S průjezdy dalších a dalších vozů se na tratích objevuje nové riziko v podobě obnažených kamenů, výmolů a vyjetých kolejí. V takových podmínkách se zcela klíčovým faktorem stává správná volba pneumatik, stejně jako pozornost a koncentrace posádek. Portugalská rally byla i v roce 2018 po všech stránkách náročnou a fascinující soutěží.
Portugalská rallye, podnik MS v automobilových soutěžích
1. Neuville, Gilsoul (Belgie/Hyundai i20) 3:49:46,6, 2. Evans, Barritt (Británie/Ford Fiesta) -40,0, 3. Suninen, Markulla (Finsko/Ford Fiesta) -47,3, 4. Lappi, Ferm (Finsko/Toyota Yaris) -54,7, 5. Sordo, Del Barrio (Španělsko/Hyundai i20) -1:00,9, 6. Östberg, Eriksen (Norsko/Citroën C3) -3:33,5.
Průběžné pořadí (po 6 z 13 soutěží)
1. Neuville 119, 2. Ogier (Francie/Ford Fiesta) 100, 3. Tänak (Estonsko/Toyota Yaris) 72, 4. Sordo 58, 5. Lappi 57, 6. Mikkelsen (Norsko/Hyundai i20) 54, ...16. Kopecký (ČR/Škoda Fabia R5) 5.
Pořadí týmů
1. Hyundai 175, 2. M-Sport Ford 162, 3. Toyota 138, 4. Citroën 111.
Rally de Portugal 2018 – Konečné výsledky WRC2
1. Tidemand / Andersson (SWE/SWE) FABIA R5 4:03:57,4 hod, 2. Pieniążek / Mazur (POL/POL) FABIA R5 + 2:06,5 min, 3. Lefebvre / Moreau (FRA/FRA) Citroën C3 R5 + 2:23,5 min