Dvaapadesátý ročník legendárního závodu Zbraslav – Jíloviště, který se v současnosti koná jako jízda do vrchu historických vozidel, se konal v sobotu 7. září 2019. I přes nepřízeň počasí se na Zbraslavské náměstí sjelo přes dvě stovky veteránů a tisíce diváků. Tímto podnikem vyvrcholil nový šampionát GRAND PRIX historických automobilů o putovní pohár prezidenta Autoklubu ČR. První místo čtyřdílného seriálu obsadil Jan Profeld s Jaguarem SS 20 z roku 1936.
Od osmé hodiny se na Zbraslavském náměstí po přejímce řadily veterány na výstavu, v horní části se shromažďovaly vozy Bugatti, dole tatrovky, nad nimi pragovky, dokonce i s historickým autobusem, uprostřed náměstí pak návštěvníci mohli obdivovat nejvzácnější kousky, například Duesberg J Murphy z roku 1929 nebo vůz Laurin&Klement 100 z roku 1912.
Po poledni se pak historická vozidla začala řadit ke startu a od 13.00 hodiny absolvovala dvě měřené jízdy do vrchu. Soutěžilo se v pravidelnosti, vyhrál jezdec, který jel obě kola s nejmenším časovým rozdílem. Ten u vítěze Pavla Národy ml. se Z18 z roku 1928 činil pouhých 28 desetin sekundy!
Soutěž Zbraslav – Jíloviště byla posledním podnikem seriálu GRAND PRIX historických automobilů, který se v letošním roce jel poprvé. Jeho vznik iniciovali pořadatelé tradičních veteránských soutěží a Autoklub ČR. Do šampionátu byly zařazeny 1000 mil československých, Brno Revival – festival rychlosti mezi pavilony, Bugatti GP Zlín a Zbraslav – Jíloviště. Autoklub ČR byl promotérem GRAND PRIX, zajišťoval například dodávku technického zajištění systému měření času a vyhodnocení výsledků, organizační a materiální vybavení.
První ročník GRAND PRIX historických automobilů se jel v roce, kdy Autoklub ČR slaví 90. výročí klubového domu v Opletalově ulici. Šířit slávu nejproslulejší motoristické adresy u nás bylo jedním z cílů šampionátu.
Šampionát byl vypsán pro automobily vyrobené do roku 1939. Vítězem a držitelem putovního poháru prezidenta Autoklubu ČR se stal Jan Profeld s Jaguarem SS 20 z roku 1936.
„Nám se v jubilejním roce podařilo po desetiletích vrátit start 1000 mil československých do Opletalovy ulice před klubový dům. Účastníci a diváci si tak mohli vychutnat tu úžasnou atmosféru, jaká tady byla ve třicátých letech minulého století. Chtěl bych poděkovat všem organizátorům, první ročník se povedl a splnil naše společná očekávání. Autoklub stál u vzniku a byl přímým pořadatelem věhlasných 1000 mil československých i Zbraslav–Jíloviště, jednoho z nejstarších závodů u nás. Šampionátem jsme navázali na odkaz našich předků a vzdali jim hold. Těším se, že v příštím roce spolupráci s pořadateli a dalšími partnerskými organizacemi dále prohloubíme," řekl Jan Šťovíček, prezident Autoklubu ČR.
Od osmé hodiny se na Zbraslavském náměstí po přejímce řadily veterány na výstavu, v horní části se shromažďovaly vozy Bugatti, dole tatrovky, nad nimi pragovky, dokonce i s historickým autobusem, uprostřed náměstí pak návštěvníci mohli obdivovat nejvzácnější kousky, například Duesberg J Murphy z roku 1929 nebo vůz Laurin&Klement 100 z roku 1912.
Po poledni se pak historická vozidla začala řadit ke startu a od 13.00 hodiny absolvovala dvě měřené jízdy do vrchu. Soutěžilo se v pravidelnosti, vyhrál jezdec, který jel obě kola s nejmenším časovým rozdílem. Ten u vítěze Pavla Národy ml. se Z18 z roku 1928 činil pouhých 28 desetin sekundy!
Soutěž Zbraslav – Jíloviště byla posledním podnikem seriálu GRAND PRIX historických automobilů, který se v letošním roce jel poprvé. Jeho vznik iniciovali pořadatelé tradičních veteránských soutěží a Autoklub ČR. Do šampionátu byly zařazeny 1000 mil československých, Brno Revival – festival rychlosti mezi pavilony, Bugatti GP Zlín a Zbraslav – Jíloviště. Autoklub ČR byl promotérem GRAND PRIX, zajišťoval například dodávku technického zajištění systému měření času a vyhodnocení výsledků, organizační a materiální vybavení.
První ročník GRAND PRIX historických automobilů se jel v roce, kdy Autoklub ČR slaví 90. výročí klubového domu v Opletalově ulici. Šířit slávu nejproslulejší motoristické adresy u nás bylo jedním z cílů šampionátu.
Šampionát byl vypsán pro automobily vyrobené do roku 1939. Vítězem a držitelem putovního poháru prezidenta Autoklubu ČR se stal Jan Profeld s Jaguarem SS 20 z roku 1936.
Jak říkám...
„Nám se v jubilejním roce podařilo po desetiletích vrátit start 1000 mil československých do Opletalovy ulice před klubový dům. Účastníci a diváci si tak mohli vychutnat tu úžasnou atmosféru, jaká tady byla ve třicátých letech minulého století. Chtěl bych poděkovat všem organizátorům, první ročník se povedl a splnil naše společná očekávání. Autoklub stál u vzniku a byl přímým pořadatelem věhlasných 1000 mil československých i Zbraslav–Jíloviště, jednoho z nejstarších závodů u nás. Šampionátem jsme navázali na odkaz našich předků a vzdali jim hold. Těším se, že v příštím roce spolupráci s pořadateli a dalšími partnerskými organizacemi dále prohloubíme," řekl Jan Šťovíček, prezident Autoklubu ČR.
(bp, Autoklub ČR, SportovníListy.cz, foto: Autoklub ČR)