* Pět vozů ŠKODA FABIA R5 na čele klasifikace dalšího podniku FIA Mistrovství světa v rally (WRC 2)
* Tovární posádka ŠKODA Esapekka Lappi/Janne Ferm na druhém místě za svými italskými kolegy, posádkou Umberto Scandola/Guido d’Amore
Pod zářícím sluncem předvedla ŠKODA úžasný úvod při Italské rally na středomořském ostrově Sardinie. Jezdci s vozy ŠKODA předváděli během obou prvních dní dramatický boj a tím i vynikající zábavu, v prozatímní klasifikaci podniku FIA Mistrovství světa v rally (WRC 2) je na čele hned pět těchto vozů s pohonem všech kol a turbem. Esapekka Lappi/Janne Ferm měli jako druzí největší šance na vítězství, druhá tovární posádka ŠKODA Jan Kopecký/Pavel Dresler se po defektu pneumatiky propracovala vpřed na páté místo. Do zbývajících 220 km, které v sobotu a v neděli rozhodnou o vítězi jedné z nejtěžších rally tohoto roku, vstupují jako vedoucí posádka italští kolegové značky ŠKODA, Umberto Scandola/Guido d’Amore.
"Strategie pro první část rally byla pokud možno neudělat žádnou chybu. To se nám podařilo," bilancoval Esapekka Lappi.
"Z celkového výsledku lze snadno vyčíst, jak skvělý soutěžní speciál je naše ŠKODA FABIA R5." Na každé z devíti rychlostních zkoušek během prvních dvou dnů Italské rally kraloval časové listině tento vůz s pohonem všech kol a turbem, v úseku „Tula 1“ bylo v čele tabulky WRC 2 hned šest vozů ŠKODA FABIA R5. Před oběma finálovými dny dělí první čtyři jezdce s tímto špičkovým vozem značky ŠKODA pouhých 27,5 sekund - takže při teplotě těsně pod 30 stupňů to bude horký boj o vítězství.
"Již první den ukázal, že na této tvrdé a nevypočitatelné rally je možné všechno. A to jsme ještě neodjeli ani třetinu měřených kilometrů," prohlásil Lappi. Na začátku rally nejprve převzal vedení 22letý mladík Teemu Suninen s vozem ŠKODA FABIA R5, o to ale přišel kvůli defektu pneumatiky na sedmé rychlostní zkoušce „Tula 2“. Tam se vedení ujal oblíbenec italských fanoušků Umberto Scandola. Tento jezdec s vozem ŠKODA sice vedení uhájil, ale do obou finálových dnů nastupuje s náskokem pouhých 10,1 sekundy na továrního jezdce Lappiho.
Smůlu měla v pátek druhá tovární posádka ŠKODA Kopecký/Dresler, která kvůli defektu pneumatiky ztratila téměř minutu.
"Pokusíme se v sobotu a v neděli s chladnou hlavou posunout více dopředu. Ještě nic tady není rozhodnuto, o vítězství budou rozhodovat drobnosti," řekl Kopecký. V sobotu 11. června 2016 čekají na jezdce velké výzvy v podobě tří nejdelších rychlostních zkoušek Italské rally. Speciálně 44,26 km dlouhá zkouška „Monte Lerno“, kterou musejí projet dvakrát, má něco do sebe. Zde je také „Micky’s Jump“, pověstný vrchol Italské rally – auta zde létají nejen až 40 metrů daleko, ale navíc tak vysoko nad zemí, jako při žádném jiném skoku v kalendáři mistrovství světa.
Průběžný stav Italské rally (WRC 2)
