Značka Citroën představí na Šumavě svého ambasadora

Víkendová Rally Šumava Klatovy opět otevře novou sezonu MČR v rally 2016. A mezi startujícími budou moci fanoušci najít i trojici modelů francouzské značky Citroën – nejvýkonnější DS3 R5, DS3 R3T MAX a C2 R2 MAX.

Společnost Gekon Racing, oficiální distributor závodních komponentů Citroën Racing a dlouholetý promotér Citroën Racing Trophy CZ, připravuje i v letošní sezoně řadu promo akcí na zviditelnění soutěžních speciálů značky Citroën.

„Sice jsme upustili od podoby projektu Citroën Total Michelin Trophy, přesto se budeme snažit našim klientům a týmům s vozy Citroën nabídnout díky našim partnerům kvalitní zázemí a tiskový servis,“ říká před startem sezony zástupce Gekonu Racing Tomáš Pletka.

„Při vrcholných domácích závodech v Českém Krumlově, na Bohemii a při Barum rally se opět budou moci týmy i fanoušci setkat s naším tradičním zázemím, kde nebudou chybět ani osvědčené produkty, jako je káva Dallmayr a alkoholické i nealkoholické nápoje z pivovaru Rohozec. Pro aktivní diváky bude připraven nový rally simulátor DS3 R5, kde si budou moci vyzkoušet jízdu na světových tratích,“ doplňuje Pletka.

Tím však forma prezentace společnosti Citroën Česká republika v rallysportu nekončí. Ve spolupráci s Gekonem Racing se na čtyřech domácích závodech představí v roli ambasadora francouzské značky talentovaný slovenský jezdec Martin Koči (nar. 5. 4. 1993). Se spolujezdcem Lukášem Kostkou, na voze Citroën DS3 R3T MAX doplní české startovní pole nejen nyní na Šumavě, ale dále v Českém Krumlově, v Hustopečích a na zlínské Barum rally.

„Věříme, že Martinův bronz z JWRC 2014 za volantem ´déestrojky´ je tou nejlepší vizitkou jeho schopností a věřím, že i přes čtyři starty zabojuje o nejčelnější příčky v hodnocení vozů s přední poháněnou nápravou. Bohužel další starty na podnicích MČR logisticky kolidují se seriálem JWRC, který je pro slovenský tým Styllex prioritou letošní sezony,“ upřesňuje Pletka.

„I když jsme Šumavu já ani Lukáš nikdy nejeli, do Klatov se moc těšíme. Osobně mám moc rád prostředí českých závodů a vždy se k vám rád vracím. Pro nás to v podstatě bude první asfaltový závod ve specifikaci MAX, pokud nepočítám lednový start na Monte. Věřím, že se v jeho průběhu budeme dobře bavit my, stejně jako diváci.

Co se týká šancí v absolutní klasifikaci, v tomto směru sehraje zásadní roli počasí. Samozřejmě bych raději závodil na suchu, kde budu moci využít potenciál MAXe nejvíce. Proto je těžké odhadovat, zda naše časy budou stačit do dvacítky, nebo třeba do patnáctky. Podstatné pro nás bude srovnání s přímou konkurencí ve dvoukolkách, naopak souboje se čtyřkolkami nebudou z našeho pohledu až tak důležité,“ naznačuje před startem třiadvacetiletý Koči.

Značka Citroën ovšem bude mít své želízko i v absolutní špičce Rally Šumava Klatovy. S vozem Citroën DS3 R5 se na západě Čech představí Miroslav Jakeš.

„V plánu máme účast v kompletním českém šampionátu. Novou tváří v týmu bude spolujezdec Michal Drozd, jenž nahradí Jaroslava Nováka. Pochopitelně jsme zvědavi, jaké zlepšení přinese nová evoluce DS3 R5, která byla homologována k začátku dubnu,“ říká rožnovský jezdec.  

Fanoušky valašského jezdce však zatím musíme zklamat, na Šumavě Jakeš nadále pojede s loňskou specifikací, z logistického důvodů lze premiéru nové evoluce očekávat až na druhém závodě českého šampionátu v Českém Krumlově.

A neustálou popularitu zažívají v Česku vozy Citroën C2 R2 MAX. Na startu Šumavy se jich sejde hned pět. Z předchozích sezon osvědčená jména Lukáš Pondělíček či Vratko Kubík doplní jezdci Zbyněk Baller, Adam Fabrika a pod hlavičkou Autoklub Junior Teamu startující René Dohnal. Valašský mladík byl do tohoto projektu vybrán na základě zisku mistrovského titulu ve třídě 9. Speciál C2 R2 MAX si otestoval už na říjnové Rally Klatovy a neztratil se ani mezi špičkou třídy 6 na úvodním klání Rallysprint Série, při Valašské rally.

51. Rally Šumava Klatovy odstartuje v pátek 29. dubna 2016 krátce po 17 hodině z náměstí Míru v Klatovech. Během dvou dní čeká na účastníky 12 rychlostních zkoušek, tedy více než 150 ostrých kilometrů.

(ps podle tiskové zprávy, SportovniListy.cz, foto: gekonracing.cz)