku do boxů tlačit. Mechanici předvedli bravurní výkon a během chvilky motocykl opravili a nachystali na vodu. Kupodivu jsem se po startu na mokru vůbec necítil dobře. Na trati bylo opravdu hodně vody a vůbec mi nedrželo zadní kolo na vozovce. Měl jsem několik krizových situací i na rovinkách. Když ke konci zkráceného závodu nejhorší voda opadla, jel jsem na 13. místě a řekl jsem si: „Buď je teď předjedu, nebo to raději zahodím.“ V prvním sektoru jsem předjel Ryda, ve druhém Caricasula a do poslední šikany potom zároveň Stapleforda a týmového kolegu Gamarina. Aspoň jsem tedy zachránil deváté místo. Je to na jednu stranu škoda, ale na druhou, když vidím, jak se to dnes vyvíjelo, je každý výsledek v top ten malým vítězstvím,“ řekl po závodě Ondřej Ježek.
WorldSSP Assen 2016
Assen 15. - 17. dubna 2016
Zrcadlo výsledků ...
1 - SMITH Kyle – Honda CBR600RR
2 - REA Gino – MV Agusta F3 675 - +0.831
3 - SOFUOGLU Kenan - Kawasaki ZX-6R - +2.424
4 - KRUMMENACHER Randy Kawasaki ZX-6R - +8.255
5 - BALDOLINI Alex - MV Agusta F3 675 - +26.801
…
9 - JEŽEK Ondřej - Kawasaki ZX-6R - +44.025
(ps, SportovníListy.cz, foto: Ondřej Ježek #69)