„Nejvyšší“ pád kariéry a devátý nejrychlejší testovací čas dosáhl čtvrté únorové pondělí a následný den na okruhu Phillip Island v Austrálii nejlepší český závodník ve třídě Supersport Ondřej Ježek z ÚAMK Automotoklubu Královo Pole. O nastávajícím víkendu zahájí u protinožců třináctidílné mistrovství světa.
V pondělí 22. února 2016 v tropickém vedru, kdy teploty přesahovaly 40 stupňů ve stínu, obsadil jezdec týmu Go Eleven na šestistovce Kawasaki osmé místo. Program následující den ale Ondra kvůli pádu nedokončil, s řadou bolestivých naražení i odřenin skončil na místní klinice a o jednu pozici si pohoršil.
„Byl to určitě můj nejvyšší pád kariéry. Letěl jsem tak pět metrů vysoko, ale kromě obrovských naraženin a odřenin to tělo vydrželo. Těch pádů bylo kvůli vedru hodně a na klinice to vypadalo, jako kdyby byla válka,“ uvedl Ježek a popsal, jak k pádu došlo: „Na výjezdu z předposlední zatáčky jsem dal plný plyn asi o trochu dřív. Normálně by se nic nestalo, ale jak byl asfalt rozpálený, více klouzal. Zadní kolo šlo postupně do smyku. Až mě to najednou vystřelilo nahoru. Soustředil jsem se jen na to, jak se zatnout a sbalit. To se povedlo a nic jsem si nezlomil. Jen jsem měl vyražený dech, jak jsem dopadl na trať. Odplazil jsem se, chvíli jsem jen ležel a snažil jsem se nadechnout.“
Spokojený, že nehodu přečkal v celkem uspokojivém zdravotním stavu, nalezl Ondřej spíš testovací pozitiva.
„S posledním testem před začátkem sezony panuje spokojenost. Hned jsem měl dobrou rychlost a držel jsem se celou dobu v první desítce. Našli jsme nastavení motocyklu, které by mělo fungovat jak v kvalifikaci, tak v závodě. Pád mě mrzí a dobře vím, že to bude chvíli bolet. Naštěstí jsem ale bez větších zranění. Jsem rád, že se má o víkendu ochladit na dvacet stupňů, takže to už sahara nebude.“
Další program už byl celkem nuda. Brněnský závodník jednak odpočíval, pak ho čeká oficiální fotografování. Světový šampionát supersportů 2016 pak zahájí poslední únorový pátek 26. února 2016 volný trénink, další den se jede kvalifikace a v neděli 28. února 2016 pořad vyvrcholí hlavním závodem.
Program třinácti závodů MS silničních motocyklů třídy Supersport
01 Phillip Island Circuit – Austrálie 28.02.2016
02 Chang International Circuit – Thajsko 13.03.2016
03 Motorland Aragón – Španělsko 03.04.2016
04 TT Assen Circuit – Nizozemsko 17.04.2016
05 Autodromo Imola – Itálie 01.05.2016
06 Sepang International Circuit – Malajsie 15.05.2016
07 Donington Park Circuit – Anglie 29.05.2016
08 Misano World Circuit – Itálie 19.06.2016
09 Monza – Itálie 24.07.2016
10 Lausitzring – Německo 18.09.2016
11 Circuit de Nevers Magny-Cours – Francie 02.10.2016
12 Circuito de Jerez – Španělsko 16.10.2016
13 Losail International Circuit – Katar 30.10.2016
V pondělí 22. února 2016 v tropickém vedru, kdy teploty přesahovaly 40 stupňů ve stínu, obsadil jezdec týmu Go Eleven na šestistovce Kawasaki osmé místo. Program následující den ale Ondra kvůli pádu nedokončil, s řadou bolestivých naražení i odřenin skončil na místní klinice a o jednu pozici si pohoršil.
„Byl to určitě můj nejvyšší pád kariéry. Letěl jsem tak pět metrů vysoko, ale kromě obrovských naraženin a odřenin to tělo vydrželo. Těch pádů bylo kvůli vedru hodně a na klinice to vypadalo, jako kdyby byla válka,“ uvedl Ježek a popsal, jak k pádu došlo: „Na výjezdu z předposlední zatáčky jsem dal plný plyn asi o trochu dřív. Normálně by se nic nestalo, ale jak byl asfalt rozpálený, více klouzal. Zadní kolo šlo postupně do smyku. Až mě to najednou vystřelilo nahoru. Soustředil jsem se jen na to, jak se zatnout a sbalit. To se povedlo a nic jsem si nezlomil. Jen jsem měl vyražený dech, jak jsem dopadl na trať. Odplazil jsem se, chvíli jsem jen ležel a snažil jsem se nadechnout.“
Spokojený, že nehodu přečkal v celkem uspokojivém zdravotním stavu, nalezl Ondřej spíš testovací pozitiva.
„S posledním testem před začátkem sezony panuje spokojenost. Hned jsem měl dobrou rychlost a držel jsem se celou dobu v první desítce. Našli jsme nastavení motocyklu, které by mělo fungovat jak v kvalifikaci, tak v závodě. Pád mě mrzí a dobře vím, že to bude chvíli bolet. Naštěstí jsem ale bez větších zranění. Jsem rád, že se má o víkendu ochladit na dvacet stupňů, takže to už sahara nebude.“
Další program už byl celkem nuda. Brněnský závodník jednak odpočíval, pak ho čeká oficiální fotografování. Světový šampionát supersportů 2016 pak zahájí poslední únorový pátek 26. února 2016 volný trénink, další den se jede kvalifikace a v neděli 28. února 2016 pořad vyvrcholí hlavním závodem.
Program třinácti závodů MS silničních motocyklů třídy Supersport
01 Phillip Island Circuit – Austrálie 28.02.2016
02 Chang International Circuit – Thajsko 13.03.2016
03 Motorland Aragón – Španělsko 03.04.2016
04 TT Assen Circuit – Nizozemsko 17.04.2016
05 Autodromo Imola – Itálie 01.05.2016
06 Sepang International Circuit – Malajsie 15.05.2016
07 Donington Park Circuit – Anglie 29.05.2016
08 Misano World Circuit – Itálie 19.06.2016
09 Monza – Itálie 24.07.2016
10 Lausitzring – Německo 18.09.2016
11 Circuit de Nevers Magny-Cours – Francie 02.10.2016
12 Circuito de Jerez – Španělsko 16.10.2016
13 Losail International Circuit – Katar 30.10.2016
(ps, ÚAMK, SportovniListy.cz, foto: archiv Ondřeje Ježka)