Až po sedmi letech skončila série neporazitelnosti Itala Simone Faggioliho při závodech mistrovství Evropy automobilů do vrchu Ecce Homo ve Šternberku. Magický 111. ročník neprohrál Faggioli ani tak se svým krajanem Christianem Merlim, jako spíš s technikou.
Už v první závodní jízdě rozhodla porucha elektroniky monopostu Norma F20 MC, která navýšila Faggioliho čas oproti druhé jízdě o více než dvanáct vteřin.
"S tím už nemohl Simone opravdu nic dělat. V místě, kde se porucha projevila, jsme měli radar. Ve druhé jízdě jsme mu tam naměřili 210 km/h, v první jen 140 km/h, tedy ten úsek projel pouze setrvačností," pravil k rozhodujícímu okamžiku ředitel závodu Vlastimil Malík.
Ve druhém vystoupení byl osminásobný evropský šampion Faggioli nejrychlejší ze všech. Dvě desetinky sekundy nadělil i absolutnímu letošnímu vítězi 36. závodu ME ve Šternberku a svému krajanovi Merlimu. Po svižném výkonu mu chyběly jen čtyři setiny sekundy na rekord trati, který před čtyřmi roky vytvořil. Do druhého tolik očekávaného vzájemného duelu však Simone nastupoval s mankem více než jedenáctivteřinovým. I proto sympatického fenoména nepustili na stupně nejlepších ještě celkově druhý Ital Macario Paride ani Švýcar Joel Volluz. Všichni medailisté startovali s „plackou“ Osella FA 30.
"Výsledek mě mrzí, ale takový je sport. Odjíždím s pocitem, že jsem udělal v dané situaci všechno. Víc jsem ovlivnit nemohl," řekl v cíli Simone Faggioli.
Jeho největšímu rivalovi Merlimu také moc do řeči nebylo. "Co mám říkat, když výsledek ovlivnila porucha soupeře. Osobně se mi tady líbilo moc. Perfektní organizace i atmosféra celého závodu. Určitě se sem vrátím už letos na Setkání mistrů,“ sluší skromnost vedoucímu muži průběžné klasifikace ME. Na Ecce Homo startoval naposledy v roce 2005.
Faggioliho solidarita
Mezi trio nejlepších se tentokrát nedostali loni druhý Miloš Beneš ani bronzový Fausto Bormolini z automobilové „Squadry azzurry“. Ital narazil do svodidel hned v první tréninkové jízdě, svému reynardu narovnal plechy a zaútočil na „bednu“. Ve druhém ostrém měření sil však svůj vůz o ohrazení vozovky očesal znovu. Podobně dopadla Benešova osella v esíčku na Lipinským obloukem. Napřed ztratila křídlo a na svodidlech přistála také. Na další evropské podium musel její pilot zapomenout.
Hřát na duši však musela Beneše nevšední solidarita toho nejuznávanějšího. Když si Faggioli všiml, že český jezdec havaroval, okamžitě zastavil a běžel prověřit, že je soupeř v pořádku. Chvályhodné, šampióne!
Ocenění pro nejlepšího domácího jezdce převzal Václav Janík se stejnou normou, jako řídil Faggioli. Naprosto zaslouženě. Dva neuvěřitelně vyrovnané časy na dráze přesahující 5 km, ve druhé jízdě byl rychlejší pouze o dvě desetiny vteřiny.
Podle ohlasu účastníků se 111. výjezd na kopec Ecce Homo nad Šternberkem vydařil možná ještě víc než v předchozích ročnících. Někteří startující udělili pořadatelům z ÚAMK Automotoklubu Ecce Homo Šternberk nepřekonatelnou známku Top 1A. Zasloužila by si ji také příroda. Těžké deštivé zkoušky posledních dnů se šternberskému vrchu zdárně vyhýbaly.
Šetrný Tomáš
Výjezd na Moravu se vydařil i někdejšímu mistru Evropy Tomáši Vavřincovi, jenž uspěl v kategorii N s Mitsubishi Lancer Evo IX. Nejrychlejší čas v domácím mistrovství vyztužil třetí pozicí v šampionátu starého kontinentu. A to po prvním kole s přehledem vedl i v něm. "Měl jsem do druhé jízdy přezout. Nechal jsem měkké gumy, které po pěti kilometrech už trochu klouzaly," spořivost se Tomášovi nevyplatila. Jako jeden z mála byl ve druhém výstupu na legendární Ecce Homo pomalejší než v prvním. Evropské prvenství viselo o 0,52 vteřiny výše a získal ho Srb Nikola Miljkovič za volantem Mitsubishi Evo IX.
"Ecce Homo je nejstarší závod v Evropě, jeho tradice je úžasná. Konkurence jako ve Šternberku se nesejde nikde jinde. Prostředí je náramné v depu i při slavnostním vyhlášení. Taková úcta k závodníkům včetně cen a pohárů se často nevidí. Pro všechny lidi ze Šternberka se jedná o velkou událost, které se účastní také největší osobnosti nejen olomouckého regionu,“ pochválil za české jezdce Vavřinec.
Jeho slova potvrzují mimo jiné letošní cifry. Rekordní počet přihlášených 211 vozů, rekordní počet 183 startujících. Všem fandilo od prvního červnového pátku do první červnové neděle dobrých dvacet tisíc diváků.