1. Scandola/D’Amore (I/I);ŠKODA Fabia R5; 1:16:32,3 hod.
2. Lappi/Ferm (FIN/FIN); ŠKODA Fabia R5; + 0:10,1 min.
3. Suninen/Markkula (FIN/FIN); ŠKODA Fabia R5; + 0:19,2 min.
4. Fuchs/Mussano (PE/RA); ŠKODA Fabia R5; + 0:27,5 min.
5. Kopecký/Dresler (CZ/CZ); ŠKODA Fabia R5; + 1:26,6 min.
Mistrovství světa FIA v rally (WRC 2)
Rally Monte Carlo; 21. ledna –24. ledna 2016
Devatenáctou Rallye Monte Carlo Historique 2016 absolvovala i česká posádka
Rally Sweden; 11.února –14. února 2016
ŠKODA slaví na Švédské rally umístění na stupních vítězů
Rally Mexiko; 03.03.–06.03.2016
Rally Argentina; 21.dubna –24. dubna 2016
Rallye Argentina to je Rallye extrémů – mlha, drsné cesty a měsíční krajiny
Rally Portugal; 19.05.–22.05.2016
Rally Italia; 09.06.–12.06.2016
Rally Poland; 01.07.–03.07.2016
Rally Finland; 28.07.–31.07.2016
Rally Deutschland; 18.08.–21.08.2016
Rally China; 08.09.–11.09.2016
Rally Korsika; 29.09.–02.10.2016
Rally Spain; 13.10.–16.10.2016
Rally Great Britain; 27.10.–30.10.2016
Rally Australia; 17.11.–20.11.2016
* Tovární posádka ŠKODA Esapekka Lappi/Janne Ferm na druhém místě za svými italskými kolegy, posádkou Umberto Scandola/Guido d’Amore
Pod zářícím sluncem předvedla ŠKODA úžasný úvod při Italské rally na středomořském ostrově Sardinie. Jezdci s vozy ŠKODA předváděli během obou prvních dní dramatický boj a tím i vynikající zábavu, v prozatímní klasifikaci podniku FIA Mistrovství světa v rally (WRC 2) je na čele hned pět těchto vozů s pohonem všech kol a turbem. Esapekka Lappi/Janne Ferm měli jako druzí největší šance na vítězství, druhá tovární posádka ŠKODA Jan Kopecký/Pavel Dresler se po defektu pneumatiky propracovala vpřed na páté místo. Do zbývajících 220 km, které v sobotu a v neděli rozhodnou o vítězi jedné z nejtěžších rally tohoto roku, vstupují jako vedoucí posádka italští kolegové značky ŠKODA, Umberto Scandola/Guido d’Amore.
"Strategie pro první část rally byla pokud možno neudělat žádnou chybu. To se nám podařilo," bilancoval Esapekka Lappi.
"Z celkového výsledku lze snadno vyčíst, jak skvělý soutěžní speciál je naše ŠKODA FABIA R5." Na každé z devíti rychlostních zkoušek během prvních dvou dnů Italské rally kraloval časové listině tento vůz s pohonem všech kol a turbem, v úseku „Tula 1“ bylo v čele tabulky WRC 2 hned šest vozů ŠKODA FABIA R5. Před oběma finálovými dny dělí první čtyři jezdce s tímto špičkovým vozem značky ŠKODA pouhých 27,5 sekund - takže při teplotě těsně pod 30 stupňů to bude horký boj o vítězství.
"Již první den ukázal, že na této tvrdé a nevypočitatelné rally je možné všechno. A to jsme ještě neodjeli ani třetinu měřených kilometrů," prohlásil Lappi. Na začátku rally nejprve převzal vedení 22letý mladík Teemu Suninen s vozem ŠKODA FABIA R5, o to ale přišel kvůli defektu pneumatiky na sedmé rychlostní zkoušce „Tula 2“. Tam se vedení ujal oblíbenec italských fanoušků Umberto Scandola. Tento jezdec s vozem ŠKODA sice vedení uhájil, ale do obou finálových dnů nastupuje s náskokem pouhých 10,1 sekundy na továrního jezdce Lappiho.
Smůlu měla v pátek druhá tovární posádka ŠKODA Kopecký/Dresler, která kvůli defektu pneumatiky ztratila téměř minutu.
"Pokusíme se v sobotu a v neděli s chladnou hlavou posunout více dopředu. Ještě nic tady není rozhodnuto, o vítězství budou rozhodovat drobnosti," řekl Kopecký. V sobotu 11. června 2016 čekají na jezdce velké výzvy v podobě tří nejdelších rychlostních zkoušek Italské rally. Speciálně 44,26 km dlouhá zkouška „Monte Lerno“, kterou musejí projet dvakrát, má něco do sebe. Zde je také „Micky’s Jump“, pověstný vrchol Italské rally – auta zde létají nejen až 40 metrů daleko, ale navíc tak vysoko nad zemí, jako při žádném jiném skoku v kalendáři mistrovství světa.
Průběžný stav Italské rally (WRC 2)
1. Scandola/D’Amore (I/I);ŠKODA Fabia R5; 1:16:32,3 hod.
2. Lappi/Ferm (FIN/FIN); ŠKODA Fabia R5; + 0:10,1 min.
3. Suninen/Markkula (FIN/FIN); ŠKODA Fabia R5; + 0:19,2 min.
4. Fuchs/Mussano (PE/RA); ŠKODA Fabia R5; + 0:27,5 min.
5. Kopecký/Dresler (CZ/CZ); ŠKODA Fabia R5; + 1:26,6 min.
Mistrovství světa FIA v rally (WRC 2)
Rally Monte Carlo; 21. ledna –24. ledna 2016
Devatenáctou Rallye Monte Carlo Historique 2016 absolvovala i česká posádka
Rally Sweden; 11.února –14. února 2016
ŠKODA slaví na Švédské rally umístění na stupních vítězů
Rally Mexiko; 03.03.–06.03.2016
Rally Argentina; 21.dubna –24. dubna 2016
Rallye Argentina to je Rallye extrémů – mlha, drsné cesty a měsíční krajiny
Rally Portugal; 19.05.–22.05.2016
Rally Italia; 09.06.–12.06.2016
Rally Poland; 01.07.–03.07.2016
Rally Finland; 28.07.–31.07.2016
Rally Deutschland; 18.08.–21.08.2016
Rally China; 08.09.–11.09.2016
Rally Korsika; 29.09.–02.10.2016
Rally Spain; 13.10.–16.10.2016
Rally Great Britain; 27.10.–30.10.2016
Rally Australia; 17.11.–20.11.2016
(ps, SportovníListy.cz, foto: Škoda Motorsport)