Výsledky v absolutním pořadí ME zde...
Už v první závodní jízdě rozhodla porucha elektroniky monopostu Norma F20 MC, která navýšila Faggioliho čas oproti druhé jízdě o více než dvanáct vteřin.
"S tím už nemohl Simone opravdu nic dělat. V místě, kde se porucha projevila, jsme měli radar. Ve druhé jízdě jsme mu tam naměřili 210 km/h, v první jen 140 km/h, tedy ten úsek projel pouze setrvačností," pravil k rozhodujícímu okamžiku ředitel závodu Vlastimil Malík.
Ve druhém vystoupení byl osminásobný evropský šampion Faggioli nejrychlejší ze všech. Dvě desetinky sekundy nadělil i absolutnímu letošnímu vítězi 36. závodu ME ve Šternberku a svému krajanovi Merlimu. Po svižném výkonu mu chyběly jen čtyři setiny sekundy na rekord trati, který před čtyřmi roky vytvořil. Do druhého tolik očekávaného vzájemného duelu však Simone nastupoval s mankem více než jedenáctivteřinovým. I proto sympatického fenoména nepustili na stupně nejlepších ještě celkově druhý Ital Macario Paride ani Švýcar Joel Volluz. Všichni medailisté startovali s „plackou“ Osella FA 30.
"Výsledek mě mrzí, ale takový je sport. Odjíždím s pocitem, že jsem udělal v dané situaci všechno. Víc jsem ovlivnit nemohl," řekl v cíli Simone Faggioli.
Jeho největšímu rivalovi Merlimu také moc do řeči nebylo. "Co mám říkat, když výsledek ovlivnila porucha soupeře. Osobně se mi tady líbilo moc. Perfektní organizace i atmosféra celého závodu. Určitě se sem vrátím už letos na Setkání mistrů,“ sluší skromnost vedoucímu muži průběžné klasifikace ME. Na Ecce Homo startoval naposledy v roce 2005.
Faggioliho solidarita
Mezi trio nejlepších se tentokrát nedostali loni druhý Miloš Beneš ani bronzový Fausto Bormolini z automobilové „Squadry azzurry“. Ital narazil do svodidel hned v první tréninkové jízdě, svému reynardu narovnal plechy a zaútočil na „bednu“. Ve druhém ostrém měření sil však svůj vůz o ohrazení vozovky očesal znovu. Podobně dopadla Benešova osella v esíčku na Lipinským obloukem. Napřed ztratila křídlo a na svodidlech přistála také. Na další evropské podium musel její pilot zapomenout.
Hřát na duši však musela Beneše nevšední solidarita toho nejuznávanějšího. Když si Faggioli všiml, že český jezdec havaroval, okamžitě zastavil a běžel prověřit, že je soupeř v pořádku. Chvályhodné, šampióne!
Ocenění pro nejlepšího domácího jezdce převzal Václav Janík se stejnou normou, jako řídil Faggioli. Naprosto zaslouženě. Dva neuvěřitelně vyrovnané časy na dráze přesahující 5 km, ve druhé jízdě byl rychlejší pouze o dvě desetiny vteřiny.
Podle ohlasu účastníků se 111. výjezd na kopec Ecce Homo nad Šternberkem vydařil možná ještě víc než v předchozích ročnících. Někteří startující udělili pořadatelům z ÚAMK Automotoklubu Ecce Homo Šternberk nepřekonatelnou známku Top 1A. Zasloužila by si ji také příroda. Těžké deštivé zkoušky posledních dnů se šternberskému vrchu zdárně vyhýbaly.
Šetrný Tomáš
Výjezd na Moravu se vydařil i někdejšímu mistru Evropy Tomáši Vavřincovi, jenž uspěl v kategorii N s Mitsubishi Lancer Evo IX. Nejrychlejší čas v domácím mistrovství vyztužil třetí pozicí v šampionátu starého kontinentu. A to po prvním kole s přehledem vedl i v něm. "Měl jsem do druhé jízdy přezout. Nechal jsem měkké gumy, které po pěti kilometrech už trochu klouzaly," spořivost se Tomášovi nevyplatila. Jako jeden z mála byl ve druhém výstupu na legendární Ecce Homo pomalejší než v prvním. Evropské prvenství viselo o 0,52 vteřiny výše a získal ho Srb Nikola Miljkovič za volantem Mitsubishi Evo IX.
"Ecce Homo je nejstarší závod v Evropě, jeho tradice je úžasná. Konkurence jako ve Šternberku se nesejde nikde jinde. Prostředí je náramné v depu i při slavnostním vyhlášení. Taková úcta k závodníkům včetně cen a pohárů se často nevidí. Pro všechny lidi ze Šternberka se jedná o velkou událost, které se účastní také největší osobnosti nejen olomouckého regionu,“ pochválil za české jezdce Vavřinec.
Jeho slova potvrzují mimo jiné letošní cifry. Rekordní počet přihlášených 211 vozů, rekordní počet 183 startujících. Všem fandilo od prvního červnového pátku do první červnové neděle dobrých dvacet tisíc diváků.
Výsledky v absolutním pořadí ME zde...
(ps, ÚAMK, SportovniListy.cz, foto: archiv Tomáše Vavřince)